Kezdetektől fogva látszódott 1997-es Mercedes-Benz W140 S420 projektautónál, hogy alapvetően az első ajtók nincsenek szintben a B oszloppal. Úgy 2-3 mm eltérést lehetett látni, de azt is csak alapvetően a megfelelő fényviszonyok mellett (és nagyon közelről maximum).
Mivel próbáljuk a lehető legtöbbet kihozni a W140 bálna-projektből, ezért most sort kerítettünk az első ajtók szintezésére. Alaposan körbejártuk a szituációt, mielőtt nekikezdtünk a folyamat megvalósításához: nyilván adott (volt) egy szimplább, és egy kevésbé szimplább képlet.
A legegyszerűbbnek tűnő megoldást maga az ajtók B oszlopra integrált reteszének pozicionálása jelentette. Keményebb dió a zsanérok állítgatása (2 darab), oda azért már kell legalább egy emelő, amivel mozgatható a meglazított ajtó mindaddig, amíg megfelelő pozícióba nem kerül. Enyhén időigényes a feladat, és nem kevésbé türelemjáték-kategória.
Persze az egyszerűbb megoldás sem volt pár perces munka: legelőször is egy T40-es fejjel felszerelt kulccsal meglazítottuk a B oszlop (mindkét oldalon) reteszét. A problémát alapvetően az okozta, hogy a retesz nem volt középre pozícionálva a B oszlop kis nyilaihoz képest, jóval – pont 2-3 milliméterrel – kifelé volt szerelve a kelleténél.
Viszonylag hosszas állítgatás után sikerült eltalálnunk azt a státuszt, amelyben az ajtó még jól csukható, viszont fel is fekszik rendben a felületre; nincs lépcsőzetes eltérés a hátsó ajtóhoz képest – vagy legalábbis kevesebb, mint 1 milliméter. Ezt mértük is minden esetben, mindenhol: az ajtók találkozási pontjainál – B oszlop, tetővonal, alsó ívek, A oszlop.
Rengeteget nyom a latba küllem tekintetében, ha nem úgy néz ki – némi túlzással – mintha rosszul záródna, vagy csak félig-meddig lenne csukva az ajtó. Nincs jelenleg sziluett, fals árnyékvetés, és ami még lényeges: a sebességgel erősödő menetszél-átfújás is megszűnt varázsütésre, egyik pillanatról a másikra. Mindez a jobb szigetelés következtében, mivel jobban felfekszik a felületre most mindkét első ajtó.
Gyanítjuk, hogy mindezt a hátsó ajtóknál is elvégezzük, tehát ott is lesz korrekció, mert szinteltérési hibák ott is akadnak. Apróbb mértékben (maximum 2 mm lehet sarcra), de jelentős lehet a változás.
Együttműködő partnerek: Classic Vehicle Hungary, Victor’s Customs, Zöld Autószerviz, MerciBolt.hu, Hankook Tire Magyarország, ULO, Loctite (Henkel Adhesives), Olajshop.hu
Fotó: Canon / Camera Kft.
Utómunka: Acer