Az Audi több, mint 20 új vagy megújult modellel készül a 2016-os évre, emellett a megkezdett növekedés folytatását célozza meg a márka.
Az ingolstadti székhelyű vállalat a tavalyi év óriási kihívásai ellenére sikeres időszakot zárt és rekord eredményt könyvelhetett el, ugyanis kiszállításai világszerte elérték a 1 803 246 járművet, amely a 2014-es darabszámhoz viszonyítva 3,6 százalékos bővülést jelent. Az erős kereslet eredményeképpen a vállalat 58,4 milliárd eurós árbevételével szintén új csúcsot döntött. Az operatív eredmény 4,8 milliárd eurót tett ki, a különleges tételek nélküli operatív eredmény pedig elérte az 5,1 milliárd eurót, amely megfelel a tavalyi év hasonlóan magas eredményének. A kihívásokkal teli működési környezet ellenére illetve annak dacára, hogy az új Audi A4-hez hasonló kulcsfontosságú modellek bevezetése előtt állt a márka, az operatív árbevétel-arányos nyereségráta elérte a 8,3 százalékot. A különleges tételek nélkül ez a szám 8,8 százalék, és mindkét eredmény a nyolc és tíz százalék közötti célsáv tartományába esik.
Az idei évben tovább dübörög az Audi termékoffenzívája. Az új Audi Q2 modellel például a vállalat célja egy új piaci szegmens meghódítása és a Q modellcsalád sikertörténetének folytatása. Ezzel egy időben az Audi az elektromos mobilitás és a digitalizáció legfontosabb területeinek fejlesztését is támogatja. A 2016-os évre több, mint 3 milliárd euró befektetést irányzott elő a vállalat. Ezen kívül egy teljesen új és csúcstechnológiát képviselő mexikói gyár nyitásáról döntött a márka. Továbbá 1 200, a márka jövője szempontjából kiemelt területen működő szakembert toboroz a négykarikás márka Németországban.
A vállalat ingolstadti székhelyén tartott éves sajtótájékoztatón Rupert Stadler, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke kijelentette: „Sikeresen túljutottunk egy igen küzdelmes éven. Egyedül 2016-ban több, mint 3 milliárd eurót fektetünk a holnap mobilitásába és haladunk tovább az elektromos mobilitás és a digitalizáció útján.” Több, mint 20 új vagy megújult modell piaci bevezetésével pedig a vállalat idei célja, hogy új ügyfeleket nyerjen meg magának és folytassa útját a megkezdett növekedési pályán.
Az AUDI AG új rekordot állított fel 2015-ben a kiszállítások terén: világszerte 3,6 százalékkal nőttek az eladások és 1 803 246 autó talált gazdára (2014: 1 741 129 darab). Európában és Kínában az Audi megerősítette vezető pozícióját a prémiummárkák között. Az Amerikai Egyesült Államokban most először több, mint 200 000 ügyfél döntött a négykarikás márka mellett. A vállalat összesen több, mint 60 piacon múlta felül korábbi eredményeit.
Elsősorban a magas keresletnek köszönhetően az Audi konszern új árbevételi rekordot ért el. A 2014-es év eredményéhez viszonyítva 8,6 százalékkal, 58 420 millió euróra nőtt a vállalat árbevétele (2014: 53 787 millió euró).
A globális termelési hálózat bővítése illetve az új modellekre és technológiákra fordított jelentős kiadások ellenére az operatív eredmény elérte a korábbi év szintjét. 2015-ben az Audi konszern különleges tételekkel együtt számolt operatív eredménye elérte a 4 836 millió eurót. A különleges tételektől megtisztított operatív eredmény 5 134 millió euróra rúgott, amely megfelel az előző időszak eredményének (2014: 5 150 millió euró). Mindez 8,8 százalékos operatív árbevétel-arányos nyereségrátának felel meg (2014: 9,6 százalék). A különleges tételekkel együtt ez az operatív árbevétel-arányos nyereségráta 8,3 százalékot tett ki, amely a nyolc és tíz százalék között meghatározott célsáv tartományába esik.
Ezek a különleges tételek többségében a hathengeres TDI motorokat érintő, a dízel aggregátok kibocsátásával kapcsolatos ügyhöz kötődnek. Ide tartoznak például a műszaki megoldásokat, a jogi kockázatokat és az értékesítési tevékenységeket érintő pénzügyi kiadások. Az igazgatótanács elnöke, Rupert Stadler hangsúlyozta: „Sajnáljuk a történteket. Biztosítjuk a teljes átláthatóságot és rendbe hozzuk a dolgokat.” Egy, a Volkswagen AG-val kötött megegyezésnek köszönhetően az érintett négyhengeres TDI aggregátok nincsenek közvetlen hatással az Audi konszern jövedelmezőségére.
Többek között a nagyszámú piaci bevezetés miatt az Audi konszern értékesítési költségei 5 782 millió euróra (2014: 4 895 millió euró) nőttek. A pénzügyi eredmény az elmúlt üzleti évben elért 448 millió eurós eredményével elmarad a megelőző évtől (2014: 841 millió euró). Az Audi adózás előtt eredménye elérte az 5 284 millió eurót (2014: 5 991 millió euró), az adózás előtti árbevétel-arányos nyereségrátája pedig 9 százalékra csökkent (2014: 11,1 százalék).
Axel Strotbek, az AUDI AG igazgatótanácsának a pénzügyekért és szervezetért felelős tagja körülbelül 250 hazai és nemzetközi újságíró előtt hangsúlyozta: „Jelenleg a vállalat történetének legnagyobb beruházási hullámának közepén járunk. Operatív eredményünk és a rendkívül pozitív cashflow a bizonyíték üzleti modellünk stabilitására.” Az Audi az idei év beruházási kiadásaira 3 milliárd eurót irányzott elő. Kiemelt figyelmet kapnak a műszaki innovációk és az új modellek. Ezen kívül a prémium autógyártó tovább kívánja bővíteni globális termelési hálózatát, hangsúlyozva, hogy a beruházások fedezeteként a vállalat cash flow-ja szolgál. 2015. december 31-én az Audi-konszern nettó likviditása elérte a 16,4 milliárd eurót (2014: 16,3 milliárd euró).
Q3, Q5 és Q7 modelljeivel az Audi a világ legsikeresebb autógyártója a prémium SUV modellek szegmensében. A 2016-os évben pedig tovább bővíti a Q modellek kínálatát a négykarikás márka, hiszen megérkezik a Genfi Autószalonon bemutatott új Audi Q2. Az ingolstadti székhelyű márka új kompakt SUV modelljével új ügyfeleket kíván meghódítani. Ezen kívül a prémiummárka új termelési helyszín megnyitását tervezi az idei évben Mexikóban, ahol az Audi Q5 készül majd.
Az idei évben a vállalat az elektromos mobilitás és a digitalizáció jövőjéhez kapcsolódó kulcsfontosságú területek további fejlesztését tűzte ki célul. Thomas Sigi, az AUDI AG igazgatótanácsának a személyügyekért felelős tagja kijelentette: „Egyedül Németországban további 1200 szakemberrel erősítjük kulcskompetenciáinkat.” Az Audi továbbá több, mint 10 százalékkal kívánja növelni a gyakorlati képzési helyek számát, ezzel reagálva a jól képzett szakemberek iránt megnövekedett keresletre. A 2015-ös évben nyújtott elkötelezett munkájuk és erőfeszítéseik elismeréseképpen a dolgozók ismét részesednek a vállalat sikereiből. Az ingolstadti és a neckarsulmi telephelyek munkatársai a kollektív szerződésnek megfelelően átlagosan 5 420 euró (2014: 6 540 euró) prémiumot kapnak.
A 2016-os évben az Audi konszern folytatni kívánja a világszerte megkezdett növekedést és állandó külső feltételekkel kalkulálva az ügyfeleknek átadott járművek számának mérsékelt emelkedésére számít. A darabszám bővülése, a jelenleg is futó folyamatok és a kiadások optimalizálása pozitív kihatással lehet a vállalat pénzügyi mutatóira. A költségesebb előzetes teljesítések, mint amilyen az úttörő műszaki megoldások kidolgozása vagy a modellkínálat bővítése és megújítása, negatív hatással lehet a vállalat eredményeire. A tervezett termékfejlesztések és piaci bevezetések magas száma, valamint a termelési hálózat bővítése hasonló befolyással lehet a 2016-os mutatókra. Mindazonáltal az Audi konszern a 2016-os pénzügyi évben ismét a 8-10 százalékos célsávon belüli operatív árbevétel-arányos nyereségrátát vár.