Úgy tűnik, a legtöbb alapvető W140 M119 betegséget az S500-nál is ugyanúgy orvosolni kell, mint az S420-nál. Olajátvezető csövek (bal hengersornál hallatszik a kopogás), váltómű olajhűtéscsövei alul, meg miegymás. Szép sorjában, ami prioritás szempontjából a legfontosabb. Így elsőre az A1190510077 vezérműtengelyállító központi mágneseket cseréltük ki, mivel ott (is) eléggé jelentős olajszivárgást tapasztaltunk.
Ez az egyik tipikus M119 betegség. Nincs benne semmi különös, hiszen – esetünkben konkrétan – 26 év után elöregsszik az anyag, a tömítés, és elkezdi nyomni kifelé a vezérműhézakból az olajat. Bár itt azért nem olyan vészesen nagy a nyomás, azért ahol utat tud találni magának, ott folyni is fog.
Főként szemből a bal oldali mágnes volt a fáradtabb, az még gyári fekete volt, a jobbost cserélhették már korábban, viszont ott is volt szivárgás. Az ilyesmit párban illik cserélni, így tettünk most is.
A régi mágnesek eltávolítása után alaposan meg kellett tisztítani a szelepfedél/hengerfej oldali részeket. Itt rengeteg olajsár, illetve még gyári tömítőanyag-maradványt távolítottunk el, Loctite kezelőszerekkel. Utána ultrafinom csiszolóvászonnal lesmirgliztük a maradékot, majd még egy tisztító kezelés következett.
Jöhettek is az új, gyárival azonos Pierburg mágnesek. Itt megjegyezzük, hogy a Mercedes beszállítója e téren anno (is) a Pierburg volt, a gyártó átcímkézte Mercedes-szé, meg kapott A1190510077 cikkszámot is. Amúgy semmi különbség nincs, maximum árban, de abban viszont jelentős; nyilván a Pierburg javára az olcsóságot tekintve.
Szintén Loctite termékeket használtunk a tömítés optimalizálásához. A Loctite 574 felülettömítő remekül alkalmas erre a célra, és minden olyanra, ahol sík fémfelületeket szorítunk egymáshoz. A paszta a légmentesség hatására köt meg alig 1 óra alatt (tehát ha összezár a két felület, és kiszorítható a levegő), mi viszont a biztonság kedvéért 1 napot vártunk, hogy ne legyen semmilyen esetleges probléma.
Mielőtt teszteltük volna a mágneseket, a hozzájuk tartozó csatlakozóházakat is cseréltük, erről külön cikkben írunk majd.
Miután minden maradék dolog is a helyére került, gyors tisztításon esett át a blokk felső része, minden olxan felület, amely olajszennyeződés áldozata lett a fals működést produkáló régi mágneseknek. Ez azért is optimális ilyenkor, mert szimplábban ki lehet szrűrni az esetleges megmaradt szivárgásokat, folyásokat.
80-90 fok között, tehát üzemi hőmérsékleten is teljesen száraz maradt az A1190510077 mágnesek körülötti rész. Elmondható, hogy sikeres cserét hajtottunk végre, de még figyelünk rá természetesen a nagyobb terheléses szituációk alkalmával.
Együttműködő partnerek: Mercedes-Benz, Classic Vehicle Hungary, Victor’s Customs, Zöld Autószerviz, MerciBolt.hu, Mercedes Alkatrészek Újpest,Hankook Tire Magyarország, ULO, Loctite (Henkel Adhesives), Olajshop.hu
Fotó: Autóaddikt