A bevezetése óta immár 720 000 példányban elkelt Peugeot Boxer a 2019-es szabadidő-autó-kiállításra expresszív stílusával és innovatív anyagaival kitűnő vagány járművé változott, mely minden kalandra készen áll.
Az izgalmas és átütő erejű koncepció hűen tükrözi a Peugeot szabadidő-járművekről alkotott elképzelését. Rengeteg személyre szabható lehetőséget kínál, és fittyet hány a megszokott megoldásoknak: színeiben és anyagaiban WANDERLUST GREEN, MINT, GREVAL-szürke Alcantara és fehér ásvány találkozik.
Akárcsak a Peugeot Rifter 4×4 Concept, ez a modell is terepre termett, DANGEL-féle összkerékmeghajtással, speciális gumiabroncsokkal és megemelt hasmagassággal rendelkezik.
És hogy teljes legyen az élmény, a 10 m²-es lakótér úgy lett kialakítva, hogy tartósan elférjen benne három személy.
Mi több, a fedélzeten egy Peugeot eM02 FS Powertube elektromos rásegítésű hegyi kerékpár, a tetőcsomagtartóban pedig egy kanadai kenu is helyet kapott.
A Peugeot Boxer 4×4 Concept a 2019. szeptember 28. és október 6. között megrendezésre kerülő bourget-i szabadidőautó-kiállításon mutatkozik be először.
1. kihívás: A szegmensben megszokott normák felülírása
Az első kihívás a lakókocsik hagyományos világával való szakítás és a márka ilyen típusú gépjárművekről alkotott elképzelésének a közvetítése volt. A szegmensben központi szerepet játszó szabadságvágy jegyében karakteresebb lett a jármű stílusa, így kalandozásaink során még intenzívebb élmények várnak ránk.
A selymes, gyöngyházfényű WANDERLUST GREEN karosszériaárnyalatnak köszönhetően az autó tökéletesen beleolvad a környezetébe és szinte eggyé válik a természettel. A karosszériát üde, mentaszínű (MINT) részletek tarkítják, az autó hátulját pedig átlósan futó DARK CHROME matricák díszítik.
A fényes CAST IRON elemekkel díszített új hűtőrács a márka legújabb stílusában készült, a kimondottan robusztus küszöbök pedig az első sárvédővel és a fogazott kerékdob-szélesítésekkel mutatnak rokonságot. A szélvédő kialakításának köszönhetően mélyebbre nyúlik be az orr-rész. A praktikum továbbra is elsődleges szempont volt, ezért a tervezők a szélvédőhöz, illetve a motorhoz való hozzáférést is újragondolták.
A táborhely megtalálása éjjel-nappal egyformán könnyű: az éjszakai felfedezőtúrákhoz a Peugeot 508-tól megörökölt és a szélvédő fölött közvetlenül a karosszériába beépített 8 LED-modul szolgáltatja a fényt.
Az L3 hosszúságú Peugeot Boxer-re épülő tanulmányban a 6 méteres hosszt úgy sikerült kihasználni, hogy 3 személy számára ideális, 10 m²-es lakótér áll rendelkezésre.
Ez 4 külön térre oszlik: konyha és étkező, háló, fürdőszoba és a vezetőhely. A rengeteg tárolóhelynek köszönhetően az autóban minden elfér, ami az extrém sportokhoz vagy a mindennapi élethez szükséges.
A beltér – a jármű külsejével éles kontrasztban – nyugodt, világos színekkel operál, valóságos védőburokként veszi körül az utasokat, és igazi feltöltődést biztosít. Meleg hangulatot árasztanak a fabetétek, és az ülések és a kárpitok is egészen különlegesek. A sportos hatású high-tech szövet a PEUGEOT e-208 GT, 508 HYBRID GT, 508 SW HYBRID GT és 3008 HYBRID4 modellekről már ismerős GRÉVAL-szürke Alcantara® kárpittal kombinálódik, mely az ajtók belső oldalán is visszaköszön. A mentaszínű BOXER feliratoknál a nagy textilmárkák által használt transzfertechnikát alkalmazták. A biztonsági övek sem unalmasak: akárcsak a szellőzőnyílások, ezek is mentaárnyalatot öltöttek.
A márka többi modelljével rokonságot mutató, teljes egészében textil borítású tető most még kényelmesebb. Az aprólékos gonddal kidolgozott ajtókilincsek és zsanérok krómdíszítés helyett selyemfényű CAST IRON kivitelt kaptak.
2. kihívás: A környezet tisztelete
A környezethatékonyság és a tartósság a Peugeot Boxer 4×4 Concept megalkotásánál kiemelt szempontok voltak. A tervezők különös gonddal választották ki a felhasznált anyagokat: az asztal, a konyhapult és a mosdókagyló a természetes kő tartósságát a kerámia szépségével ötvöző fehér ARAGONIT ásványból készültek, a padló pedig bravúros módon teljes egészében újrahasznosított és újrahasznosítható anyagokból van. A felhasznált műanyagok 85%-ban gépjárműtartályokból, 10%-ban tejesüvegekből, 5%-ban pedig fehér flakonokból (pl. folyékony szappan) származnak. A padlóhoz használt összesen 50 kg újrahasznosított műanyag révén egy hagyományos műanyagból készült padlóhoz képest 75 kg CO2-t sikerült megtakarítani. Ezzel a tartós megoldással egyben az is elkerülhető, hogy a műanyag hulladékot újabb eldobható tárgyak készítéséhez használják újra.
A felfedezőutak során a Peugeot Boxer 4×4 Concept a természet tiszteletéről sem feledkezik meg: az autó a részecskeszűrő (FAP) és az SCR rendszer alkalmazása révén a legújabb környezetvédelmi normáknak és a legfrissebb Euro6 szabványoknak is megfelel.
A Peugeot Boxer 4×4 Concept persze messze nem csak a stílusról szól: kavicsos, sáros, havas utakon és sziklás ösvényeken egyaránt otthonosan kell, hogy mozogjon.
A DANGEL-féle 4×4 meghajtás folyadéksúrlódásos tengelykapcsolót (viszkokuplung) és első osztóművet alkalmaz. A kívánt üzemmód a műszerfal bal oldalán, a vezető keze ügyében található három kapcsolóval aktiválható:
– 2WD üzemmód: hagyományos elsőkerék-meghajtás a mindennapos használat során,
– 4WD üzemmód: a hátsó kerekek meghajtása rosszabb tapadási körülmények esetén,
– Lock üzemmód: a hátsó differenciálzár aktiválása, ami szélsőséges helyzetekben és gödrökön való átkeléskor hasznos.
A négykerék-meghajtás hatékonyságát tovább növelik a nagy teljesítményű gumiabroncsok. A Peugeot Boxer 4×4 Concept BF Goodrich terepgumikkal van felszerelve, melyek amellett, hogy stílusosak, masszívak, tartósak és kiválóan tapadnak.
A Peugeot Boxer 4×4 Concept hasmagassága elöl 30 mm-rel, hátul 50 mm-rel magasabb, így az akadályok többsége nem okoz neki problémát.
A meredekebb lejtők sem jelenthetnek akadályt: a 6 fokozatú kézi váltóval társított BlueHDi 165 motor 370 Nm nyomaték leadására képes.
A kalandtúrának semmi nem szabhat határt, ezért a PEUGEOT BOXER 4×4 CONCEPT tetőcsomagtartóján egy a gépjármű stílusát követő, diófából készült kanadai kenu is helyet kapott. A tetőcsomagtartó kifejezetten a tanulmányhoz készült, így a tetőablakok akadálytalanul nyithatók. A szintén egyedi tervezésű oldallétra a kerékjárat ívéhez igazodik, könnyen elérhető róla a tetőcsomagtartó, és az oldalsó felszerelésekhez való hozzáférést sem akadályozza.
De ne feledkezzünk meg a PEUGEOT eM02 FS Powertube hegyi kerékpárról sem. Az elektromos rásegítésű terepbicikli a márka legújabb generációs e-kerékpárjai közül való. Az elegáns, áramvonalas megjelenés többek között annak köszönhető, hogy a kisméretű akkumulátor közvetlenül a vázba lett beépítve. A dupla felfüggesztés változatos használatot tesz lehetővé, így a kerékpár nehéz terepen is ideális társnak bizonyul. Tárolása a vontatmányoknak kialakított hátsó tartóelemen történik. A karosszériát tarkító foltokhoz hasonlóan mentaszínű, ami finom kontrasztot alkot a matt fekete ajtókkal.
A navigációs rendszer 9” új érintőképernyővel az eltévedés lehetősége kizárt. A képernyőn a gépjármű méretei is megadhatók, így könnyen elkerülhetjük a méretkorlátozás alá eső utakat. A valós idejű forgalmi adatokat szolgáltató WAZE alkalmazással kompatibilis rendszerre egyszerre két telefon is csatlakoztatható. A környezet biztonságos belátása érdekében pedig az első és hátsó többnézetű HD kamera képe is itt látható.
3. kihívás: A legkiválóbb szakértők csatarendbe állítása
Az utolsó kihívás a maguk területén referenciának számító partnerek megtalálása és rendhagyó megoldásokra való biztatása volt.
Az összkerékmeghajtás a márka régi partnere, a 4×4 átalakításairól híres DANGEL nevéhez fűződik. A márka logója ez alkalommal mentaárnyalatot kapott.
A mosogató, a konyhapult és az asztal a KERROCK keze nyomát dicséri.
Az infotainment és navigációs rendszert a fedélzeti multimédiás berendezések specialistája, az ALPINE gyártja. A kimondottan a lakókocsik és furgonok szerelmeseinek kifejlesztett Alpine rendszer gyárilag beszerelhető opció. Az átadáskor így nem jelent időveszteséget a berendezés kereskedésben való beszereltetése, és plusz munkadíjjal sem kell számolni. A szabadidős járművek méreteit figyelembe vevő (hidak magassága, keskeny utak stb.), 23 cm-es képernyővel rendelkező rendszer nélkülözhetetlen társ, a nyugodt, költségtakarékos utazás és a biztonságos megérkezés záloga.
A három évig ingyenesen frissíthető térképadatbázis a legkülönbözőbb szolgáltatási területeket is lefedi, és az Európában található szolgáltatóegységek, valamint a márkakereskedések teljes listáját tartalmazza. A berendezés nemcsak a tolatókamerával, de az Android Auto, illetve Apple CarPlay rendszerekkel is kompatibilis, így az Alpine képernyőjén okostelefonunk alkalmazásaihoz közvetlenül és kényelmesen hozzáférhetünk. A rendszerre Bluetoothon keresztül akár 5 telefon is csatlakoztatható, ebből kettő akár egyszerre is. A felszerelésre a Peugeot Európa teljes területén 2 év jótállást vállal.
Ne feledkezzünk meg a padlóborításról sem, melyet a „Le Pavé” névre hallgató projekt keretében a SASMINIMUM startup cég tervezett. A 2017-ben építészek által indított vállalkozás egyedülálló gyártási rendszert fejlesztett ki, melynek során a zúzott hulladékot vegyszerek, illetve műgyanta hozzáadása nélkül erős és ellenálló anyaggá alakítják.
Az így nyert termék 100%-ban újrahasznosított és 100%-ban újrahasznosítható. A cég az aranyásókhoz hasonlóan olyan újabb és újabb műanyag hulladékok után kutat, melyeket a projektben részt vevő, újrahasznosítással foglalkozó üzemek nem tudnak hasznosítani. Az anyagok így színük szerint osztályozottak és tanúsítottan nem mérgezők.
A Peugeot Boxer 4×4 Concept a 2019. szeptember 28. és október 6. között tartott bourget-i szabadidőautó-kiállításon mutatkozik be először a világon.