A Volvo Cars a közelmúltban két értékes új taggal: Claudia Braunnal és Thomas Stovicekkel bővítette nemzetközi formatervezői csapatát.
Claudia Braun a Daimler Benztől igazolt át a Volvo Cars-hoz, ahol a vállalat szín- és anyagtervezésért felelős alelnökeként dolgozik majd. Ezen szerepében a Volvo és Polestar márkák típusainak színvilágát, valamint beltéri anyaghasználatát érintő stratégiai döntésekért lesz felelős.
Claudia Braun régóta foglalkozik prémium autóipari formatervezéssel. A Daimlernél a Mercedes, AMG és Maybach márkák színeinek és burkolatainak a meghatározásával foglalkozott, azt megelőzően pedig a Porschénál töltött be kulcsszerepet a színek és beltéri felületek tervezése terén.
A korábban a Facebooknál dolgozó Thomas Stovicek két évvel ezelőtt csatlakozott a Volvo Cars-hoz; a közelmúltban bízták rá a Volvo Cars felhasználói élmény (UX) és interakció dizájn részlegének vezetését.
Ezen beosztásban ő felügyeli az ügyfél és a Volvo márka, illetve a vállalat között létrejövő minden digitális interakciót, a fedélzeti kezelőfelületektől kezdve a Volvo Cars weboldalain át a mobiltelefonos alkalmazásokig. A Volvo Cars hamarosan megújuló weboldalának áttervezését már Mr. Stovicek irányította.
„A Volvo a világ legstílusosabb, leginkább fenntartható márkája. Tökéletesen megfelel a fenntartható skandináv formatervezésről, a felelősségteljes életvitelről alkotott elképzeléseimnek.” – mondta Claudia Braun.
„Rendkívüli öröm számomra, hogy a Volvo Cars-nál dolgozhatok.” – tette hozzá Thomas Stovicek. „Az autóipar alapvető átalakuláson megy át; az új technológiák és folyamatok révén új termékeket és szolgáltatásokat kínálhatunk ügyfeleinknek, illetve lehetővé válik a folyamatos fejlődés. Megváltoznak az emberek autókkal szemben támasztott elvárásai.”
A Volvo Cars formatervezési részlege, amely az elmúlt években a modellkínálat megjelenésének átformálásával megfiatalította a Volvo márkát, most a vállalat részben vagy teljesen elektromos (illetve hosszú távon az autonóm) gépjárművek felé forduló érdeklődése által teremtett, jövőbeli formatervezési lehetőségekre összpontosít.
A részleg fontos szerepet játszott abban, hogy a Volvo az elmúlt évtizedben a világ egyik meghatározó prémium autómárkájává vált.
A Volvo új formanyelvét a 2014-ben bemutatott, felső kategóriás szabadidőjármű, az XC90 vezette be. Ez a modell határozta meg a későbbi új 90-es, 60-as és 40-es modellszériák hangvételét, amelyek moduláris SPA, illetve CMA padlólemeze hamisítatlan prémium karosszéria-arányokat tesz lehetővé.A modellkínálatban megtalálható mindhárom szabadidőjármű rangos Év Autója díjakat nyert el Észak-Amerikában, Ázsiában és Európában, demonstrálva a Volvo új formanyelvének sikeres mivoltát.