A Volkswagen Csoport májusi kiszállításai – 2018 májusával összehasonlítva – csökkentek, de a 3,6 százalékos visszaesés alacsonyabb volt, mint a korábbi hónapokban tapasztalt csökkenés. Világszerte összesen 918 900 ügyfél vehette át a Volkswagen Csoport valamely márkájától autóját.
Néhány kulcsfontosságú európai piacon (Németország +4,6 százalék, Franciaország +2,7 százalék, Olaszország +2,7 százalék) illetve Észak-Amerika (+4,3 százalék) és Dél-Amerika (+5,8 százalék) térségében bővülést regisztrált a konszern. Azonban ez a növekedés nem volt elég ahhoz, hogy teljesen ellensúlyozza a többi régióban, különösen az ázsiai és csendes-óceáni térségben (-9,4 százalék) tapasztalt csökkenést. Dr. Christian Dahlheim, a Volkswagen Csoport értékesítési vezetője így nyilatkozott az eredményről:
A márkáink májusban egy csökkenő összpiacon erősítették meg pozícióikat és kismértékben növelték világszintű piaci részesedésüket.
„A különböző piacokon igen eltérően alakultak a kiszállítások. Európában szinte hoztuk az előző év igen magas eredményeit és néhány kulcsfontosságú piacon, köztük Németországban, növeltük kiszállításainkat. Pozitív eredmények érkeztek Észak- és Dél-Amerikából is, de ez nem tudta teljesen kiegyenlíteni a legnagyobb piacunk, Kína elhúzódó összpiaci gyengélkedését. Örömteli azonban, hogy sikerült ismét jelentősen növelnünk piaci részesedésünket Kínában.”
Május hónapban az egyes régiók kiszállításai a következőképpen alakultak:
Európában a Volkswagen Csoport márkái összesen 415 700 járművet adtak át ügyfeleiknek, kicsivel elmaradva a tavalyi év ugyanezen hónapjának eredményétől (-0,2 százalék). Nyugat-Európában az előző évhez képest szintén nem volt jelentős eltérés a kiszállításokat illetően, itt 345 500 járművet vehettek át az ügyfelek (-0,1 százalék). Pozitív eredmények érkeztek a hazai piacnak számító Németországból, ahol 4,6 százalékkal több, összesen 128 800 ügyfél vehette át új autóját ebben az időszakban. Közép- és Kelet-Európában 70 200 járművet vehettek át tulajdonosaik, amely enyhe, 0,6 százalékos visszaesés a 2018. májusában regisztrált eredményhez képest. Ismét növekedtek viszont az oroszországi kiszállítások, itt 1,5 százalékkal több, összesen 18 700 jármű jutott el gazdájához májusban.
Észak-Amerikában a kiszállítások 4,3 százalékkal 86 600 darabra emelkedtek. A pozitív változás hajtóereje az Amerikai Egyesült Államok piaca volt, amely jelentős, 7,5 százalékos bővüléssel elérte a 60 000 kiszállítást májusban. Kanadában 11 500 járművet vehettek át tulajdonosaik, ami enyhe, 1,7 százalékos csökkenés az előző év hasonló időszakához képest. Mexikóban a nehéz gazdasági körülmények miatt az összpiaci eredmények tovább csökkentek. 15 100 kiszállítással a konszern márkái csupán enyhébb, 2,8 százalékos visszaesést regisztráltak, így összességében a piaci részesedésük nőtt.
Pozitív eredmények érkeztek Dél-Amerika piacairól, ahol 2018. májusához képest 5,8 százalékkal több, összesen 54 700 autót adtak át az ügyfeleknek. A növekedés motorja Brazília, a térség legnagyobb piaca, ahol számottevő, 33 százalékos bővüléssel 43 800 darabra nőtt a kiszállított autók száma. Ez az Argentínában tapasztalt jelentős visszaesésnél (-58,3 százalék) is nagyobb arányban tudta növelni a térség kiszállításait. A továbbra is nehéz gazdasági körülmények között működő országban 5 300 járművet vehettek át a konszern márkáinak ügyfelei.
Az ázsiai és csendes-óceáni térségben a konszern márkái összesen 335 700 járművet szállítottak ki, 9,4 százalékkal kevesebbet, mint 2018. májusában. A Csoport legfontosabb piacán, Kínában az ügyfelek továbbra sem hajlandóak gépjárművet vásárolni. Ennek eredményeképpen az összpiac teljesítménye továbbra is jelentős csökkenést mutat. A Volkswagen Csoport márkái 312 500 járművet adtak át vásárlóiknak Kínában (-8,3 százalék), figyelemre méltó növekedést elérve ezzel a piaci részesedés tekintetében.