Tovább gyorsította az elektromos mobilitás felé vezető átalakulását a Volkswagen Személyautók márka.
„A 2020-as év fordulópontnak számított a Volkswagen számára és áttörést jelentett az elektromos mobilitás témakörében” – hangsúlyozta Ralf Brandstätter, a Volkswagen márka vezérigazgatója. Az elmúlt év során a márka minden eddiginél több elektromos autóját szállította ki világszerte, összesen több mint 212 ezer legalább részben elektromos hajtásrendszerű gépkocsit (+158 százalék 2019-hez képest), köztük csaknem mintegy 134 ezer (+197 százalék 2019-hez képest) tisztán elektromos, akkumulátorhajtású járművel. Ralf Brandstätter így folytatta: „Jó úton haladunk azon célkitűzésünk megvalósítása felé, hogy piacvezetővé váljunk a tisztán elektromos, akkumulátorhajtású gépkocsik körében. Minden más vállalatnál jobban képviseljük a vonzó és megfizethető elektromos mobilitást.”
A kihívásokkal teli piaci környezet ellenére a Volkswagen – mindenfajta hajtásrendszert tekintetbe véve – összesen mintegy 5,328 millió járművét szállította ki ügyfeleinek világszerte, ami nagyjából 15 százalékos csökkenést jelent a megelőző évhez viszonyítva. December hónapban is tartott a márka intenzív évvégi lendülete, s csupán alig, mindössze két százalékkal maradt el a megelőző év nagyon jó azonos hónapjától. „A Volkswagen 2020-ban bizonyította erejét. Az autókereskedelemben a járvány által okozott összes korlátozás ellenére is meg tudtuk őrizni globális piaci részesedésünket, sőt, egyes régiókban kismértékben növeltük is” – emelte ki Klaus Zellmer, a Volkswagen Személyautók igazgatótanácsának az értékesítés területéért felelős tagja. „Mindez jól mutatja, hogy az ügyfelek körében kedvelt és vonzó termékekkel, valamint abszolút motivált értékesítési szervezettel rendelkezünk.”
Az ID.3 számos európai országban egyenesen az eladási listák élére ugrott
2020-ban a Volkswagen Személyautók összesen kilenc új elektromos és hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) modelljével jelent meg a piacon, a BEV- és a hibridmodellek részesedése így már a márka teljes kiszállításainak 12,4 százalékát is elérte Európában – a 2019-es 2,3 százalék után. Noha csak szeptemberben érkezett a piacra, 56 500 eladott járművel az ID.3 bizonyult a legnépszerűbbnek, amit nagyjából 41 300 darabbal az e-Golf2, illetve mintegy 24 ezer autóval a Passat GTE3 követett. 2020 folyamán összesen mintegy 68 800 ID.3 modellre érkezett megrendelés, több mint 56 500 példányát pedig már kiszállították az ügyfeleknek, közülük körülbelül 14 400 darabot Németországban. Az ID.3 igazi telitalálat” – mutatott rá Klaus Zellmer értékesítési igazgató. „Csak az év második felében jelent meg, s számos országban egyenesen az eladási listák élére ugrott.”
Az ID.3 így Finnországban, Szlovéniában és Norvégiában egyaránt az adott piac legnagyobb darabszámban kiszállított BEV-modelljének számított decemberben, míg Svédországban összességében, azaz a hajtásrendszer fajtájától függetlenül is az ID.3 volt a legkeresettebb autó 2020 decemberben. Hollandiában és Németországban a Volkswagen márka a teljes 2020-as évre az első helyre lépett elő a tisztán elektromos járművek körében, Németországban 23,8, Hollandiában pedig 23 százalékos részesedést érve el a BEV-modellek piacán. Az elektromos mobilitás áttörése a német flottapiacon is megmutatkozott, ahol a beérkező megrendelésekben összesen csaknem 22 százalékra nőtt a BEV- és a PHEV-járművek részaránya – a 2018-as mintegy két százalék és a 2019-es nem egész öt százalék után.
Várhatóan további lendületet adnak 2021-ben az ID.4 és a plug-in hibridek
Az ID.3 után az ID.44 révén immár második tisztán elektromos modelljével jelenik meg a Volkswagen a piacon, amely a márka első teljes mértékben elektromos világautója, emellett pedig SUV-modellként is különösen népszerű az ügyfelek körében. A SUV-modellek világszintű részaránya a 2019-es 29,8 százalékról 2020-ra 34,8 százalékra nőtt a Volkswagen teljes kiszállításaiban. Amint Klaus Zellmer kijelentette: „2021-re globális piaci részesedésünk növelését tűztük ki célul” – aminek az új BEV-modellek mellett a 2020-ban indított hibrid-offenzíva is lendületet adhat.
A Volkswagen Személyautók márka kiszállításai – áttekintő
Ügyfél-kiszállítások | 2019dec. | 2020dec. | Eltérés(%) | 2019 | 2020 | Eltérés(%) |
Nyugat-Európa | 116 500 | 139 300 | +19,5% | 1 496 800 | 1 146 300 | -23,4% |
Közép- ésKelet-Európa | 23 700 | 21 600 | -8,6% | 267 700 | 222 300 | -17,0% |
Észak-Amerika | 45 800 | 52 500 | +14,7% | 564 800 | 468 400 | -17,1% |
Dél-Amerika | 46 600 | 43 000 | -7,8% | 491 500 | 392 300 | -20,2% |
Kína és HK | 354 200 | 320 600 | -9,5% | 3 163 200 | 2 851 100 | -9,9% |
További ázsiai/csendes-óceáni térség | 15 600 | 11 600 | -25,7% | 149 300 | 120 500 | -19,3% |
Közel-Kelet/Afrika | 12 900 | 14 500 | +12,7% | 145 600 | 127 100 | -12,7% |
Világszerte | 615 200 | 603 100 | -2,0% | 6 279 000 | 5 328 000 | -15,1% |
1 ID.3 – Elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km) (NEFZ): 15,4-13,5; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0; gazdaságossági besorolás: A+
2 e-Golf – Elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km) (NEFZ): 13,8-12,9; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0; gazdaságossági besorolás: A+
3 Passat GTE – Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km) (NEFZ): 1,5-1,4; elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 14,2 – 13,8; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 34-32; gazdaságossági besorolás: A+
4 ID.4 – Elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km) (NEFZ): 16,9-16,2; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 9; gazdaságossági besorolás: A