A technológia iránt mutatkozó növekvő érdeklődésre válaszul a részben vagy teljesen elektromos meghajtások vezető fejlesztőjeként ismert Toyota, amely korábban 5700 a hidrogén üzemanyagcellás elektromos, és közel 24000 a hibrid elektromos meghajtással kapcsolatos szabadalmat osztott meg ingyenesen, bejelentette, hogy hozzáférhetővé teszi partnerei számára a világ legfejlettebb hidrogén üzemanyagcellás technológiáját annak érdekében, hogy felgyorsítsa a hidrogénalapú társadalom kifejlődését.
A világ vezető autógyártóit és energetikai szolgáltatóit tömörítő Hidrogén Tanács alapító tagjaként a Toyota létrehozza Európában az új Üzemanyagcella Üzleti Csoportot, hogy hasonlóan gondolkodó partnereivel közösen felgyorsítsa az üzemanyagcellás technológiák elterjedését, amelyek révén széles körben csökkenthető a széndioxid-kibocsátás. A Toyota és prémium márkája, a Lexus már most élen járó hidrogén üzemanyagcellás technológiája mind a kapacitás, mind pedig a költségek és a méretcsökkentés tekintetében rohamosan fejlődik, ezért a japán autógyártó azzal számol, hogy hidrogén üzemanyagcellás elektromos modelljeinek értékesítése már rövid távon tízszeresére bővül majd.
Egyre nő az érdeklődés a hidrogénben rejlő potenciál kiaknázása iránt, ahogy a vállalkozások és fogyasztók mind jobban megismerik e számos területen alkalmazható technológia előnyeit. Annak érdekében, hogy maximálisan feltárja a hidrogénben rejlő lehetőségeket Európában, a Toyota létrehozta az Üzemanyagcella Üzleti Csoportot a régióban folyó tevékenységei irányítására. A brüsszeli székhelyű egység támogatja majd a hidrogén széles körű bevezetését a mobilitási, illetve más területekre, hozzáférhetővé téve a technológiát partnerei számára is.
„A hidrogén előnyei egyértelműek. Ezért arra számítunk, hogy üzemanyagcellás rendszereink globális értékesítése már rövid távon is tízszeresre bővül, és ezért növeljük komoly mértékben gyártókapacitásunkat. A Toyota jelentős befektetésekkel jelöli ki az utat a hidrogénalapú társadalom, a következő generációs üzemanyagcellás járművek, az új piacok és alkalmazások megnyitása, a nagyobb üzemanyagcella-gyártási kapacitás és európai szervezetünk területein.” – fogalmaz Thiebault Paquet, az Üzemanyagcella Üzleti Csoport igazgatója elmondta
A Toyota élen jár az üzemanyagcellás technológiát érintő innovációban is: a vállalat már 2014-ben bevezette első, kereskedelmi forgalomba került hidrogén üzemanyagcellás elektromos modelljét, a Mirait. Azóta is folyik a Toyota üzemanyagcellás rendszerek fejlesztése, így azok a nagyobb energiasűrűség mellett is egyre könnyebbé és kompaktabbá válnak. A teljes egészében továbbfejlesztett rendszer 2021-ben mutatkozik majd be az új generációs Mirai modellben. A Toyota technológiája kellően rugalmas ahhoz, hogy ne csupán autókban használják, hanem sokféle alkalmazásban termeljen zéró károsanyag-kibocsátású áramot. Már jelenleg is alkalmazzák teherautókban, városi buszokban, targoncákban és generátorokban, emellett pedig folyamatosan zajlik a vonatokba és hajókba épített rendszerek tesztelése is. Annak érdekében, hogy felgyorsítsa a hidrogén széles körű elterjedését, a Toyota európai hidrogén-klaszterekre, vagy ökoszisztémákra összpontosít majd, ahol a helyi infrastruktúra támogatja a közlekedési flották és mobilitási szolgáltatások működését. A Toyota hisz abban, hogy az ilyen tevékenységek révén növekszik majd a kereslet a hidrogén iránt, ami csökkenti a költségeket és rentábilissá teszi az ellátás infrastruktúráját – ezzel pedig újabb felhasználókat hoz. Az új Üzemanyagcella Üzleti Csoportot felhasználva a Toyota szoros együttműködésre készül az ágazati partnerekkel, országos és helyi kormányzatokkal és egyéb szervezetekkel, hogy egyre több helyen segíthesse elő a hidrogén ökoszisztémák kifejlődését, és ezzel együtt az előrelépést a mindenki javát szolgáló, hidrogénalapú társadalom felé.