Megpróbáltunk többször nekifutni házi garázsműhelyünkben, de sajnos nem sikerült. Projektautónk, az S420-as W140 Mercedes-Benz bal és jobb oldali kürtjei (A0045424020 és A0045424120) teljesen leamortizálódtak az évek során, olyannyira, hogy már egyik sem szólalt meg – épp ezért Ámon Pali Mercedes bontójából beszereztünk kettő remek állapotú dudát, hogy majd jól kicsréljük.
Sajnos a garázsműhely-verzió nem volt igazán életképes, ugyanis olyan szinten össze volt rohadva a kürtök felfüggesztő-nyúlványa a felfogatásokkal, hogy a szimpla csavarlazító nem igazán használt. Erőltetni sem akartuk, nem szerettük volna, ha olyan rész/pont törik el esetleg, aminek nem kellene.
Hamza Csaba műhelyéhez, a CVH-hoz fordultunk ismételten. Tudtuk (főként a múltkori sebességváltómű olajhűtőcső reparálása után), hogy nála nincs lehetetlen – ha le kell jönnie azoknak a bizonyos kürtöknek a helyükről, akkor le fognak jönni annak rendje, s módja szerint.
Így is történt: némi melegítés után megadták magukat a csonkok, mert ugyebár körülbelül csak a korábbi kürtök vázát lehetett kiszedni az autóból. Olvadtan, törtötten, membránostul, rézszálastól.
Megoldódott tehát ez a probléma is: az S420 vidáman dudál, kürtöl. Két szólamban, ahogyan kell.
Ugyanis az S-osztályok (is) kétszólamú rendszert kaptak, a kormánykerék közepének felső részeit nyomva – bal és jobb oldalon – szólal meg a magas szólam, az alsót nyomva a mély. Középen, együttesen nyomva pedig a klasszikus, két frekvencia egyben kelthető életre.
Együttműködő partnerek: Classic Vehicle Hungary, Victor’s Customs, Zöld Autószerviz, MerciBolt.hu, Hankook Tire Magyarország, ULO, Loctite (Henkel Adhesives), Olajshop.hu
Fotó: Canon / Camera Kft.
Utómunka: Acer