Mint minden autó, így a Nissan LEAF is teljes mértékben koordinálható karbantartás-igénnyel bír, ugyanúgy, mint egy hagyományos értelemben vett belsőégésű motorral szerelt autó.
Bár a Nissan LEAF-nek – így a hosszú távú teszten szerkesztőségünknél lévő 2021-es évjáratú 40 kWh-s verziónak is – a hajtáslánca teljesen más, mint egy tradicionális autónak, sok hasonlóságot vélhetünk felfedezni a motortérbe pillantva.
Vízhűtés
A Nissan LEAF villanymotorja keringetéses vízhűtést használ: a hajtást biztosító egység hajlamos tud lenni a melegedésre használat közben, értelemszerűen ugyanúgy, mint a fosszilis üzemanyagot használó verziók.
Értelemszerűen a melegedés mértéke normális esetben sokkal alacsonyabb, mint a hagyományos belső égésű motorral rendelkező autók esetében. Természetesen figyelnünk kell a hűtőfolyadék megfelelő szintjére, valamint a fagyálló-arány helyes értékére.
Fékfolyadék
Itt szintén sok a hasonlóság, nem árt tehát, ha folyamatosan figyelemmel kísérjük a LEAF fékfolyadék-szintjét.
A gépkönyvben minden szükséges adat meg van adva erre vonatkoólag is (DOT szám, egyebek) – Nissan által előírt specifikéciókat kell használnunk, ha szükséges lenne az utántöltés. Fontos, hogy betartsuk a kötelező szervizintervallumokat erre vonatkozóan is (fékfolyadék csere).
Szélvédőmosó folyadék
Nos, ez a rendszer egy az egyben ugyanaz, mint egy hagyományos autónál. Az utántöltés egyáltalán nincs túlbonyolítva, a procedúrához megfelelő ábrával ellátott kupakot kell keresni, és évszakhoz megfelelő koncentrátumot kell alkalmazni.
Mivel a betöltőnyílás keskeny és szűk, érdemes tölcsért használni.
Guminyomás-ellenőrzés
500 kilométerenként célszerű a Nissan LEAF gumiabroncsainak nyomását ellenőrizni, és korrigálni, ha esetlegesen eltérés lenne egy tengelyen belül. 2.3-2.5 kPa nyomást ajánlunk, átlagos, 5 fős használat mellé.
Akkumulátor feszültségének ellenőrzése
Nyilván a motortérben található rendszerakkumulátorra gondolunk, amely hasonlóan helyezkedik el a Nissan LEAF-nél is, mint egy hagyományos kocsiban. Nem árt, ha rendelkezünk multiméterrel, és időszakosan kimérjük az aktuális feszültséget/áramerősséget.
Töltőkábel, töltőaljzat rendszeres ellenőrzése
Mivel akár napi használat-jelleggel is igénybe vehetjük a Nissan LEAF töltőkábelét, magát a töltőaljzatot, ezért minden töltési folyamat előtt ellenőrizzük a töltőkábel csatlakozóinak pólusait: nincs-e oxidáció, szennyeződés, eltömítődés, hasonlók. Ugyanezt az autó töltőaljzatánál is tegyük meg, kiváltképp, ha sűrűn, nyilvános helyen, szabad ég alatt történik a töltés.
Ha magas páratartalom mellett zajlik a töltés, fokozottan figyeljünk az oxidáció lehetőségének fennállására, vagy nem utolsó sorban az esetleges nedvesség kialakuléására. Szárazra törölt csatlakozófejnél, aljzatnál hasznáhatunk WD40-et is, így a felületek impregnálása folyamatos.
Infotainment szoftverfrissítése
A Nissan LEAF infotainmentjének szoftvere folyamatosan újabb és újabb update-eket kap, amelyekről a rendszer központi értesítéseket küld.
A folyamat szimpla, pár mozdulattal elvégezhető. Erről írtunk korábban külön cikket is, amelyet érdemes elolvasni a témában.
A Nissan Solymár aktuális Nissan LEAF ajánlatai: IDE kattintva!
Nissan LEAF cikksorozatunk: IDE kattintva!
Együttműködő partnereink: Nissan Magyarország, Nissan Solymár-Szalay Kft., Huawei, HTC, Acer