Főoldal Újdonságok Adaptív összkerékhajtással érkezik az új Opel Mokka X

Adaptív összkerékhajtással érkezik az új Opel Mokka X

Piaci bevezetése, 2012 óta egyre magasabbra tör az Opel Mokka. Mokány méreteivel (hossza 4,28 méter), sportos fellépésével és kényelmesen magas üléspozíciójával pontosan illik a korszellemhez a szubkompakt SUV.

opel-mokka-x-autoaddikt

Ezt igazolja a több mint félmillió megrendelés, amely Európa-szerte a kategória egyik kedvencévé teszi. E sikertörténetet hivatott folytatni az Opel Mokka X, amelynek világpremierjéhez a 86. Genfi Autószalon (2016 március 3-13.) ad színpadot. A bestseller új kiadására karakteres megjelenés, kifinomult enteriőr és új infotainment-nemzedék jellemző – ez lesz a piacon az egyik legjobban kapcsolódó SUV. Ám még ez sem minden: nemcsak a röviddel ezelőtt megjelent 1,6 literes suttogó dízellel lesz kapható a Mokka X, hanem az új, 1.4-es, közvetlen befecskendezésű benzinessel is. A modern motorhoz hatfokozatú, nyomatékváltós automata, Start/Stop és adaptív összkerékhajtás társul.

Betyár egy autó!

A Mokkáról minden túlzás nélkül mondható, hogy az Opel közelmúltbeli nagy visszatérésének jelképe. Olyan vevőket szerzett a márkának, akik tudják értékelni a vagány forma és az értékhordozó design kombinációját. Nem titkolja terepes képességeit – ezentúl a típusjelzés X-betűje utal erre az Opel SUV- és crossover-modelljein. Az első a sorban az új Mokka X, amely félreérthetetlenül betyáros egy autó a testvértípusaihoz képest.

Újonnan tervezett külsejével erőteljes figurát mutat a Mokka X. Átdolgozott frontján főképp a szárny alakú hűtőmaszk és a ledes nappali menetfény kettős íve interpretálja az Opel új designfilozófiáját. A teljes orr-részt letisztult nagy értékhatást sugárzó fémfelületek határozzák meg; a Mokka X egy árnyalatnyival szélesebb, szolidabb és férfiasabb lett. Jól illik ehhez a – kívánságra szintén ledes – hátsó lámpa dupla íves motívuma. Az autó atletikus karakterét hangsúlyozza a precízen megformált oldalfelület is, az ajtók alsó felén egy izmos vonallal, amelyet az Opelre jellemző, hátrafelé emelkedő sarló emel ki még jobban. Friss karosszéria-színek, például az Amber Orange (borostyán narancs) vagy az Absolute Red (abszolút vörös) fokozzák a Mokka X birtoklásának vágyát.

Finoman nyúltak hozzá a tervezők a Mokka X belsejéhez is. Meghatározó elem az új Opel Astráéhoz hasonló műszerfal, amelynek vízszintesebb lett a tagolása. Letisztultabb és precízebb hatást kelt, harmonikusan simul bele az új infotainment-generáció hét- és nyolccolos érintőképernyője. Ugyanakkor egyszerűbb lett a kezelés, és még jobb a funkcionalitás: érintőfelületek tesznek fölöslegessé sok kapcsolót és szabályzót.

Új hatfokozatú automata, adaptív összkerékhajtással

Az új, 1,6 literes suttogó dízel (81 kW/110 LE és 100 kW/136 LE) bevezetését követően a benzines oldalon is bővült az Opel-SUV hajtóműkínálata. Az 1.4 Direct Injection Turbo, amely röviddel ezelőtt debütált az új Astrában, 112 kW/152 LE teljesítményű variánsként hajtja a Mokka X-et, hatfokozatú automatával, Start/Stoppal és adaptív összkerékhajtással kombinálva (fogyasztás és CO2-emisszió a kombinált ciklus szerint: 6,6 l/100 km, 154 g/km, ideiglenes adatok). Az elektromágneses lamellás tengelykapcsolókkal ellátott összkerékhajtás intelligens és hatékony: száraz úton kizárólag az első kerekek viszik át a teljesítményt, ezáltal csekély a fogyasztás, de ha úgy kívánja a helyzet, finoman és észrevehetetlenül munkát kapnak a hátsók is. A szabályozási tartomány a 100 százalékos fronthajtástól az 50:50 százalékig terjed, például vizes vagy havas úton.

AFL LED fényszóró és legújabb generációs frontkamera

Vannak további példák is arra, hogy ígéretéhez híven széles vevőkörnek teszi elérhetővé az innovatív technikát az Opel. Ilyen a Mokka X AFL LED fényszórója (AFL = Adaptive Forward Lighting). A rendszer automatikusan illeszti a fénykévét a forgalmi helyzethez, és a lehető legjobban világítja meg az utat, mások elvakítása nélkül. Olyan funkciói vannak, mint a városi és országúti világítás, a kanyar- és sarokfény, Angliába belépéskor az átállás a bal oldali közlekedésre, valamint a beparkolási és a megállási mód. Az utóbbi energiatakarékosságra vált a piros lámpánál. A ledes rendszer az eddigi BiXenon-AFL biztonsági világítást váltja fel, több előnnyel: a fénydiódák természetesebb színben mutatják a környezetet, ami kíméli a szemet, nincs szükség állítómechanizmusra a fényszóróban, illetve gyorsabb és precízebb a fénycsóva reagálása a forgalmi és környezeti helyzetre.

Ehhez járul az Opel frontkamera legújabb nemzedéke. Még finomabb felbontásából és optimalizált képfeldolgozásából mindegyik csatlakozó asszisztensrendszer profitál, így az AFL LED világítás távfény-asszisztense is. A továbbfejlesztett kamerának köszönhetően a Mokka X jelzőtábla-asszisztense még többféle jelzést ismer fel. A követési távolság figyelő is a kamerával működik, a frontális ütközési figyelmeztetés pedig már a szélvédőre vetített, vörös színű ledes kijelzéssel és hangjelzéssel riaszt. A sávfigyelő 60 kilométer per óra fölött aktív, és szintén fénnyel, illetve hanggal figyelmeztet a forgalmi sáv nem szándékos elhagyására.

Kiváló kapcsolódás és komfort

Akárcsak az új Opel Astra, a Mokka X is már a piaci bevezetéstől megkapja opcióként az Opel OnStar online- és szolgáltatási asszisztenst. A legújabb generációs IntelliLink infotainment-rendszer kétféle változatban rendelhető meg, hogy az Apple CarPlay vagy az Android Auto révén behozza az autóba az okostelefonok világát.

Az új Mokka X ugyanakkor kategóriájának egyik legkomfortosabbja is. Az Opel modellek többségéhez hasonlóan – és a szegmensben egyedülállóan – választható hozzá az Egészséges Hát Munkacsoport által tesztelt és bizonyítvánnyal ellátott ergonomikus ülés, amely nemcsak a hosszú utazásokat teszi lazábbá, hanem rázós terepen is sokkal kellemesebb. További komfortot a kulcsnélküli ajtónyitás biztosít.

Új küllemével, kibővített hajtóműválasztékával, megbecsült terepes képességeivel, példás kapcsolódásával és kiváló komfortjával minden esélye megvan az új Mokka X-nek, hogy folytassa elődjének sikersorozatát. Nem véletlenül lett a Mokka többek között kétszer az „Év összkerékhajtású autója”, illetve az „Év cégautója”!