Márciustól új, kétliteres, benzines turbómotorral is kapható lesz a tavaly 17 év után feltámasztott Toyota GR Supra: az új erőforrás legnagyobb teljesítménye 258 LE/190 kW, maximális forgatónyomatéka 400 Nm, a típus álló helyzetből 5.2 mp alatt gyorsul majd 100 km/órára.
A könnyebb, kisebb erőforrásnak köszönhetően akár 100 kilogrammal csökken a jármű tömege, ez javítja a modell tehetetlenségi jellemzőit, és ideális 50:50 arányú tengelyterhelést eredményez.
Egy évvel azután, hogy a Detroiti Autószalonon először mutatta be a GR Suprát, a Toyota most közzétette a sportmodell első motorvariációjának: az új 2,0 literes benzines turbómotornak a műszaki részleteit. A már ismert 3,0 literes, soros hathengeres turbómotor mellett kínált új erőforrás a menetdinamikai előnyök mellett szélesebb ügyfélkör számára teszi elérhetővé a GR Supra modellt.
A TOYOTA GAZOO Racing első globális modelljeként kifejlesztett és bemutatott GR Supra igazi telivér sportautó, orrmotoros/hátsókerékhajtású hajtáslánccal, kompakt, kétüléses kialakítással és az optimális vezethetőséghez szükséges, „aranymetszés” szerinti arányokat eredményező méretekkel. Az új 2,0 literes motor révén a modell szélesebb rétegeket képes megszólítani, ráadásul mivel a motorblokk könnyebb és kisebb, mint a 3,0 literes egység, kedvezőbb tehetetlenségi jellemzőkkel és kiegyensúlyozottabb futóművel ruházza fel a sportautót, ami pedig még pontosabb és kezesebb vezethetőséget eredményez. Az új, kétliteres GR Supra gyártása hamarosan kezdetét veszi, a modell európai forgalmazása idén márciusban indul.
Új 2 literes turbómotor
Az új, kétliteres, soros négyhengeres motor egy darab, kettős megfúvású turbófeltöltőt kapott, az erőátvitelről nyolcfokozatú ZF automata sebességváltó gondoskodik. A motor hamisítatlan sportautós menetdinamikát és lelkesítő vezetési élményt kínál. Legnagyobb teljesítménye 258 LE / 190 kW, maximális forgatónyomatéka tekintélyes, 400 Nm. Ezzel álló helyzetből mindössze 5,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 250 km/óra (korlátozva.)
A motor CO2-kibocsátása 135 – 144 g/km (NEDC normára átszámolt értékek), avagy
156 – 172 g/km (WLTP norma szerint).
Menetdinamikai előnyök
Kisebb méretének és tömegének köszönhetően az új motor határozott menetdinamikai előnyökkel ruházza fel a GR Suprát. Az alapkivitelű modell 100 kilogrammal könnyebb, mint a 3,0 literes motorral szerelt variáns. Mivel pedig a motor kisebb is, mérnökeink közelebb helyezhették azt a jármű tömegközéppontjához, ami ideális, 50:50 arányú tömegeloszlást eredményezett a két tengely között. Ez közvetlen irányíthatóságot, mozgékonyságot és magabiztos vezethetőséget eredményez.
„A dinamikus kormányzás és a stabil kanyarvételi képesség érdekében sokat dolgoztunk azon, hogy a lehető legnagyobb mértékben csökkentsük az új modell tömegét, ugyanakkor 50:50 arányú tömegelosztást érjünk el.” – avat be Tetsuya Tada, a GR Supra főmérnöke. „Hatalmas kihívás volt mindezen elvárásoknak megfelelni, ám a kitűzött célokból nem engedtünk.”
Az új, 2,0 literes GR Supra tengelytávja és nyomtávja közötti arány továbbra is az „aranymetszés” szabályaihoz igazodik, ami optimális vezethetőséget és irányíthatóságot eredményez. Ez az arány a GR Supra minden kivitele esetében 1,55, azaz beleesik az optimális tartományba.
Felszereltség és opciós csomagok
Az új 2,0 literes GR Supra belépő kivitele Live felszereltségi szinten olyan tételeket kínál alapfelszerelésként, mint a 18 colos könnyűfém keréktárcsák, a 8,8 colos kijelzővel szerelt, négyhangszórós audiorendszer vagy a fekete Alcantara kárpitozású sportülések. A felszereltség a Toyota Supra Safety csomagot is tartalmazza: ez fékfunkcióval kiegészített ütközés előtti biztonsági rendszert, fékfunkcióval kiegészített gyalogos- és kerékpáros-felismerést, aktív kormányzással kombinált sávtartó asszisztenst [LKA], jelzőtábla-felismerő rendszert és intelligens sebességszabályozó funkciót kínál. Az ügyfelek a stílus, a teljesítmény vagy a kapcsolódás terén mutatott személyes igényeiktől függően különböző opciós csomagokkal egészíthetik ki a modell alapfelszerelését. A csatlakozási csomag navigációs rendszert, valamint hasznos online szolgáltatások elérésére szolgáló internetes csatlakozási lehetőséget tartalmaz, míg a sportcsomag aktív differenciálművel, adaptív felfüggesztéssel és sportos fékrendszerrel terjeszti ki a modell menetdinamikai képességeit. A prémium csomag csúcsminőségű kényelmi és praktikus funkciókat kínál, a 12 hangszórós prémium JBL audiorendszertől a head-up kijelzőn át a vezeték nélküli okostelefon-töltőig, a fekete bőrkárpitozástól a motoros állítású memóriás ülésekig. A csomag a csatlakozási csomagban foglalt tételeket, valamint kiegészítő tárolási és világítási funkciókat is tartalmaz.
Fuji Speedway limitált kiadás
Az új 2,0 literes GR Supra piaci bevezetésekor exkluzív, korlátozott példányszámú Fuji Speedway kiadásban lesz elérhető. A széria megjelenését a különleges fehér metálfényezés, a kontrasztos 19 colos, matt fekete könnyűfém keréktárcsák és a piros külső tükörházak teszik egyedivé. Az utastérben szénszálas műszerfalbetétekkel, valamint lenyűgöző piros-fekete Alcantara kárpitozással találkozunk. A színvilág a TOYOTA GAZOO Racing hivatalos színeit idézi. Ami a felszereltséget illeti, a Fuji Speedway megkapja a fent részletezett kapcsolódási és sport csomagok teljes tartalmát. A Fuji Speedway kiadás kifejezetten a 2,0 literes modell bevezetésének alkalmából lép piacra; Európában szigorúan csupán 200 példányban lesz elérhető.
GR Supra eladások
A Toyota GR Supra a 2019-es év egyik legjobban várt és legsikeresebb modellújdonsága volt; a vadonatúj, ötödik generációs típus bevezetésével a sportautó-történelem legendás fejezete folytatódott. A szériamodell detroiti világpremierjét követően a Toyota márciustól vett fel előrendelést az autóra; az első ügyfelek májusban vehették át GR Suprájukat. Az európai piac fantasztikusan reagált az újdonságra: az év végéig 1150 autó talált gazdára, túlnyomó többségük (95%) a gazdagabb felszereltségű kivitelben.
Arany kormánykerék
A Toyota GR Supra már pályafutása első évében számos jelentős szakmai díjat gyűjtött be, többek között az Arany kormánykereket (Goldenes Lenkrad), Európa egyik legnagyobb presztízsű kitüntetését, amit Németország első számú vasárnapi újságja, a Bild am Sonntag, valamint a piacvezető Auto Bild autós magazin közösen ad át. A GR Supra az év legjobb új sportautójaként nyerte el a díjat, megismételve korai elődje, a második generációs Supra bravúrját, ami 1982-ben kapta meg az Arany kormánykereket. A 2019-es szavazáson a GR Supra az új Porsche 911 és a BMW 8-as széria ellenében tudott nyerni a zsűri végső szavazásán.