Site icon AutóAddikt

A Toyota Mirai első példányai Lengyelországban lettek forgalomba helyezve

Az első hidrogénüzemű Toyota Mirai szedánokat Lengyelországban helyezték forgalomba. A két üzemanyagcellás Toyota az üzemanyagtöltés folyamatát és a mindennapi felhasználást vizsgáló, közúti tesztekben vett részt.

Az ideiglenes rendszámokat az a Lengyel Közlekedési Intézet (ITS) bocsátotta ki, amely az európai HIT-2-Corridors projekt lengyelországi megvalósításáért felel. A projekt célja, hogy hidrogéntöltő állomások olyan, kellően sűrű hálózatát hozza létre Európában, amely lehetővé teszi, hogy a felhasználók üzemanyagcellás gépkocsijukkal keresztül autózhassanak a földrészen.

A két autó néhány napot töltött Lengyelországban. Mindkettő a Linde csoport által biztosított mobil hidrogéntöltő állomást használta. Lengyelországban két éven belül megvalósulnak az első, telepített hidrogéntöltő állomások, ezzel megnyitva az utat a Mirai helyi forgalmazása előtt.

„Az autógyártók már megkezdték az új, üzemanyagcellás típusok piaci bevezetését. A hidrogéntöltő hálózat fejlesztése Európa-szerte, így Lengyelországban is szisztematikusan zajlik majd. A hidrogén folyosók megvalósítása a közlekedési intézet által megállapított ütemtervhez, valamint a hidrogén technológia teljes piaci bevezetésére vonatkozó előrejelzésekhez igazodva megy végbe” – mondta Mikolaj Krupinski, az intézet szóvivője.

A Toyota Mirai nem most járt először Lengyelországban. Az úttörő modellel 2015 novemberében már megismerkedhetett a lengyel közönség. Néhány napos látogatása során a Mirai tiszteletét tette a varsói Flottapiaci Autókiállításon, majd részt vett a közlekedési intézet által szervezett, a hidrogén közlekedésben történő felhasználásáról szóló konferencián. A varsóiak a turisták körében is rendkívül népszerű Királyi Úton szervezett, egynapos bemutató alkalmával is találkozhattak az autóval. A Mirai idén, a Poznańi Autószalonra is ellátogatott.

„A hidrogén üzemű Toyota Mirai sorozatgyártású modell, amely már most megvásárolható Japánban, az Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában, Németországban és Dániában. Az idei évtől a Toyota Norvégiában, Svédországban és Hollandiában is megkezdi a típus forgalmazását. A márka 2020-ig összesen 30 ezer darab üzemanyagcellás gépkocsi értékesítését tervezi. A múlt héten két Mirai látogatott el Lengyelországba. Az autókat ideiglenes rendszámmal láttuk el, hiszen a lengyel közutakon kívántunk velük teszteket végrehajtani” – mondta Robert Mularczyk, a Toyota Motor Poland kommunikációs igazgatója.

Az üzemanyagcellás Toyota Mirai nulla károsanyag-kibocsátás mellett üzemel. Működésének egyetlen mellékterméke a víz. Az autó jelentős mértékben hozzájárul a Toyota Környezetvédelmi Kihívás 2050 programban felvázolt célok megvalósításához. A 2015 októberében megfogalmazott tervek szerint a Toyota 2050-re 90 százalékkal kívánja csökkenteni flottaszintű CO2-kibocsátásának globális átlagát (a Toyota 2010-es gobális átlagához képest.)

A Mirai a világ legelső hidrogén üzemanyagcellás limuzinja, amelynek megalkotása során a Toyota a hidrogén üzemanyagcella technológia kutatása és fejlesztése során szerzett, két évtizedes tapasztalatait éppúgy felhasználta, mint a hybrid hajtáslánc-technológiák terén elért globális vezető szakértelmét. A Mirai a fedélzetén üzemelő üzemanyagcella-köteg segítségével, hidrogénből állít elő elektromos áramot. A folyamat egyetlen mellékterméke a víz. A jármű egy tankolással a benzines járművekhez mérhető távolságot, mintegy 500 kilométert képes megtenni, maga az üzemanyag-feltöltés pedig csupán 3 percet vesz igénybe. 2016-ban a Toyota Mirai-t választották meg az Év Globális Zöld Autójának.

Exit mobile version