2024-ben jelentős változások történtek a globális autópiacon. Bár egyes márkák továbbra is őrzik vezető pozíciójukat, új szereplők is feltűntek a legnépszerűbb modellek között. Tekintsük át országonként, melyek voltak a legkeresettebb autók ebben az évben.
Európa
Az európai piacon a Dacia Sandero bizonyult a legnépszerűbb modellnek, 143.596 eladott példánnyal az év első felében[2]. Ez 23,2%-os növekedést jelent az előző évhez képest[7]. A Volkswagen Golf a második helyet szerezte meg 126.993 eladott járművel, míg a Renault Clio a harmadik lett 114.623 darabbal[2].
Országokra lebontva:
- Magyarország: Suzuki Vitara (8.583 db, 15% piaci részesedés)
- Németország: Volkswagen Golf (92.261 db, 19%)
- Franciaország: Dacia Sandero (143.596 db, 28,9%)
- Egyesült Királyság: Ford Puma (45.538 db)
- Olaszország: Fiat Panda (1.454.261 db, 28,9%)
- Spanyolország: Cupra Formentor (11,1% piaci részesedés)
Érdemes megemlíteni, hogy a Volkswagen továbbra is a legnépszerűbb márka az EU-ban, 11%-os piaci részesedéssel, amit a Toyota és a Renault követ[9].
Észak-Amerika
Az Egyesült Államokban a Ford F-Series tartja vezető pozícióját 684.068 eladott példánnyal.
Ázsia
- Kína: MG ZS (14.085 db)
- Japán: Honda N-BOX (191.423 db, 46,9% piaci részesedés)
- India: Maruti Suzuki Brezza (19.000 db, 40,39% piaci részesedés)
Globális trendek
Globális szinten a Toyota Corolla továbbra is őrzi vezető pozícióját mint a világ legnépszerűbb autója. A márka négy modellje (Prius, Camry, RAV4, Highlander) is bekerült a Consumer Reports által összeállított 2024 legjobb 10 autójának listájára[4].
Figyelemre méltó a kínai BYD márka előretörése, amely 24%-os növekedést produkált egy év alatt, és már a 8. helyen áll a globális eladási listán[8].
Összegzezve
A 2024-es év autópiaci trendjei azt mutatják, hogy bár a hagyományos márkák továbbra is erősek, az elektromos és hibrid modellek egyre nagyobb teret nyernek. A fogyasztói preferenciák változása és az egyes országok gazdasági helyzete jelentősen befolyásolja a népszerűségi listákat.