Site icon AutóAddikt

A tökéletesség művészete: a Red Bull Racing és a hibátlan szezonjuk a Forma-1-ben

A Red Bull Racing csapata az elmúlt években egyértelműen dominálja a Forma-1 világát. Hat világbajnoki címükkel már csak egyre vannak az 1970-es években ikonikussá vált Lotus csapatától. Plusz a jelenlegi technikai szabályok szerint még két szezon van a Forma-1 világbajnoki sorozatából, így a Mercedes és a McLaren 8 világbajnoki címe is befogható közelségben van.

Ennél jobb teljesítményt a 9 világbajnoki címmel álló Williams és 16 világbajnoki címmel álló Ferrari mutatott eddig. Mert a hatodik világbajnoki cím a Red Bull számára konkrétan már a 2023-as sorozat közepén megvolt. Gondoljunk bele, a 22 futamból álló 2023-as világbajnoki sorozatban az első 16 futamból 15-öt a Red Bull pilótái nyertek meg, egyedül Szingapúrban diadalmaskodott a Ferrari pilótája. Max Verstappen nyert meg 13 futamot a legutóbbi sorozat első futamaiból és a világbajnoki címére egyes egyedül csapattársa, Sergio Pérez lehet veszélyes. 

Mi a Red Bull Racing titka?

A csapatvezető Christian Horner szerint Max Verstappen jelenleg mindenkinél jobb a világbajnokságban, ráadásul most a csapat, a pilóta és az autó is tökéletes egyensúlyba került. Verstappen a világbajnoki sorozat végefelé közeledve már annyi pontot szerzett egymaga, hogy csak vele vezetné a konstruktőrök világbajnokságát a Red Bull a Mercedes előtt. Meg kell jegyezni, hogy a Mightytips portálon itt, a https://mightytips.hu/fogadoirodak/ oldalon bemutatott magyarországi online sportfogadási oldalak egyedülálló lehetőséget biztosítanak a rajongóknak, hogy fogadjanak a Red Bull csapatra és általában a Forma-1-re. Ennek köszönhetően a versenyzés iránti szenvedélyüket nyereményekkel is jutalmazhatták. Számos fogadóiroda magyar nyelven is kínál regisztrációt és sportfogadást, ami még egyszerűbbé és kényelmesebbé teszi a folyamatot a rajongók számára. 

Verstappen RB19-es autója egyébként a Japán Nagydíjon húzta be a hatodik világbajnoki címet a Red Bull számára úgy, hogy a Honda által birtokolt Suzuka pályáján nyert egy Honda által gyártott motorral. Ez most már a nyolcadik olyan konstruktőri világbajnoki cím lett, amelyet Honda motorral értek el. Ezzel pedig a japán márka az ötödik legjobb márka lett a motorgyártók között a világbajnoki címek számát tekintve. A 

Horner szerint a motor annyira fontos eleme a sikerüknek a megbízhatóságával és a teljesítménnyel, hogy megérdemelte a Honda, hogy hazai pályáján nyerjenek ismét világbajnoki címet. 

És simán lehet, hogy a 2023-as világbajnoki sorozat a Forma-1 történetének legdominánsabb szezonja lesz, hiszen 16 futamból 15-öt nyert meg a Red Bull eddig, amihez hasonlót eddig egyetlen egyszer, még 1988-ban, a McLarentől láttunk. Ahhoz, hogy tényleg tökéletes szezonjuk legyen, nem kellene több futamot veszíteniük, mert akkor azzal 95,45%-os majdnem tökéletes teljesítménnyel zárhatnának. Horner szerint Verstappen és a Red Bull dominanciája a 22 különféle csapatrész extra erőfeszítéseinek köszönhető és annak, hogy mindenki minden energiáját az autóba fektette. Sokan azonban már azt jósolják, hogy nem fog hasonló dominanciája maradni a csapatnak a következő szezonokra. 

Nem lesz tartható jövőre is a Red Bull dominancia

Elsőként például azért nem, mert a 2021-es túlköltekezés miatt 10%-kal kevesebb időt tölthettek például a szélcsatornában teszteléssel. Plusz ugye csökkentett költségvetéssel fejleszthettek csak. Így pedig a második legjobb csapat 20%-kal több időt tölthetett a fejlesztésekkel. A csapatvezető szerint a 2023-es sorozat során az első vereségük, a Szingapúri Nagydíj veresége nagyon jó emlékeztetője volt annak, hogy milyen könnyen lehet hibázni. Sőt, ez a vesztes futam tökéletes időben érkező pofon volt arra, hogy ráeszméljenek, fókusz nélkül veszíteni is veszíthetnek. 

Szóval ahogy vendégszakértőnk, Kollár Aladár is kiemelte, „miközben a Red Bull valószínűleg még jövőre is képes lesz dominálni a sorozatot, ekkora fölényt, mint 2023-ban, nem nagyon fogunk tőlük látni.” Pontosan ezért élvezi Verstappen és Horner ennyi az idei versenysorozatot, mert tudják, hogy jövőre már nem lesz ennyire egyszerű dolguk. Úgyhogy érdemes mindenkinek figyelnie az idei szezont, mert most történelem születik és lehet, hogy ehhez hasonlót nem mostanában fogunk látni. 

Cikkünk végén meg kell jegyezni, hogy a Mightytips portálon bemutatott Lvbet bukmékere nagyszerű lehetőséget biztosít a magyar fogadóknak arra, hogy fogadjanak a Redbull csapatra és általában a Forma-1-re. Ennek köszönhetően a szórakozás mellé pénzt is szerezhetnek majd. Az Lvbet online bukméker magyar nyelvű regisztrációt és sportfogadási lehetőséget is kínál, így magyarként sem nagyon aggódnunk amiatt, hogy esetleg nem értünk meg valamit. És hogy a végén konkluzióként mibe kapaszkodhatnak a többi csapat és pilóta szurkolói? 

Abba, hogy a több fejlesztési idő és a többiekben növekvő sikeréhség előbb-utóbb sikerre vezet és ha egyszer Szingapúrban már öszejött, össze fog tudni jönni máskor is, többször. A jelenlegi helyzet szerint erre leginkább a Mercedesnek és a Ferrarinak lesz esélye, de ehhez azért jelentőset kell mindkét csapatnak javulnia. Mert azzal tisztában kell lennie, hogy Charles Leclerc például nem lett annyival gyengébb pilóta, egyszerűen a csapatnak mögötte és az autónak jobban össze kellene állnia.

Exit mobile version