Az XC40 Recharge az első megvalósult modell a tervezett tisztán elektromos Volvo gépkocsik hosszú sorában. A mai gyártásindítás fontos mérföldkő a Volvo Cars azon célkitűzésének a megvalósítása felé vezető úton, hogy 2025-re 40 százalékkal csökkentse egy autóra vetített szénlábnyomát. A várakozások szerint ugyanekkorra a vállalat globális eladásainak 50 százalékát teszik majd ki a tisztán elektromos járművek, míg a fennmaradó 50 százalékot hibrid modellek adják.
Az ügyfelek komoly érdeklődést mutattak az XC40 Recharge iránt. A típus néhány európai országban már rendelhető, ám az idei naptári évre ütemezett gyártási mennyiség már gazdára talált. Az első autókat idén októberben vehetik át tulajdonosaik. (A magyarországi forgalmazás kezdete a tervek szerint 2021 második felében lesz, pontosabb információkat később fogunk adni.)
A sorozatgyártás beindítását előkészítő fázis előzte meg, amelynek során a genti üzemben előszériás gépkocsik készültek. Az autógyártásban általános, minden típusnál alkalmazott eljárás célja, hogy az üzem optimalizálhassa a gyártási folyamatot, és biztosíthassa a legkiválóbb gyártási minőséget. Az előkészítés során a gyártásban dolgozó érintett munkatársak mindenre kiterjedő oktatásban részesültek az elektromos járművek biztonságos összeszerelésével kapcsolatban.
„Emlékezetes nap a mai a Volvo Cars és a genti üzem összes dolgozója számára” – mondta Javier Varela ipari tevékenységekért és minőségért felelős igazgató. „Modellkínálatunk folyamatos, egyre szélesebb körű villamosításában úttörő szerepet játszik a genti üzem, követendő példaként lépve fel a vállalat egész globális gyártóhálózata számára.”
Az autó annak a rendkívül keresett XC40 szabadidőjárműnek a tisztán elektromos kivitele, amely elsőként nyerte el a Volvo számára a nagy becsben tartott Európai Év Autója (COTY) díjat. Az XC40 Recharge a Geely-csoporttal közösen kifejlesztett, fejlett CMA kompakt, moduláris padlólemezre épül.
Az összkerékhajtású XC40 Recharge maximális hatótávolsága várhatóan meghaladja a 400 kilométert (WLTP norma szerint), a csúcsteljesítmény 408 LE. Az akkumulátor gyorstöltővel mindössze 40 perc alatt 80 százalékos szintre tölthető.
Az Android operációs rendszerre épülő, új infotainment rendszer minden korábbinál teljesebb mértékben testre szabható és ösztönösebben kezelhető, valamint olyan új, beágyazott Google technológiákat és szolgáltatásokat kínál, mint a Google Asszisztens, a Google Térképek vagy a Google Play Áruház. Az XC40 Recharge ezen kívül vezeték nélküli kapcsolaton keresztül képes frissíteni operációs rendszerét és az arra telepített szoftvereket.
Az eredeti XC40 kimagasló biztonsági színvonalából kiindulva a Volvo Cars biztonságtechnikai mérnökei teljes mértékben áttervezték és megerősítették a Recharge elülső szerkezetét, hogy kompenzálják a belső égésű motor hiányát, hogy teljesítsék a Volvo Cars házon belüli, szigorú biztonsági elvárásait, és hogy ugyanolyan magas szintű biztonságot nyújtsanak az utasok számára, mint bármely más Volvóban.
Az akkumulátort a karosszéria közepén kialakított biztonsági cella óvja a sérülésektől. Azzal, hogy az akkumulátor a padlóban kapott helyet, mélyebbre került a jármű tömegközéppontja, így csökkent a borulásveszély.
A modell ötletes, funkcionális belső kialakításának köszönhetően az XC40 rengeteg praktikus tárolóhelyet kínál – például az ajtókban vagy a csomagtartóban. Mivel a Recharge nem rendelkezik belső égésű motorral, az orrban kiegészítő csomagtartót alakíthattak ki, így növelve a modell tárolókapacitását.