A Rimac Nevera 412 km/h (258mph) végsebességet ért el, ezzel a világ leggyorsabb elektromos szériaautója lett. A rekorddöntő teljesítmény a Nevera 2021-ben elért, függetlenül ellenőrzött 8,582 másodperces negyedmérföldes futását követi, amellyel a világ leggyorsabban gyorsuló sorozatgyártású autója lett.
A Rimac csapata kifejezetten olyan ovális pályát keresett, amelynek egyenesei elég hosszúak a Nevera csúcssebességének eléréséhez, és végül a németországi Automotive Testing Papenburg pályáján állapodtak meg, ahol két 4 km hosszú egyenes van. Az olyan létesítmények, ahol 400 km/óra feletti sebességet lehet elérni, nagyon kevesen vannak, mivel nagyon ritka, hogy egy autó egyáltalán képes legyen ilyen teljesítményre.
A Nevera-t a legnagyobb sebességre állították be, olyan aerodinamikai profilt hozva létre, amely egyensúlyban tartja a légellenállást és a leszorítóerőt, hogy nagy sebességnél is biztosítsa a stabilitást. A közúti használatra engedélyezett Michelin Cup 2R abroncsokkal felszerelve, és egy Michelin-technikus felügyelete mellett, aki ellenőrizte az abroncsok állapotát, megkezdődött a rekorddöntő futam.
A volán mögött Miro Zrnčević, a Rimac vezető teszt- és fejlesztési pilótája ült. Az ő feladata volt, hogy a pálya kanyargós szakaszairól tökéletesen bejusson az egyenesre, hogy az autónak a lehető legjobb esélye legyen a V-MAX elérésére. Ahogy az autó a kanyarban 250 km/h (155 km/h) körüli sebességgel haladt, Miro szabadjára engedte a Rimac által kifejlesztett fejlett négymotoros hajtáslánc és akkumulátorcsomag teljes erejét, és a Neverát jóval a 400 km/h-s sebességtartományba katapultálta.
A rádióban csak akkor érkezett a hír, amikor Miro felvette a gázt, és biztonságosan visszavitte a Neverát a normál sebességre. 412 km/h (258mph) – pontosan úgy, ahogy azt sok évvel ezelőtt szimulálták. Elég gyors ahhoz, hogy a Nevera legyen a leggyorsabb sorozatgyártású elektromos autó világrekordere, és egyben a leggyorsabb autó, amelyet valaha is rögzítettek az Automotive Testing Papenburgban. A végsebességet a Racelogic V-Box, egy nagy pontosságú GPS-alapú mérőeszközzel mérték. A 412 km/órás végsebességet a Rimac csapata akkor tűzte ki célul, amikor az autót először mutatták be C_Two néven a 2018-as Genfi Autószalonon, és csak most – kollektív 1,6 millió órányi fejlesztés után – sikerült igazolni.
Miro Zrnčević, a Rimac vezető teszt- és fejlesztési vezetője: „412 km/órás, azaz 258 mérföld/órás sebességgel haladni azt jelenti, hogy a hangsebesség harmadával haladunk. Egyedül ennek elérése egy utcai autóban hihetetlenül bonyolult, de a Nevera-ban olyan autót hoztunk létre, amely egyetlen töltéssel nagy távolságokat képes megtenni, szűk és kanyargós versenypályákon is képes megküzdeni, driftelni, valamint egyenes vonalú sebességrekordokat dönteni, mind a gyorsulás, mind a V-MAX tekintetében. Azóta vezetem a Neverát, amióta először megfordult a kerék, és látni a mai, tökéletesen kiforrott autót igazán érzelmes pillanat. A legfontosabb dolog, amit a csúcssebesség-kísérlet során tapasztaltam, az, hogy az autó mennyire összeszedett és stabil volt – ami megerősíti, hogy az aerodinamikai és járműdinamikai csapataink elképesztő munkát végeztek.” – mondta.
A Nevera-t a vásárlóknak korlátozott, 219 mérföld/órás (352 km/h) végsebességgel szállítják, de a Rimac csapat támogatásával és ellenőrzött körülmények között, speciális ügyfélrendezvényeken elérheti a 412 km/h-s (258 km/h) végsebességet. Mivel az ilyen futamok során a gumiabroncsok hatalmas igénybevételnek vannak kitéve, a legtöbb elővigyázatossági intézkedés arra irányul, hogy a gumik megfelelően legyenek beállítva ilyen nagy sebességekhez. A Nevera gyártása jelenleg a Rimac főhadiszállásán, a horvátországi Zágráb külvárosában folyik, és az első autók már a vásárlóknál vannak szerte a világon.
A Nevera-t úgy fejlesztették ki, hogy a következő generációs hiperautó teljesítményét kínálja, és beváltotta ígéretét, hogy új paradigmát állít fel. A világ leggyorsabban gyorsuló sorozatgyártású autója és a leggyorsabb elektromos hajtású sorozatgyártású autó is, amely új korszakot jelent az autóipari teljesítmény evolúciójában, és amelyet a Rimac Group saját tervezésű, fejlesztésű és gyártású technológiájával ért el.
A Rimac Nevera 1 914 lóerőt termel négy, a Rimac által tervezett elektromos motorral, amelyek mindössze 1,85 másodperc alatt gyorsítják a hiperautót 0-60 km/óráról 100 km/órára, és 4,3 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. A Nevera büszkén viseli a hazája tiszteletére adott nevét, a Nevera egy váratlan mediterrán nyári vihar Horvátország partjainál. Mint ilyen, a Nevera egy szempillantás alatt átalakulhat kényelmes, ügyes grand tourerből, pályára összpontosító gépből vagy csúcssebesség-rekorderből.