A 2001-ben létrehozott független szervezet, az Autobest nemzetközi zsűrije a Fiat Tipo-nak ítélte az Autobest 2016 díjat.
Az eredmény újabb igazolása a modell kiemelkedő funkcionalitásának: a Tipo vásárlója a lehető legtöbbet kapja a pénzéért, a Fiat funkcionális modellcsaládjának meghatározó koncepciójával összhangban. A Tipo pontosan azt kínálja, amit az ügyfelek leginkább nagyra értékelnek az egyszerű felszereltségi struktúra és áttekinthető pénzügyi ajánlat mellett.
A 26 európai országot (és ezzel a földrész lakosságának 91 százalékát) képviselő 26 autós újságíróból álló zsűri összesen 1492 pontot adott a Fiat Tipo-nak. Az értékelés 13 különböző szempont szerint zajlott, beleértve a formatervet, a komfortot, az üzemeltetés költséghatékony voltát, a vezethetőséget, a vételárat, a szervizhálózatot, az alkatrész-ellátást, a sokoldalúságot és a használtpiaci értéket. Röviden összegezve: az az autó nyerheti el a díjat, amelyik a legjobb ajánlatot testesíti meg az európai vásárlók számára
Az idei évben az új Fiat Tipo végzett az élen, megelőzve a másik négy döntős modellt: az új Opel Astrát, az új Hyundai Tucsont, a Honda CRV-t és a Mazda CX-3-at. A zsűri értékelése szerint a Fiat Tipo kiemelkedő jellemzőkkel bíró termék, amely az átlagos európai vásárló számára elengedhetetlen összes értékkel rendelkezik, a formatervtől a motorokon át az érzékelhető minőségig; a komforttól a sokoldalúságon át a kiemelkedő ár/érték arányig.
Az új Fiat Tipo kiemelkedő eredménye egyben új rekordot jelentett az Autobest díjak történetében: a Panda (2003) és a Linea (2008) után, a Tipo a harmadik Fiat modell, amely a nagypresztízsű díjban részesült. A díjátadó ünnepségre 2016 februárjában, Milánóban kerül sor. Idén első alkalommal szavazott kibővített zsűri az Autobest jelöltjeire: az értékelés során tizenegy új tag képviselte Ausztriát, Belgiumot, Franciaországot, írországot, Olaszországot, Hollandiát, Norvégiát, Portugáliát, Spanyolországot, Svédországot és az Egyesült Királyságot.
A Fiat Tipo értékesítése decemberben megkezdődött Olaszországban. A modell fogadtatása rendkívül kedvező volt, a legelső hétvégén több mint ezer megrendelést vettek fel az új autóra. A modellt jövő tavaszig az európai, közel-keleti és afrikai (EMEA) térség minden piacán – összesen negyven országban – vezetik be, hazánkba február közepén érkezik.
Ami a részleteket illeti, az új modell a tágas csomagteret (520 liter) kompakt befoglaló méretekkel kombinálja: 4,53 méter hosszú, 1,79 méter széles, és 1,50 méter magas. A 2,64 méteres tengelytáv nagyban hozzájárul a kiemelkedő térkínálathoz. Mindezen értékeket kívül-belül hamisítatlan olasz formaterv teszi még hangsúlyosabbá, így a Tipo túlzás nélkül egyedülálló ajánlat a kategóriában.
Az új modell elöl független McPherson rugóstagokat, hátul csatolt hosszlengőkarokat alkalmazó, kiforrott felfüggesztése precíz vezethetőséget, kiemelkedő úttartást és kiváló rugózási komfortot biztosít. Mindkét konfiguráció a lehető legkönnyebb kialakítást kapta, így maguk is hozzájárulnak a takarékos üzemhez.
Hamisítatlan Fiathoz illő módon az új Tipo egy sor olyan, ötletes megoldást vonultat fel, amelyek minden utasa számára élvezetesebbé teszik a fedélzeten töltött időt. Ilyenek a bőséges alapfelszereltség, vagy a külön megrendelhető Uconnect rendszer, amely 5 colos színes érintőképernyőt, Bluetooth mobiltelefon kihangosító rendszert, audio streaming funkciót, szöveges üzenet felolvasást és hangfelismerést, AUX és USB csatlakozókat, iPod integrációt, valamint a kormánykeréken elhelyezett kezelőszerveket kínál; emellett külön kérésre tolatókamerával és TomTom 3D Touch műholdas navigációs rendszer is választható.
A típusnév legendásnak számít a Fiat háza táján: a márka több mint egy évszázados fennállása alatt számos alkalommal használta már a patinás Tipo elnevezést. A nagy becsben tartott nevet viselő modellek egyike az a típus volt, amelyből 1988 ás 1995 között csaknem kétmillió darab talált gazdára, és amelyik 1989-ben elnyerte az Év Autója címet, nem utolsó sorban sokoldalúságának, tágas helykínálatának és kompakt méreteinek köszönhetően. Ugyanezekkel a győztes jellemzőkkel találkozhatunk az új Tipo esetében: a praktikus, funkcionális modell a Fiat legjobb hagyományaival összhangban a létező legkiválóbb ár / felszereltség arányt kínálja, ami végső soron minden autó legfontosabb értékmérője.
A Fiat Tipo-t Olaszországban, a Fiat formatervezési központjában tervezték; Törökországban, az FCA csoport egyik legnagyobb kutatás-fejlesztési központjával: a Tofaş R&D-vel együttműködésben fejlesztették; és a világ egyik legkiválóbb autóipari gyártólétesítményében, a világszínvonalú gyártási folyamataiért aranyéremmel jutalmazott bursai (Törökország) Tofaş üzemben gyártják.