Site icon AutóAddikt

A Volvo Polestar Cyan Racing kibővített WTCC programjával szeretne világbajnoki címre szert tenni

Miután 2016-os bemutatkozó évada minden várakozást felülmúlóan sikeres volt az FIA WTCC túraautó világbajnokságban, a Polestar Cyan Racing 2017-re kibővítette WTCC programját, és három új Volvo S60 Polestar TC1 versenyautóval, valamint új pilótákkal tör a világbajnoki cím felé.

„Teljes mértékben megbízunk a Polestar Cyan Racing csapat és pilótáik: Thed, Néstor és Nicky felkészültségében és képességeiben. Ugyanakkor semmiképpen nem gondoljuk, hogy könnyű út vezetne célunk eléréséhez, hiszen egy évvel korábbra hoztuk a megvalósítás határidejét, miközben versenytársaink cseppet sem gyengültek. Egy dolgot azonban le kell szögeznünk: az idei szezonban a világbajnoki cím megszerzésére törekszünk” – mondta Alexander Murdzevski Schedvin, a Polestar motorsport igazgatója.

Továbbra is a Polestar Cyan Racing színeiben versenyez Thed Björk négyszeres STCC-bajnok, aki nem csupán a fejlesztési programnak volt nélkülözhetetlen tagja, de legelső WTCC győzelmét is neki köszönhette a csapat tavaly Sanghajban. Björk oldalán két új pilóta csatlakozik a csapathoz.

Néstor Girolami kétszeres argentin Super TC 2000 bajnok az előző évadban egy versenyen indult a csapattal, és az itt mutatott teljesítménye nyomán nem csak állandó pilótaként, de a fejlesztési program értékes tagjaként is számít rá a Polestar Cyan Racing.

A tapasztalt holland pilóta, Nicky Catsburg 2015 óta versenyez sikeresen a WTCC-ben, a Polestar Cyan Racing csapattal azonban idén találkozik először.

„Fantasztikus érzés volt már az első szezonban megszerezni első versenygyőzelmünket; a siker nyomán még magabiztosabban közelítem meg az idei évadot, amelyben új, még magasabb célokat tűztünk ki magunk elé. A szezonon kívüli tesztprogram eredményes volt. Soha nem vezettem még ilyen sokat egy évad bevezetéseként, úgy érzem, készen állok arra, hogy versenybe szálljak a világbajnoki címért. Alig várom, hogy Néstor és Nicky csatlakozzon a csapathoz; mindketten nagyon gyorsak, és igazi profik” – mondta Thed Björk.

„Rendkívül hálás vagyok, hogy ilyen nagyszerű lehetőséget kaptam a Polestar Cyan Racing csapattól” – folytatta Néstor Girolami. „Tavalyi első közös versenyünk igazán ígéretes volt, azonnal a csapat részének éreztem magam. Bízom benne, hogy idén a csapattal, Theddel és Nicky-vel együtt még magasabb szintre léphetünk, ami az eredményeket illeti.”

„2016-ban egy vetélytárs csapat tagjaként követtem nyomon a Polestar Cyan Racing teljesítményét, és rendkívüli örömömre szolgál, hogy csatlakozhatok hozzájuk. Tavalyi eredményeik lenyűgözőek voltak, és bízom abban, hogy Thed és Néstor oldalán idén én is kiemelkedő teljesítménnyel járulhatok hozzá a 2017-re kitűzött, igen kemény céljaink megvalósításához” – zárta a gondolatsort Nicky Catsburg.

A Polestar Cyan Racing csapat a 2016-ös évad novemberi lezárása óta dél-európai körpályákon folytatja a 400 lóerős Volvo S60 Polestar TC1 versenyautó szezonon kívüli tesztprogramját.

A felkészülést megkönnyíti és felgyorsítja az új, 18 millió eurós beruházási értéket képviselő CYAN Motorsport Center a svédországi Göteborgban. A létesítmény minden idők legnagyobb szabású skandináv motorsport-projektje; az építkezés várhatóan márciusra véget ér. A műhely alapterülete több mint 6000 m2, és megtalálható benne minden, ami a sikeres WTCC részvételhez szükséges lehet, az F1-szabvány szimulátortól a fékpadig, a futómű- és motorgyártó állomásoktól a tervező irodáig, és így tovább.

„Hosszú évek kemény munkájának gyümölcse ez a központ, büszkék vagyunk arra, hogy Skandináviában eddig ismeretlen léptékű motorsport háttéripart hozunk létre. A létesítmény nélkülözhetetlen, ám önmagában korántsem elegendő alapfeltétele a 2017-es WTCC bajnoki címre való törekvésünknek. Tesztprogramunk a tervek szerint zajlott, hatalmas lépéseket tettünk az S60 Polestar TC1 versenyautó fejlesztése terén” – mondta Christian Dahl, a Cyan Racing vezérigazgatója.

A 2017-es WTCC évad április 8-9. hétvégéjén veszi kezdetét Marokkóban, hogy aztán négy földrészen és tíz versenyhétvégén át eljusson a december 1-2. hétvégéjén zajló, katari zárófutamig. A Polestar Cyan Racing számára a soron következő lépés a WTCC hivatalos szezon előtti tesztje március 14-15-én, a legendás monzai körpályán, Olaszországban.

Kövesse a Polestar Cyan Racing csapatot a WTCC bajnoki cím felé vezető úton: wtcc.polestar.com

2017 WTCC naptár
Március 14-15. – Szezon előtti teszt – Monza, Olaszország
Április 9. – Marrákes, Marokkó
Április 30. – Monza, Olaszország
Május 14. – Hungaroring, Magyarország
Május 27. – Nürburgring Nordschleife, Németország
Június 25. – Vila Real, Portugália
Augusztus 6. – Termas De Rio Hondo, Argentína
Október 15. – Sanghaj, Kína
Október 29. – Motegi, Japán
November 19. – Makaó, Kína
December 1. – Losail, Kata

Tények – Thed Björk
Lakóhely: Karlskoga, Svédország
Született: 1980. december 14.
Versenyzői pályafutás:
2015 – STCC – bajnok
2014 – STCC – bajnok
2013 – STCC – bajnok
2012 – TTA – 3. helyezés
2011 – Svéd Camaro kupa – bajnok
2009 – STCC – 2. helyezés
2008 – STCC – 3. helyezés
2006 – STCC – bajnok
2005 – STCC – 2. helyezés
2003 – GTR Svédország – bajnok
2001 – FIA Sportscar SR2 – bajnok
1999 – F3 Svédország és Skandinávia – bajnok

Tények – Néstor Girolami
Lakóhely: Buenos Aires, Argentína
Született: 1989. május 22.
Versenyzői pályafutás:
2015 – Super TC2000 – bajnok
2014 – Super TC2000 – bajnok
2012 – Super TC2000 – 3. helyezés
2006 – Formula Renault 1.6 Argentina – 2. helyezés

Tények – Nicky Catsburg
Lakóhely: Amersfoort, Hollandia
Született: 1988. február 15.
Versenyzői pályafutás:
2012 – Holland GT bajnokság – 3. helyezés
2010 – Mégane Trophy Eurocup – bajnok
2006 – Formula Ford Benelux – bajnok
2005 – SEAT Cupra kupa – 2. helyezés
2004 – Holland téli hosszú távú bajnokság – 3. helyezés

Műszaki adatok – Volvo S60 Polestar TC1

Motor: 4 hengeres, 1595 cm3, Drive–E Volvo
Hajtásképlet: elsőkerékhajtás
Teljesítmény: 400 LE
Legnagyobb fordulatszám: 8500/perc
Sebességváltó: 6 fokozatú szekvenciális
Felfüggesztés: MacPherson elöl és hátul, Öhlins állítható lengéscsillapítók
Fékek elöl: 4 dugattyús féknyergek, 390 mm belső hűtésű tárcsák
Fékek hátul: 2 dugattyús féknyergek, 280 mm belső hűtésű tárcsák
Keréktárcsa: 18″, öt kerékcsavarral rögzítve
Karosszéria: acél és szénszálas kompozit
Tömeg: 1100 kg

Exit mobile version