Júliusban is folytatta dinamikus növekedését a SEAT, az idei első félévhez hasonlóan kedvező trenddel indítva az év második felét is. Júliusban a SEAT eladásai az előző év azonos hónapjához viszonyítva 11,3 százalékkal 38 900 (2016: 34 900) járműre emelkedtek, míg idén 13,4 százalékkal haladták meg a tavalyi esztendő azonos időszakának volumenét. A SEAT eddig 285 400 gépkocsiját értékesítette, 33 600 darabbal többet, mint 2016 ezen időszakában (251 800).
Amint Wayne Griffiths, a márka értékesítési és marketing alelnöke kiemelte: „Értékesítési volumenével a SEAT immár élen jár a leggyorsabban növekvő márkák között Európában. Kiszállított járműveink volumenének növekedése egyértelműen felülmúlja a piac átlagát, s bizonyosak vagyunk benne, hogy az év második felében is ugyanezen emelkedő trendet követjük. Algériai gyárunk közelmúltbeli beindítása – ahol az Ibiza összeszerelése zajlik – jelentősen növeli teljesítményünket ebben az országban, tovább növelve Európán kívüli eladásainkat.”
A SEAT kiváló eredményeit jelentős növekedés támogatta a márka piacainak többségén. Spanyolországban, ahol a SEAT piacvezető, 62 800 eladott gépkocsijával (+20,7 százalék) áll az élen, míg második legjelentősebb piaca Németország, ahol 11,2 százalékkal több, összesen 56 500 SEAT kelt el. A harmadik helyen 21,2 százalékos növekedéssel és 33 700 jármű értékesítésével az Egyesült Királyság áll. Franciaországban (15 300 darab; +17,4 százalék), Ausztriában (11 000 darab; +20,3 százalék) és Svájcban (6100 darab; +47,6 százalék) szintén kétszámjegyű százalékos növekedést sikerült elérni. Júliusban folytatódott az új Ibiza piaci bevezetése, emellett a SEAT megkezdte az Ateca sportos változatának értékesítését is. Az új Ateca FR révén tovább bővült a márka első SUV-modelljének palettája, az Ateca-család a spanyol gyártó egyik fő termékpillére is egyben.
Magyarországon is tovább növekszik a spanyol márka. Július hónapban 192 gépjárművet helyezett forgalomba, 113 százalékkal többet, mint 2016 júliusában. 2017 első hét hónapjában 112 százalékkal több SEAT került a tulajdonosokhoz, mint 2016 ugyanezen időszakában, mely elsősorban a márka újdonságának, az Ateca érkezésének és a Leon modellcsalád frissített változatainak köszönhető. Papp Zoltán SEAT márkaigazgató pozitívan tekint az év második felére: „Augusztusban indul az új SEAT Ibiza bevezető kampánya és még ebben az évben hazánkba is megérkezik a márka legújabb SUV modellje, a SEAT Arona”.
Eladásai növelik a SEAT működési nyereségét
A 2017-es eladások emelkedése a SEAT első félévi pénzügyi mutatóiban is jól érzékelhető. Miután a márka története legjobb teljesítményével zárta a 2016-os évet, működési nyeresége 2016 azonos időszakához képest 40,9 százalékkal, új rekordként 130 millió euróra nőtt az idei első félév során. Ez az eredmény az eladások kedvezőbb modellenkénti megoszlásának is köszönhetők, elsősorban az Ateca révén. A márka forgalma 12,7 százalékkal 5054 millió euróig emelkedett az év első hat hónapja alatt.