Site icon AutóAddikt

Az 1997-es Mercedes-Benz W140 S420 1408202089 antenna erősítő rendbetétele

Folyamatosan újítgatjuk, vagy ha jobban tetszik: karbantartjuk projektautónk, a 97-es évjáratú W140-es Mercedes S420 apró-cseprő dolgait, részleteit. Most a 1408202089 cikkszámon antenna amplifier, azaz antenna erősítő volt soron.

Elsősorban azért, mert kissé visszafogott a fejegység FM vétele, de vagy valószínűséggel a hiba oka a receikernél keresendő. Az idők során megfáradt a vevőegység nagyjából minden porcikája, talán egy későbbi recap/újrakondizás segíthet, majd meglátjuk.

Viszont fontos az is, hogy az egyébként jól, kifogástalanul működő részegységek is megőrizzék eredeti állapotukat. Ezért arra jutottunk, hogy kiszereljük a 1408202089 cikkszámú antenna erősítőt, megtisztítjuk, és örülünk, hogy így, télvíz idején is adtunk a karbantartási munkálatoknak szeretett W140-esünk érdekében.

Nem egy bonyolult feladat hozzáférni a 1408202089-es antenna amplifier-hez. Ez a kis fekete doboz-szerű alkatrész a hátsó oldalon, a C oszlop alatt helyezkedik el, és a csomagtérből férhetünk hozzá.

Először is szedjük ki a csoagtérpadlózat szőnyegét, majd jöhetnek a patentok. Első körben a permen húzódó műanyag záróléc összes patentját pöccintsük ki (tompabégű csavarhúzó tökéletes ehhez a mutatványhoz, csak vigyázzunk, hogy ne roncsoljuk a műanyagokat).

Miután ezzel elkészültünk, hozzáférhetünk a kárpitozás patentjeihez. Összesen 2 darabot kell eltávolítanunk, egyet a csomagtartóperem belső oldaláról, egyet pedig a C oszlop alatti sarokból – utóbbinál fogja össze a két kárpitot a patent.

1997-es W140-es S420 Mercedesünk navigációval és CD tárral van szerelve, ezért a folyamat részeként ezeket is el kell távolítani ahhoz, hogy az oldalsó kárpitelem kiszedhető legyen. A GPS CD olvasó-fejegységét 2 darab anya fogatja fel, ezeket csavarozzuk ki a jobb oldalon. A bal oldal egy nyelvvel csatlakozik a karosszéria felső padozatába, ez egyszerűen kipattintható a kárpit alól. Mindenféleképp ügyelni kell arra, hogy a felfogatások ne görbüljenek el, de könnyen el is törhetnek.

Ezután jöhet a CD tár. Ez az egység a bal kerékjárati ív mögött, a csomagtér alsó mélyedésébe lett helyezve, itt is 2 csavar tart; mielőtt kicsavarozzuk, távolítsuk el a kárpitburkolatot (műanyag tok). A csavarokhoz a padlókárpit félrehúzásával férünk hozzá, majd miután megvagyunk, egyszerűen emeljük ki a sínből a CD tárat. Természetesen mindkét esetben a csatlakozókat távolítsuk el kiemelés előtt – a GPS fejegységéhez speciális lockos csatlakozó, valamint egy antennadugó is tartozik.

Az oldalkárpit kiszedése már kicsit nehezebb feladat, mivel méretre pontosan van bepattintva, ügyelve minden illesztésre. A C oszlop felől induljon a kiszedés, figyelve arra, hogy a kalaptartóba épített hangszórók membránját ne sértsük meg a szélekkel alulról. A kárpit anyaga műanyag, viszonylag nehezen hajlik el, úgyhogy figyeljünk arra, nehogy eltörjük, és nehogy összekarcoljunk vele kényesebb részelemeket.

Ha mindent jól csináltunk, szabaddá vált a bal oldal a csomagtérnél. Sok minden fut itt, a bal hátsó lámpa kábelezése, az ajtószervó (softclose) vákuumcső-kötege, a tetőablak mozgatóbowdenje magával a mozgatómotorral, a csomagtérfedél bal oldali rugóstagja, s persze az antenna erősítő doboza is itt kapott helyet.

Az erősítőbe két kábel vezet: az egyik maga az RF (antenna) csatlakozója. Az egységet mindössze egyetlen csavar tartja, ezt kicsavarozzuk, miután a kábeleket eltávolítottuk mindkét oldalról.

Nem láttuk értelmét, hogy szétszedjük az antenna erősítőt, ezért egy masszív csiszolást kapott a pólusokon, valamint WD40-nel átfújtuk a kritikusabb részeket.

Visszaszerelés tekintetében értelemszerűen a fentebb leírtak a mérvadók, természetesen fordított sorrendben.

Együttműködő partnerek: Classic Vehicle Hungary, Victor’s Customs, Zöld Autószerviz, MerciBolt.hu, Hankook Tire Magyarország, ULO

Fotó: Canon / Camera Kft.

Utómunka: Acer

Exit mobile version