A Volvo Cars új generációs, tisztán elektromos modelljei hosszabb hatótávolságot, gyorsabb tölthetőséget és alacsonyabb költségeket kínálnak majd, miközben új mércét állítanak a biztonság és a fenntarthatóság terén.
Ezen célkitűzések megvalósítása érdekében a Volvo Cars az elkövetkező évek során 10 milliárd svéd korona értékű beruházással készíti fel torslandai üzemét ezeknek az új generációs, tisztán elektromos típusoknak a gyártására.
A tervezett beruházások keretében a vállalat számos új, fenntarthatóbb technológiát és gyártási folyamatot vezet be az üzemben. Többek között új mega casting öntéstechnológiával állítják elő az alumínium karosszériaelemeket, új akkumulátor összeszerelő üzemet létesítenek, valamint teljes körűen felújítják a fényező és végösszeszerelő műhelyeket.
A beruházás kapcsolódik ahhoz a közelmúltban tett bejelentéshez, amelynek értelmében a Volvo Cars és az akkumulátor-cellákat gyártó, piacvezető Northvolt együttesen 30 milliárd svéd korona értékű beruházással teremti meg az új generációs, tisztán elektromos Volvo gépkocsikba szánt, kiváló minőségű, egyedi kialakítású akkumulátor fejlesztésének és gyártásának a feltételeit.
Mindkét beruházási terv közelebb viszi a Volvo Cars vállalatot azon céljának a megvalósításához, hogy 2030-ra 100%-ban elektromos járműveket gyártson, valamint megerősíti a vállalat hosszú távú elköteleződését Göteborg felé.
„Ezekkel a beruházásokkal fontos lépést teszünk a vállalat tisztán elektromos jövője felé, és előkészítjük a még fejlettebb, még jobb elektromos Volvók érkezését” – mondta Håkan Samuelsson, a Volvo Cars vezérigazgatója. „Torslanda a Volvo Cars legnagyobb üzeme. Kulcsszerepet szánunk a létesítménynek a vállalat folyamatos átalakulásában, amelynek eredményeként 2030-ra tisztán elektromos járművek gyártójává válunk.”
Az új generációs elektromos Volvo modellek alumínium karosszériaelemeinek mega casting öntési technológiával történő gyártása a legnagyobb jelentőségű, legizgalmasabb változás, amely a beruházási csomag eredményeként valósul meg. A mega casting eljárás számos előnyt jelent a jármű teljes élettartamára vetített fenntarthatósági, költség- és teljesítménymutatók terén; a Volvo Cars az autóiparban az elsők között készül alkalmazni ezt a technológiát.
Azáltal, hogy a padlólemez főbb idomait egyetlen alumínium elemként öntik ki, csökkenthető az össztömeg, ami takarékosabbá teszi a járműveket, és ezáltal növeli azok elektromos hatótávolságát. A technológia másik előnye, hogy a Volvo tervezői optimálisan használhatják ki az utas- és csomagteret, ami összességében praktikusabbá és sokoldalúbbá teszi a járműveket.
A mega casting eljárással emellett csökkenthető a gyártási folyamat komplexitása. Ez pedig költségmegtakarítást eredményez az anyaghasználat és a logisztika terén, csökkentve a gyártás, valamint a beszállítói lánc összesített környezeti lábnyomát.
A fényezőműhelyek felújítása keretében új gépeket telepítenek, és új eljárásokat vezetnek be, amelyekkel a várakozások szerint tovább csökkenthető a fényezőműhely energiafelhasználása, illetve károsanyag-kibocsátása.
Az új akkumulátor összeszerelő üzemben építik össze az akkumulátor cellákat és modulokat a gépkocsi padlószerkezetével, míg az összeszerelő üzem felújításával már az új generációs, tisztán elektromos járművek gyártására készül fel Torslanda. Új „házasítási pontot” hoznak például létre, ahol a karosszéria felső része először találkozik a padlólemezzel.
A logisztikai területeket szintén felújítják, javítva az anyagmozgást, és optimalizálva az áruk és alkatrészek beszállítását az üzembe. A vállalat emellett a gyárhoz kapcsolódó létesítményeket – pihenőterületeket, öltözőket és irodákat – is felújítja, így biztosítva még kedvezőbb munkakörnyezetet minden alkalmazott számára.
„Nagyszerű nap a mai a torslandai üzem számára, hiszen ezzel a beruházási csomaggal felkészítjük a létesítményt a jövőre” – mondta Javier Varela, a Volvo Cars fejlesztésért és tevékenységekért felelős igazgatója. „Vállalatunk jövője tisztán elektromos, ám ehhez a gyártóüzem számos pontját meg kell újítanunk, így gondoskodva arról, hogy Torslandában a jövőben is a legkiválóbb minőségű prémium elektromos járművek készülhessenek.”
Az évente 300 000 gépkocsi gyártására képes Torslanda a Volvo Cars egyik legrégebb óta működő gyártóüzeme. A gyárat 1964 áprilisában nyitotta meg VI. Gusztáv Adolf svéd király; hosszú időn át ez volt Svédország legtöbb alkalmazottat foglalkoztató munkahelye. A torslandai üzem jelenleg három műszakban termel, és mintegy 6500 embernek ad munkát.