A SEAT Leon harmadik nemzedéke jelentősen meghaladta mindkét korábbi változat értékesítési rekordjait. 2012 végétől a mai napig, tehát kevesebb mint öt év alatt, a SEAT a Leonból 682.567 darabot értékesített. Ez a cég történetében a legnagyobb mennyiségben értékesített kompakt gépkocsi, mely az 1999-ben és 2000-ben bevezetett modellek kiváló eredményeit folytatja, így a SEAT a Leon három generációjából összesen 1.893.279 egységet adott el.
A bevezetése óta eltelt 18 esztendő során a SEAT Leon lett a márka egyik zászlóshajója, és nagyon komoly eredményeket hozott. A Leon jelenlegi nemzedéke által elért eredményesség ösztönözte a vállalat utóbbi években megvalósított átalakulását, és jelentősen hozzájárult a SEAT értékesítési mutatóinak 2013 utáni komoly emelkedésében. Ez a folyamat szerepet játszott abban is, hogy a cég működési eredménye a korábbi veszélyzónából kikerülve már „fekete számokat” mutat. A Leon ma már az Ibizával és az Atecával együtt a SEAT működésének egyik alap-pillérét jelenti.
A SEAT értékesítésért és marketingért felelős alelnöke, Wayne Griffiths szerint „a harmadik generációs Leon fordulópontot jelentett a SEAT életében, és a vállalat átalakulásának egyik fő hajtóerejévé vált. Ez a legnagyobb mennyiségben értékesített modellünk, és lehetővé tette számunkra, nagy ugrást hajtsunk végre flotta üzletágunkban is, amit elsősorban a sikeres kombi változatnak köszönhetünk, és amely első alkalommal a Leon ezen nemzedéke esetében került be a kínálatba. A Leon CUPRA, minden idők legnagyobb teljesítményű SEAT-ja pedig ma már a márka lényegét jeleníti meg, és lehetővé tette a még sportosabb, még érzelemdúsabb gépkocsit kereső ügyfelek elérését is.”
A SEAT Leon első nemzedékét 1999-ben Giorgetto Giugiaro formatervező alkotta meg, és ebből 2005-ig összesen 534.797 darab került a vásárlókhoz. A Leon második generációja Walter de Silva formatervező keze munkáját dicséri, és 2005-ben a Barcelonai Autószalonon mutatták be. Nyolc év alatt ebből a Leon változatból összesen 675.915 darabot adtak el.
A SEAT kompakt autójának harmadik nemzedéket jelentő Leon értékesítése 2012-ben vette kezdetét, formatervét Alejandro Mesonero-Romano alkotta meg. Ez volt az első Leon, amelynél új karosszéria stíluselemeket vezettek be a háromajtós verzióval, és amely még jelentősebb formai megjelenést kapott az ST, azaz a kombi- és az X-Perience változatokkal. Fontossági sorrendben a SEAT legjelentősebb piacai Németország, Spanyolország és az Egyesült Királyság, az értékesített harmadik generációs modellek 30,7 %-át a családi változatok teszik ki. A Leon, és különösen annak ST karosszéria változata stratégiai fontosságú lett a flottaértékesítésben, hiszen a harmadik Leon változat bevezetése óta a SEAT flotta értékesítései több, mint 90 %-kal emelkedtek.
A SEAT idén az év elején vezette be a Leon megújított változatát, és ma már az Ibizával és az Aronával együtt a Leon is részét képezi a SEAT mindeddig legnagyobb méretű termék offenzívájának. A modell kínálat kiszélesítése és minőségének javítása fellendítették a SEAT értékesítést, amely az idén eddig 13 %-kal növekedést mutatott.