A kétkerekű versenysportok királykategóriájában ismét a huszonhárom esztendős spanyol versenyző érte el az időmérő edzések legjobb összesített eredményét, amellyel immáron sorozatban negyedik alkalommal hódította el a száguldó széria BMW M Különdíját. Az új csúcstartó a Valenciában megrendezett szezonzáró futamon vette át nyereményét, a BMW M2 Coupé modellt.
Marc Márquez motorsport-történelmet írt a MotoGP szezonzáró versenyhétvégéjén: a 2016-os idény tizenhét futamának időmérő edzésein ismét a huszonhárom esztendős spanyol pilóta érte el a legjobb összesített eredményt, amellyel sorozatban negyedik alkalommal nyerte el a széria hőn áhított BMW M Különdíját – ezúttal egy Long Beach fantázianévre keresztelt kékmetál színű BMW M2 Coupé modellt (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 7,9 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 185 gramm / km).
A MotoGP versenyszezonjait szervező Dorna Sports hosszú távú partnereként a BMW M divízió 2003 óta minden évben egy négykerekű trófeával tünteti ki az aktuális sorozat legjobb összesített időmérő-eredményét produkáló pilótáját, az idei BMW M Különdíj így már a tizennegyedik a kétkerekű versenysportok királykategóriájában. Akárcsak a világbajnoki címért folyó küzdelem esetében, úgy a BMW M Különdíjért is minden egyes versenyhétvégén pontokat gyűjtenek a pilóták, a szezon végén pedig az a versenyző nyeri el a négykerekű díjat, aki a futamok időmérőin a legjobb összesített eredményt érte el. Az idei BMW M Különdíjat a valenciai szezonzáró futamon adta át Marc Márqueznek Carmelo Ezpeleta, a Dorna Sports vezérigazgatója és Frank van Meel, a BMW M divízió elnöke.
Azáltal, hogy egymás után négyszer elnyerte a sorozat BMW M Különdíját, Marc Márquez a különleges kitüntetés egyedüli csúcstartójává lépett elő: miután 2013-ban a BMW M Különdíj első újoncaként hódította el a nívós kitüntetést, 2014-es ismétlésével és 2015-ös győzelmével az első olyan MotoGP™-pilótává vált, aki háromszor egymás után képes volt elnyerni a négykerekű trófeát. Most pedig, hogy 2016-ban negyedik győzelmét is bezsebelte, a spanyol pilóta a legtöbb BMW M Különdíjat elnyert versenyzővé lépett elő.
A BMW M2 Coupé idén januárban, a Detroitban megrendezett 2016-os Észak-Amerikai Nemzetközi Autószalonon ünnepelte világpremierjét és egy csapásra lenyűgözte a nemzetközi szcénát. A BMW M divízió nagyteljesítményű sportkupéja ezt követően a MotoGP™ hivatalos biztonsági autójaként is szolgálatba állt, hogy a versenypályákon is bebizonyíthassa kvalitásait. Az idei BMW M Különdíjat sportos kupé-sziluett, erőtől duzzadó vonalvezetés és vezetőre összpontosító utastér-kialakítás jellemzi, miközben meghajtásáról egy M TwinPower Turbo technológiával felvértezett soros hathengeres benzinmotor gondoskodik, 370 lóerő maximális teljesítménnyel.
A vérpezsdítően sportos, minden vezetési szituációban letaglózó menetdinamikáért a Drivelogic-kal dolgozó BMW M duplakuplungos automataváltó (M DCG) felel, álló helyzetből mindössze 4,3 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órás sebességre a BMW M divízió legkisebb gyermekét. A sportkupé lendületes karosszéria-kialakítását számos egyéb kiegészítő fokozza tovább.
„Rendkívül nagy büszkeséggel tölt el, hogy idén is el tudtam nyerni a BMW M különdíját” – mondta Marc Márquez a valenciai díjátadón. „Ezért a trófeáért különösen nagy harc folyik közöttünk minden évben, az újabb siker így kimagaslóan fontos nekem. Miközben lassan azon is el kell gondolkodnom, hogy merre bővítsem tovább a garázst. Nagyon várom már, hogy a BMW M2 Coupé volánja mögé üljek, ugyanakkor lesz otthon egy kis „meccs” a slusszkulcsért: édesanyám és a bátyám, Alex is kinézte már magának a BMW M2 Coupé-t” – tette hozzá a spanyol pilóta.
„Gratulálunk Marc Márqueznek az újabb sikerhez, amellyel az évtizedes tradíciót ápoló BMW M Különdíj történetének egyedüli csúcstartójává lépett elő” – nyilatkozta Carmelo Ezpeleta, a Dorna Sports vezérigazgatója. „A tény, hogy idén immáron sorozatban tizennegyedik alkalommal adtuk át versenyzőinknek a rendhagyó különdíjat, újfent a BMW M divízióval megkötött szoros, elkötelezett partnerségünket nyomatékosítja. Az évek során a BMW M Különdíj a MotoGP versenyszériáinak meghatározó alappillérévé vált, és nagyon várjuk már, hogy jövőre, a tizenötödik különdíj átadásával egy kisebb mérföldkőhöz érkezzünk” – fogalmazott a vezérigazgató.
„Marc Márquez a MotoGP történetének első versenyzője, akinek négyszer sikerült elhódítania a BMW M Különdíjat – ráadásul egymás után. 2013 óta hiba nélkül bizonyítja kiválóságát és megkérdőjelezhetetlen tehetségét, egy rendkívül erős mezőnyben. Gratulálunk Marc Márqueznek, hogy lenyűgöző időmérő-teljesítményével újabb történelmi sikert ért el” – vette át a szót Frank van Meel, a BMW M divízió elnöke. „A BMW M Különdíj kivételes jelentőséggel bír a Dorna Sports-szal ápolt partnerségünk tekintetében, hiszen fontosnak tartjuk, hogy évről évre elismerjük a sorozat legkiválóbb pilótáját. A BMW M Különdíjat minden évben különös gonddal választjuk ki és ügyelünk rá, hogy a nyeremény egy maximálisan egyedülálló sportautó képében öltsön testet. A teljesítmény, a menetdinamika és az agilitás káprázatos egységével a vadonatúj BMW M2 Coupé a világ minden táján lenyűgözte a rajongókat, és mint ilyen, biztosak vagyunk benne, hogy Marc Márquez is hatalmas élményre talál majd a nagyteljesítményű kupé volánja mögött” – mondta Frank van Meel.
Marc Márquez mellett a MotoGP öt pilótája büszkélkedhet BMW M Különdíjjal: Valentino Rossi és Casey Stoner három alkalommal, Jorge Lorenzo kétszer, míg Sete Gibernau és Nicky Hayden egyszer hódította el a négykerekű trófeát.
A MotoGP™ hivatalos biztonságiautó-flottájáról, a BMW M divízió MotoGP-szerepvállalásának részleteiről és a BMW M Különdíjért zajló versenyről további információkat talál a www.bmw-m-safetycar.com weboldalon.