A Mercedes-Benz jelentős változtatást jelentett be elektromos járműveinek marketingstratégiájában. A német luxusautó-gyártó úgy döntött, hogy közelíti egymáshoz elektromos és hagyományos belső égésű motoros modelljeit mind megjelenésben, mind elnevezésben.

Ez a lépés éles váltást jelent a vállalat korábbi megközelítéséhez képest, amikor az elektromos járműveket teljesen külön kategóriaként kezelték. A Mercedes eddig az EQ előtaggal és egyedi, áramvonalas dizájnnal különböztette meg elektromos modelljeit.
Az új stratégia a BMW sikeres példáját követi, amely már régóta egységesen kezeli elektromos és hagyományos modelljeit. A BMW-nél ez a módszer rendkívül hatékonynak bizonyult, jelentősen növelve elektromos járműveik eladásait.
A Mercedes szóvivője megerősítette, hogy a jövőben az elektromos modellek külseje jobban fog hasonlítani a belső égésű motoros társaikéhoz. Az EQ megjelölés pedig előtagból utótaggá alakul át a típusnevekben.
Az első modell, amely ezt az új koncepciót követi, várhatóan a következő generációs CLA lesz. Ennek elektromos változatát egyszerűen Mercedes-Benz CLA EQ néven fogják forgalmazni. A modell bemutatása a közeljövőben várható.
Ez a stratégiaváltás a Mercedes azon törekvését tükrözi, hogy növelje elektromos járműveinek népszerűségét és eladásait, miközben megtartja a márka egységes arculatát minden hajtáslánc-típus esetében.