Az Opel Dakar Team ismét homokos, sziklás részeken, gyors, és technikás szakaszokon teljesített. Ilyen, és ehhez hasonló terepviszonyok szerepelt az útvonalban, és az itiner is megnehezítette a navigátorok dolgát – megtörtént, hogy a szélrózsa minden irányából érkeztek a jármûvek. Ez pedig azért nem teljesen szokványos még egy maratoni terepraliversenyen sem.
Az Opel Dakar Team kettõse, Szalay Balázs és Bunkoczi László az autós mezõnyben a 12. helyen végzett, s innen várja az összetettben is a folytatást, amelybõl még van bõven, hiszen a 6500 kilométeres össztávból még alig fogyott el valamicske. Így azután van még idõ arra, hogy felzárkózzanak.
A kategóriában egyébként egyáltalán nem meglepõ módon Vlagyimir Vasziljev volt a leggyorsabb – a gyári Minivel – arra azonban már jó néhányan felkapták a fejüket, hogy az orosz csak úgy tudta legyõzni honfitársát, a kamionos Andrej Karginovot, hogy a Kamaz-pilóta defektet kapott, s emiatt idõt veszített. Õrület, hogy egy ekkora monstrummal micsoda tempóra képes a korábbi Dakar-gyõztes, aki szerdán már az autós élmezõnyben rajtol.
De térjünk vissza Szalayékhoz, akik jó néhány kalandot átéltek a keddi szakaszon, amely jóformán tábortól táborig tartott, vagyis alig kellett összekötõ szakaszt teljesíteniük a versenyzõknek. Ami persze nagyon tetszett nekik.
„Ez már igazi versenynap volt, amelyet jól kezdtünk, a dûnéknél annak rendje és módja szerint csökkentettük a guminyomást, és jól tettük, mert az elõttünk indulók közül ketten is elakadtak, és úgy ástak, mintha Merzuga kincseit remélnék megtalálni a homokdûnék alatt. Aztán sziklákra értünk, amelyeken annyira próbáltam óvni a kocsit – valami furcsa, kissé ijesztõ, csattogó hang jött a hátuljából –, hogy kicsit talán el is kényelmesedtem, mert két Buggy megelõzött. Ettõl persze azonnal magamhoz tértem, úgyhogy nagy csatában visszaelõztem õket” – mondta Szalay, aki egyszer el is tévedt. Nem õ volt az egyetlen amúgy, a fél mezõny veszített idõt eltévedés miatt.
„Ha azt mondtam, hogy hétfõn pontos itinert kaptunk, akkor erre a szakaszra ez nem volt elmondható, olyan érzésem támadt, mintha az, aki felírta a pályát, elfáradt volna a végére. Két kilométert tévedtünk ezen a napon, s onnan jöttünk rá, hogy rossz irányba megyünk, hogy többen is jöttek szembe. Ugyanott tévesztettek ahol mi, csak õk elõttünk voltak, így õk több idõt buktak” – mondta Bunkoczi.
A kamionosok mezõnye egyre fogy: ezen a napon az egyetlen hölgy, Elisabete Jacinto búcsúzott, akinek a vadonatúj motorja mondta fel a szolgálatot. Legalábbis az elsõ hírek szerint. És ezen a viadalon a motor az egyetlen alkatrész, amit nem lehet cserélni. A két magyar egység sikerrel vette az akadályt: a Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László (Scania) trió az ötödik, a Darázsi Zsolt, Szalai Norbert (MAN) kettõs a hatodik helyen.
„Siralmas volt – foglalta össze röviden, de velõsen a napot Darázsi Zsolt. – Ez a szakasz nemcsak a versenyzõket, a technikát sem kímélte. A mi MAN-ünk pedig nem mai darab, ha jobban ütöttem volna, most lógna keze-lába, de még a bele is. És mivel ez csak a második nap, vigyáztam rá.”
S hogy mit tett ehhez hozzá a navigációt még tanulgató Szalai Norbert? „A szakasz elején elromlott a méterszámlálónk, úgyhogy attól kezdve csak az érzékeimre, meg az elõttünk lévõ nyomokra hagyatkozhattam, és mivel nincs rutinom, ez nem volt könnyû. Amikor megláttam, hogy nem megy a méterszámláló, arra gondoltam, ennél már csak az lehetne rosszabb, ha a táborban hagytam volna az itinert” – próbálta megfogni a humorosabb oldaláról a dolgot Szalai.
Kovács Miklós sem volt felhõtlenül boldog, õ is kegyetlenül elfáradt a kemény pályán.
„Nagyon nehéz szakasz volt – ütött vágott a kamion. Persze, ehhez az is hozzájárult, hogy az elõzõ nap elgörbült alkatrész cseréjekor ki kellett venni a kormány lengéscsillapítóját, így az össze-vissza verte a kezemet. Volt gond az itinerrel is, pedig Czeglédi Péter nagyon rutinos navigátor, de még így is eltévedtünk egyszer” – mondta Kovács Miklós.
AFRICA RACE 2017
2. szakasz, D. Mulaj–Tagunit (össztáv: 393.10 km, ebbõl szelektív szakasz: 369.94 km). Autósok: 1. Vlagyimir Vasziljev, Konsztantyin, Zsilcov (orosz, Mini) 3:48:25, 2. Thomasse, Larroque (francia, Optimus) 20:49 perc hátrány, 3. Gomez, Fagot (francia, Optimus) 23:32 p h., …12. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel Mokka) 1:01:19 ó h. Kamionosok: 1. Andrej Karginov, Andrej Mokejev, Dmitrij Nyikitin (orosz, Kamaz) 4:08:30, 2. Sz. Kuprijanov, A. Kuprijanov, Tanyin (orosz, Kamaz) 19:39 p h., 3. Waltr, Pliny, Skrobanek (cseh, Tatra) 21:37 p h., …5. Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László (magyar, Scania) 1:04:03 ó h., …6. Darázsi Zsolt, Szalai Norbert (magyar, MAN) 3:11:46 ó h. Motorosok: 1. Paolo Ceci (olasz, Honda) 4:42:56, 2. Sella Gev (izraeli, KTM) 1:35 p h., 3. Gabari (marokkói, KTM) 28:10 p h.
Az állás. Autósok: 1. Vlagyimir Vasziljev 4:48:34, 2. Magnaldi, Borsotto (francia, Ford Buggy) 25:25 p h., 3. Gomez 26:13, …12. Szalay 1:10:04 ó h. Kamionosok: 1. Andrej Karginov 5:14:47, 2. Valtr 24:29 p h., 3. Kuprijanov 35:29 p h., …5. Kovács Miklós 1:13:12 ó h., …6. Darázsi 3:38:13. Motorosok: 1. Paolo Ceci 5:57:12, 2. Sella 1:19 p h., 3. Ullevalseter (norvég, KTM) 46:36 p h.