Az autonóm vezetési rendszerek közelebb vihetnek a balesetmentes közlekedéshez, ezért a Honda kutatási és fejlesztési részlegeként működő Honda R&D Co., Ltd. ötéves időtartamra szóló együttműködési szerződést írt alá a kínai székhelyű, mesterséges intelligenciára specializálódott SenseTime Group Limiteddel.
A SenseTime képfelismerő, illetve mozgó tárgyakat azonosítani képes rendszerei a cég ún. mélytanulási technológiáján alapszanak, melyet a világ egyik legfejlettebb mesterséges intelligenciájaként tart számon a szakma.
A közös munka során a SenseTime mozgótárgy-azonosító rendszerét ötvözik majd a Honda saját fejlesztésű – mesterséges intelligenciához kapcsolódó – algoritmusaival, hogy a jövő járművei minél pontosabban meg tudják ítélni a különféle közlekedési helyzeteket, egyszersmind kockázatelemzésre és „cselekvési terv” készítésére is alkalmasak legyenek. Ha minden az elképzelések szerint halad, a két vállalat kimagaslóan precíz autonóm vezetési rendszerrel rukkolhat elő, amely a városok összetett forgalmi szituációban is képes eligazodni.
Mindemellett a robotika területén is egyesítheti erőit a két szervezet, így minden szempontból ígéretesnek tűnik a jövő.
A Honda és a SenseTime K+F-együttműködésének területei
Mesterséges intelligenciához kapcsolódó algoritmusok autonóm vezetési rendszerekhez
Helyzetelemzés: Forgalmi környezet elemzése, valamint a többi közlekedő, illetve gyalogos aktuális és várható cselekedeteinek felmérése
Kockázatjóslás: Gyalogosok és járművek jövőbeni pozíciójának megjóslása aktuális cselekedeteik, illetve a környezet alapján
Cselekvési terv kidolgozása: A rendszer minden eshetőséget figyelembe vesz, és mindig úgy irányítja (pl. megállás, elindulás, elkerülés) a járművet, hogy a lehető legkevésbé balesetveszélyes helyzetbe kerüljön
A mesterséges intelligenciához kapcsolódó algoritmusok futtatásához kimagaslóan fejlett számítógépek szükségesek
Mesterséges intelligencia társítása a fedélzeti kezelőszervekkel