A „connect” töltési rendszerrel kombinálva és a megfelelő otthoni energiamenedzsment rendszerrel (HEMS) együttműködve az Audi e-tron a különböző energiadíjakat is figyelembe veszi.
Arra az időszakra időzíti a töltést, amikor a villamosenergia olcsóbb, figyelembe véve ezzel párhuzamosan a felhasználó mobilitási igényeit, mint például az indulási idő vagy a töltöttségi szint. A „connect” töltési rendszer a szükséges árinformációt vagy az otthoni energiamenedzsment rendszertől gyűjti be vagy pedig a myAudi oldalra a felhasználó által feltöltött információból tájékozódik. Amennyiben az épületet fotovoltaikus rendszerrel is felszerelték, a felhasználó tovább optimalizálhatja a töltési folyamatot. Ekkor a fotovoltaikus rendszer által termelt elektromos áramot használja elsősorban az Audi e-tron töltéséhez. Az elektromos SUV megteheti ezt egyrészről a napsütéses időszakok előrejelzése alapján, másrészt pedig a csatlakozási ponton mért aktuális energiaáramlást figyelembe véve.
Kapcsolat a villamosenergia hálózattal
Igen valószínű, hogy az EEBUS szabványt használó eszközök egyre nagyobb mértékben kapcsolódnak az elektromos hálózathoz a jövőben. Lehetséges alkalmazás lehet az otthoni energiamenedzsement rendszeren keresztül a hálózat üzemeltetőjével létrehozott kapcsolódási felület. Ez lehetővé tenné az elektromos autók számára, hogy még inkább a hálózat szűk keresztmetszetéhez igazítsák töltési menetrendjüket, ugyanakkor biztosítaná a hálózat stabilitását is olyan esetekben is például, amikor párhuzamosan történik több elektromos autó töltése ugyanazon a hálózaton. A kommunikációs szabvány részletei 2019. februárban lesznek nyilvánosak. Ezzel az EEBUS kezdeményezés jó úton halad, hogy egy Európa-szerte elfogadott szabványt hozzon létre, amely átfogó és gyártótól független módon köti össze a legfőbb otthoni energia felhasználókat.