Tokióban megalakul a Toyota Kutatóintézet – Modern Fejlesztési Központ (TRI-AD), amelynek célja, hogy teljesen integrált, sorozatgyártásra alkalmas szoftver alkosson az önvezető autókhoz.
A világ leginnovatívabb autógyártójának tartott, a robotika mellett a mesterséges intelligencia fejlesztésében is élen járó Toyota, és prémium márkája, a Lexus új céget alapít, még inkább felgyorsítva az önvezető technológiák fejlődését.
A TRI-AD vezetője Dr. James Kuffner, a Toyota Kutatóintézet jelenlegi műszaki igazgatója lesz. A cég 1000 embert alkalmaz majd a világ minden tájáról, így a közös munkanyelv az angol lesz. A Toyota Csoport tagjaiként működő Aisin és Denso vállalatok is tulajdonrészesek lesznek a TRI-AD cégben, amelynek összehangolt működésében is részt vesznek. A teljes befektetés összege több mint 300 milliárd japán jen (mintegy 710 milliárd forint).
Az önvezető autózás előszobájának tartott aktív biztonsági rendszerek és a mesterséges intelligencia fejlesztése területén már ma is világszinten élen járó Toyota és Lexus még ebben a hónapban megalapítja Tokióban új vállalatát „Toyota Kutatóintézet – Modern Fejlesztési Központ” (TRI-AD) néven, hogy még inkább felgyorsítsa az önvezető technológiák fejlődését. A TRI-AD hatékony működése érdekében a Toyota, az Aisin Seiki és a Denso szándéknyilatkozatot írtak alá egy teljesen integrált, sorozatgyártásra alkalmas önvezető szoftver kifejlesztéséről. A három vállalat emellett további tárgyalásokat folytat egy közös fejlesztési szerződés aláírásáról.
A Toyota, az Aisin és a Denso a tervek szerint összesen több mint 300 milliárd japán jent (710 milliárd forint) fektet a TRI-AD megalapításába és működtetésébe. Az új vállalat mintegy 1000 embernek ad majd munkát, akik közt ugyanúgy szerepelnek kívülről szerződtetett szakemberek, mint a Toyota, a TRI, az Aisin és a Denso jelenlegi alkalmazottai. A Toyota most a megfelelő helyszínt keresi Tokióban a cég működéséhez. A TRI-AD vezérigazgatója Dr. James Kuffner, a TRI jelenlegi műszaki igazgatója lesz.
„A Toyota önvezető projektjében a siker egyik legfontosabb záloga egy sorozatgyártásra alkalmas szoftver elkészítése” – fogalmaz Dr. Kuffner. „A vállalat célja, hogy a világ legjobb szakembereinek megszerzésével a lehető leghatékonyabb módon pörgesse fel a szoftver fejlesztését, és ezzel együtt a Toyota Csoport lehetőségeit. Világszerte keressük a megfelelő munkatársakat, én pedig izgatottan várom, hogy irányíthassam az új cég munkáját.”
Az autóipar jelenleg hatalmas átalakuláson megy keresztül. A sikeres váltáshoz elengedhetetlen a kiváló minőségű szoftveres háttér és a kommunikáló autókból gyűjtött big data adatfolyam elemzése. E kihívás ismeretében alapította meg a Toyota 2016-ban Észak-Amerikában a Toyota Kutatóintézetet, ami a mesterséges intelligenciát, az önvezetést és a robotikát kutatja.
A ma ismertetett új vállalatot azért hívta életre a Toyota, az Aisin és a Denso, hogy még gyorsabb és értékesebb eredményeket érjenek el ebben a kutatási versenyben. A TRI, a TRI-AD és a Toyota a következőkben határozta meg az új szervezet feladatait:
-
- Egy új, zökkenőmentes szoftverfejlesztési folyamat kialakítása a kutatási szakasztól a gyártásig, és az adatkezelési képesség fokozása.
- Összehangolt együttműködés a TRI-vel, és a kutatási eredmények hatékony összekapcsolása a termékfejlesztéssel.
- A Toyota Csoporton belüli együttműködés megerősítése a kutatás és a fejlett fejlesztés területén.
- A világ legjobb mérnökeinek megszerzése a világ minden tájáról, tovább erősítve ezzel a Toyota Csoporton belül eddig is meglévő komoly szürkeállományt.
„A Toyota közismert a Toyota Gyártási Rendszer (TPS) minőségéről és hatékonyságáról. Nem kétséges számomra, hogy a hardverek gyártásában tökéletesen bevált TPS-alapértékeket a szoftverek gyártásában is alkalmazhatjuk, ami drámai előrelépést jelenthet a Toyota-szoftverek tekintetében” – véli Dr. Gill Pratt, a TRI vezérigazgatója, az új TRI-AD igazgatótanácsának elnöke. „Ez az, amin a TRI dolgozik, és amit az új vállalat még magasabb szintre emel majd.”