Főoldal Hírek A Volkswagen Haszonjárművek 2019-ben közel 2 milliárd eurót fektet be a márka...

A Volkswagen Haszonjárművek 2019-ben közel 2 milliárd eurót fektet be a márka jövőjébe

A Volkswagen Haszonjárművek a 2018-as lenyűgöző üzleti évére alapozva készíti elő a márka jövőjét.

A GRIP 2025+ stratégia ezt az átalakítást írja le: új termékekkel, üzemek átalakításával és új mobilitási szolgáltatások fejlesztésével. Thomas Sedran, a Volkswagen Haszonjárművek márka elnöke: „Az iparág csúcsán formálhatjuk az átalakulást, mert pénzügyileg erősek vagyunk, és kihasználhatjuk a csoporton belüli szinergiákat. Egy klasszikus autógyártóból mobilitási szolgáltatóvá fejlődünk. Ennek érdekében több mint 1,8 milliárd eurót fektetünk be ebben az évben.

A 2018-as üzleti évben a márka történetének második legjobb üzleti eredményét érte el. A 11,9 milliárd eurós árbevétel majdnem elérte az előző évi szintet. A működési eredmény enyhén csökkent, az előző évi 853 millió euróról 780 millió euróra. A nyereséget az új termékekkel járó magasabb kiadások, a devizaárfolyam negatív hatásai és az új WLTP teszteljárások hatásai csillapították. Meghaladva az előző évi teljesítményt a márka mintegy 500 000 kiszállított járművel megerősítette vezető pozícióját a könnyű haszongépjárművek gyártói közt Európában.

Ebben az évben a márka legalább a megelőző év szintjét kívánja elérni, de egy sokkal nehezebb környezetben. Ugyanakkor 2019 lesz a Volkswagen Haszonjárművek számára az átmenet kulcsfontosságú éve. A „We transport success” mottó alatt a GRIP 2025+ stratégia választ ad az iparág legfontosabb kihívásaira: az éghajlatvédelem, a digitalizáció, az új mobilitási szolgáltatások és az autonóm vezetés. Ugyanakkor a kereskedelmi ügyfelek részére személyre szabott járművek és a családoknak és a pihenésre szánt emocionális járművek maradnak a márka legfontosabb üzleti területei. Ezeket azonban egyre inkább innovatív mobilitási és közlekedési szolgáltatások egészítik ki.
E cél elérése érdekében a csoport-szintű autonóm vezetés fejlesztését Hannoverben fogják össze. Alexander Hitzinger, a márka fejlesztésért felelős új igazgatótanácsi tagja, ezt a feladatot az egész Volkswagen-csoportnál átvette. Az új mobilitási szolgáltatások kiépítése során a Volkswagen Haszonjárművek márka is kihasználja a MOIA know-how-ját. A Hannoverben végzett sikeres tesztelés után a Volkswagen leányvállalata Hamburgban már a Crafter-en alapuló elektromos hajtású transzfer buszjáratokat indít.

Új együttműködő partnerével, a Forddal tervezett együttműködés is megerősíti a Volkswagen Haszonjárművek versenyhelyzetét. A két gyártó kiegészíti egymást a régiókban megjelenő előnyeikben és termékeikben. A kezdeti szerződéseket aláírták – beleértve az „Amarok” utódmodelljére vonatkozó „pick-up fejlesztési szerződést”. Vannak más lehetséges együttműködési területek, további járműprojektekben is, mint az autonóm vezetés vagy az elektromos mobilitási platformok közös használata.

A legjellemzőbb jele a Volkswagen Haszonjárművek elektromos korba való belépésére, hogy 2022-től kezdődően Hannoverben megkezdik az I.D. Buzz gyártását. Ez a legendás T-sorozat teljesen elektromos változata.

„Az ID. BUZZ minden bizonnyal a következő év legfontosabb terméke” – mondja Thomas Sedran. „Ugyanakkor a márka jövőjének jelképe: nulla kibocsátás, rendkívül innovatív és nagyon emocionális. A következő generációs Bulli is a fő üzemünkből származik. Love is back!”