Főoldal Újdonságok Az új BMW X5 az északi sarkkörtől Dél-Afrikáig bizonyítja rátermettségét

Az új BMW X5 az északi sarkkörtől Dél-Afrikáig bizonyítja rátermettségét

A negyedik nemzedékébe lépő SAV (Sports Activity Vehicle) BMW X5 modell prototípusait a világ legváltozatosabb terepein és szélsőséges éghajlaton tesztelik a mérnökök.

Az új BMW X5 egyik nap az északi sarkkör mentén, másnap pedig már a Zöld Pokolként emlegetett Nürburgring aszfaltcsíkján bizonyítja tehetségét. A bajor prémiumgyártó új SAV (Sports Activity Vehicle) modelljének előszériás példányait szokatlanul intenzív, rendkívül összetett és példátlanul megterhelő tesztelési programsorozatnak vetik alá a márka fejlesztőmérnökei, hogy a szegmens megalapítójának negyedik nemzedéke megbízhatóság, teljesítmény és sokoldalúság terén is tovább írja a modell legendás sikertörténetét. Az új BMW X5 prototípusainak a bolygó összes éghajlati övében és terepén helyt kell állniuk, így minden szenzor, mérnök és tesztpilóta figyelme a vadonatúj tervezésű kerékfelfüggesztési technológia tökéletesítésére koncentrál.

Miként a BMW első összkerékhajtású modellje már a kanyargós országutak és a végtelenbe nyúló autópályák első méterein lebilincselte a vezetés szerelmeseit, a BMW X5 első nemzedéke úgy hívta életre immáron közel két évtizede a teljesen új SAV (Sports Activity Vehicle) járműkategóriát. A sorozatgyártás előtt álló negyedik generáció minden korábbinál erőteljesebb hangsúlyt fektet a modell átfogó sokoldalúságára, amelyben a BMW X modellcsaládban első ízben bemutatkozó és a kategóriában gyakorlatilag egyedülálló kerékfelfüggesztési- és futómű-technológia főszerepet játszik. Az új BMW X5 vadonatúj „offroad” csomagja például a legmagasabb szintű közúti menetkomfort és a járatlan utakhoz gombnyomásra alkalmazkodó járműbeállítás magával ragadó kombinációjával kecsegtet. Legyen szó akár hóról, homokról, sziklás talajról vagy murváról, az új BMW X5 mindegyik felületre kiváló hajtáslánc- és futómű-beállításokat kínál.

A negyedik nemzedékébe lévő SAV (Sports Activity Vehicle) modell prototípusai az északi sarkkörtől mindössze 56 kilométerre délen elterülő Arjeplog környékén, Dél-Afrika kavicsos útjain és az Egyesült Államok sivatagjaiban is bizonyítják gyorsulási, irányíthatósági és fékezési kiválóságukat, a fagyos hidegben és a perzselő forróságban egyaránt. Az új BMW X5-nek az extrém száraz hegyi szakaszokkal, a trópusi páratartalommal és a sáros vízátfolyásokkal is meg kell küzdenie, miután a modell páratlan karakterét a BMW Group dél-franciaországi tesztközpontjában, az egyesült államokbeli Talladega város nagysebességű versenypályáján és a németországi Nürburgring aszfaltcsíkján is vallatóra fogták már a tervezőmérnökök. A hónapok óta tartó, jelenleg is zajló tesztelés során felhalmozott információk egyértelműen igazolják, hogy az új BMW X5 agilitás, precizitás, kezelhetőség és menetkomfort szempontjából a lehető legmagasabb szintű elvárásoknak is maradéktalanul megfelel, mindenekelőtt a BMW M Professional adaptív futómű és a most először elérhető aktív hátsókerék-kormányzás (Integral Active Steering) innovációjának köszönhetően.