A Maserati visszatért. Az Autodromo Varano de’ Melegari volt a színhelye a nagy teljesítményű GT2-es bemutatkozásának, amely a Trident-ház versenyzésbe való visszatérésének megtestesítője. A parmai versenypályán tartott shakedown egy eseménysorozat előfutára, amely az autó június végén, Belgiumban, a 24 órás Spa-i versenyen történő hivatalos bemutatóját előzi meg.
A Maserati készen áll arra, hogy újra felidézze azokat az emlékeket, amelyekkel az izgalmas GT-bajnokságokban szerepelt, egy éhes új autóval, amelyet úgy terveztek, hogy felidézze elődje, a dicsőséges és győztes MC12 hőstetteit.
A Trident története a motorsportban a közel egy évszázadot átívelő sikerek története, az egyedi és jellegzetes DNS-é, valamint a szenvedélyé, amelyet a márka a múlt erőteljes örökségéhez való kötődése és a jövő felé való törekvése ébreszt újra, amelynek a versenyzés alapvető eleme.
A Maserati GT2 a megtestesült sebesség, elegancia, stílus és innováció. Egy autó, amelyet úgy terveztek, hogy a teljesítmény mesterműve legyen: rendkívüli és lélegzetelállító a járdaszegélyek között, amelyet a Maserati versenypályákra való visszatérésének megünneplésére hoztak létre. Egy új fejezet, amely 2022 végén kezdődött a 2023-as ABB FIA Formula E világbajnokságban való részvételének bejelentésével, kiegészítve a GT2 európai sorozatban való részvételével, a Trident pályára való visszatérésére kidolgozott stratégia részeként.
A Maserati mérnöksége által a Centro Stile Maseratival közösen, a márkára jellemző esztétikai minőségi szabványok biztosítása érdekében tervezett és tervezett Maserati GT2 a Maserati MC20-ból örökölte a rendkívüli 463 kW/630CV Nettuno V6-os motort, magasabb szintre emelve azt.
A legvonzóbb műszaki jellemzők közé tartozik a teljesen új, szabadalmaztatott MTC (Maserati Twin Combustion) technológia, amely az F1-es motorokon alapul, az ultrakönnyű szénszálas központi monocoque – amely kiváló megoldás a jó súly-teljesítmény arány eléréséhez – és a könnyű, teljes kompozit karosszéria, ahol az aerodinamikai jellemzőket a végletekig kihasználják a függőleges terhelés javítása érdekében, ugyanakkor a legjobb hatékonyságot biztosítják a légellenállás tekintetében. Nagy figyelmet fordítottak az aerodinamikai terhelés megfelelő egyensúlyának kialakítására, míg az alját kifejezetten úgy fejlesztették ki, hogy a legjobban együttműködjön az első osztószárnnyal és a hátsó szárnnyal (állítható); az alkatrészek optimális cseréje érdekében gyorsan levehető karosszériával rendelkezik; a futómű nagy torziós és hajlítási merevséggel rendelkezik.
A szervokormány teljesen elektromos. Az autó minden felfüggesztési eleme specifikus versenyalkatrész – elöl és hátul is állítható lengéscsillapítók és állítható gördülésgátlók lesznek. Hasonlóképpen az elektronika is. A 6 sebességes szekvenciális versenyautó sebességváltó és a kormánykerék lapátváltó elektromos forgókaros sebességváltó-működtetővel az adrenalintól fűtött érzelmeket idézi fel.
A szénszálas műszerfal és a műszerfalba integrált 10″-os kijelző futurisztikus, intuitív utasteret eredményez, amelyet a karosszérián a Maserati Corse-specifikus festési és fényezési lehetőség (Blu Infinito) egészít ki.
A mechanika és a mérnöki munka gyöngyszeme, az innovatív műszaki megoldások élharcosa, a karosszéria extrém vonalaira utaló futurisztikus, minimalista és szoborszerű belső térrel, a Maserati GT2 a GT2 bajnokságban esedékes versenycsapatok és úriember pilóták számára készült.
A fedett kerekekkel ellátott Trident együléses autó a Maserati férfi és nő, valamint az olasz márka alkotásait mindig is megkülönböztető avantgárd dizájn és stílus győztes szinergiájának eredménye, amelyet a luxus összetéveszthetetlen érzékelése egészít ki, még akkor is, ha az út pályává válik. A vad GT2 tehát új távlatok felfedezésére készül, hogy megszilárdítsa és meghatározza a Maserati versenyzői jövőjét a motorsport világában.