Főoldal Bemutatók Citroën Az új Citroën C5 Aircross Magyarországon is bemutatkozott

Az új Citroën C5 Aircross Magyarországon is bemutatkozott

Az idén százesztendős Citroën Magyarországon is bemutatta az új C5 Aircross SUV-t, és ezzel folytatja a SUV-piacon indított nemzetközi offenzíváját.

Az új zászlóshajó, a legutóbbi Citroën modellekkel szoros rokonságot mutató C5 Aircross egy határozott és egyedi karakterrel bíró, új generációs SUV, mely maximálisan szem előtt tartja az ügyfelek elvárásait. A kivételesen gazdag személyre szabási kínálatnak köszönhetően harmincféle külső kombináció közül lehet választani.

A Citroën Advanced Comfort® program jegyében fogant új C5 Aircross SUV a szegmens legkényelmesebb és legsokoldalúbban variálható tagja. A progresszív hidraulikus ütközőelemekkel (Progressive Hydraulic Cushions®) ellátott felfüggesztésnek és az Advanced Comfort üléseknek köszönhetően a C5 Aircross-ban ülve a Citroënre jellemző fedélzeti kényelem új élményét tapasztalhatjuk meg. Egyedülálló variációs lehetőségek állnak rendelkezésre a dönthető, illetve összecsukható, sínen csúszó 3 teljes értékű hátsó ülés, valamint az 580–720 l térfogatú kategóriagyőztes csomagtartó jóvoltából. A csúcstechnológiával felszerelt ultramodern modell húszféle vezetőssegítő rendszert kínál, köztük a Highway Driver Assist névre hallgató, második szintű autonóm vezetési rendszert és a kalandosabb utakhoz tervezett, lejtmenet-szabályozóval kiegészülő Grip Control funkciót. A Rennes-La Janais-i üzemben gyártott új C5 Aircross SUV európai és nemzetközi forgalmazása 2018 végén kezdődött meg. 2019 végén a modell a Citroënek közül elsőként kap egy Plug-In Hybrid PHEV változatot is.

Felismerve azoknak az ügyfeleknek az igényeit, akik nem akarják többé feláldozni a praktikus szempontokat a megjelenés oltárán, a Citroën új módon közelít a világpiaci összeladások közel egynegyedét kitevő, világszerte népszerű SUV-szegmenshez. A márka a vonzó sziluetthez a fedélzeti kényelem eddig nem tapasztalt élményét társítja. A Citroën ezzel az egyedülállóan kényelmes modellel saját, egyedi arculatának érvényre juttatása mellett az ügyfelek valós igényeit kifejező SUV-ok egy új generációját indítja útjára.

Egy igazán karakteres SUV

Az erős egyéniséggel rendelkező, különleges új C5 Aircross SUV kívül-belül energiát és magabiztosságot sugároz. A 4,5 m hosszú modell erőtől duzzadó, robusztus, ám cseppet sem agresszív külsejével valami teljesen újat képvisel a szegmensben. Ezt erősítik az erőteljes grafikai elemekkel – pl. Airbump® betétek – tűzdelt, lendületes formák, a 720 mm átmérőjű nagy kerekek, a 230 mm-es hasmagasság vagy a hangsúlyos tetőcsomagtartó rudak. Az utasokat védelmezően körülölelő utastérben a tágasság érzése dominál. Nagy szerepe van ebben a vízszintes vonalak uralta műszerfalnak, a magasra helyezett, jó kilátást biztosító kagylószerű üléseknek, a széles középkonzolnak és a meleg hatású anyagoknak. A legújabb Citroën modellekhez hasonlóan a C5 Aircross a személyre szabási lehetőségek gazdag tárházát kínálja: a 7 karosszériaszínnel, a választható fekete színű tetővel és a 3 színcsomaggal – melyek az első lökhárítón, az első ajtók alján elhelyezett Airbump® betéteken és a tetőrudak alján visszaköszönő színfoltokkal operálnak – összesen harmincféle külső kombináció alakítható ki. Az utastérben öt belső stílusvilág közül lehet választani: az egymást kiegészítő színek és anyagok összjátéka inden esetben kellemes és meleg hangulatú enteriőrt hoz létre.

A szegmens legkényelmesebb és legjobban variálható SUV-ja

A Citroën Advanced Comfort® program elveit követő új C5 Aircross SUV kimagasló kényelmével és helykínálatával hívja fel magára a figyelmet. A Citroën védjegyének számító, mindenre kiterjedő kényelem megteremtésében két fontos újítás is szerepet játszott: a progresszív hidraulikus ütközőelemekkel® ellátott felfüggesztésnek és az Advanced Comfort üléseknek hála hatékonyabb az útegyenetlenségek szűrése és egészen kivételes a menetkényelem – a csábításnak egyetlen utas sem tud ellenállni. A C5 Aircross – a Citroën egyterűek világában szerzett tapasztalatait kamatoztatva – egyedülálló variációs lehetőségeket kínál a dönthető háttámlájú, összecsukható, sínen csúszó 3 teljes értékű hátsó ülés, valamint az 580–720 l térfogatú kategóriagyőztes (Best in Class) csomagtartó jóvoltából.

Új technológiák, új generáció

A 12,3”-os digitális TFT műszercsoporttal és 8”-os kapacitív érintőképernyővel felszerelt új C5 Aircross SUV a korral lépést tartva húsz új generációs vezetéssegítő rendszert – köztük a a Highway Driver Assist névre hallgató második szintű autonóm vezetési rendszert – és hat fejlett csatlakoztatási technológiát alkalmaz. Az utóbbiak közül külön említést érdemel a vezeték nélküli, indukciós okostelefon-töltés és a ConnectedCAM Citroën. A hatékony és nagyteljesítményű (130–180 lóerős) benzin- és dízelmotorokkal, valamint EAT8 automata sebességváltóval felszerelt C5 Aircross 2019 végére a Citroën modellek közül elsőként alkalmaz majd Plug-in Hybrid PHEV hajtásláncot.

A modell Franciaországban, a Rennes-La Janais-i üzemben készül.

„Büszkeséggel tölt el, hogy bemutathatom a rennes-i üzemünkben gyártott és hamarosan a világ mintegy 92 országában forgalmazásba kerülő új C5 Aircross SUV-t. Ez a Citroën nemrégiben megújult kínálatát betetőző új generációs SUV a márka különleges ismertetőjegyeit – design, kényelem és variálhatóság – a kiemelten fontos SUV-szegmensben is érvényre juttatja. Az új C5 Aircross SUV-ban a Citroën új zászlóshajóját üdvözölhetjük, mely kulcsszerepet játszik a márka nemzetközi előretörésében” – nyilatkozta Linda Jackson, a Citroën vezérigazgatója

Merész és kifejező dizájn

Az új C5 Aircross SUV a legújabb Citroën modellek stílusát követi: erős és határozott, ugyanakkor cseppet sem agresszív személyiségével, valamint a márka védjegyének számító gazdag személyre szabási kínálatával újraértelmezi a szegmensben megszokott normákat. Felépítése és méretei (4,50 m hosszú, 1,84 m széles, 1,67 m magas, 23 cm hasmagasságú) alapján a kompakt SUV-ok jellegzetes képviselője. 720 mm átmérőjű, nagy kerekeire sportos stílusú 17”, 18” és 19” felniket kínál.

A széles, impozáns orr-rész magán viseli a jellegzetes Citroën jegyeket: a tekintélyes méretű hűtőrácsba illeszkedő márkaemblémát és a két szinten elrendezett, csúcstechnológiás Full LED világítótesteket. A nappali menetjelző, illetve az irányjelző lámpákat magukban foglaló felső fényforrásokat a Citroën logó szárainak meghosszabbításaként egészen az autó széléig húzódó krómcsík övezi, az alsó lámpák pedig ugyanígy a hűtőrács vonalát követik, ami kifejező, mai tekintetet kölcsönöz az autónak. A hosszú és magas motorháztető hangsúlyos formákkal dolgozik és a modell robusztus, strapabíró jellegét hangsúlyozza, az oldalsó légbeömlőktől pedig még szélesebbnek hat a karosszéria. Az orr-részt a legutóbbi Citroën modellek – a C3, a C3 Aircross, a C4 Cactus és a Berlingo – mintájára az autó karakterét erősítő színfoltok dobják fel. Az erős vizuális hatást kiváltó grafikai elemek mára a Citroën modellek megkülönböztető jegyévé váltak.

Oldalnézetből a hangsúlyos formák uralta sziluett fölött a fényes fekete szélvédőkeret és a hátsó háromszögablakok jóvoltából gyakorlatilag 360°-ban körben futó üvegfelülettől szinte lebegni látszik a tető. Az ablaksávot még hangsúlyosabbá teszi a „C” betűt formázó krómkeret, amely alapján a belső helykínálatról is fogalmat alkothatunk. A stílusos kétszínű tetőcsomagtartó rudak eredeti stílusjegyként alapvetően meghatározzák az autó oldalnézeti képét, és hatásukra még légiesebbnek és kifinomultabbnak hat a tető. A SUV-ok kötelező kellékeinek számító kerékdobvédőket és alsó karosszériavédő elemeket kiemelik a különleges színfolttal tarkított grafikus Airbump® betétek, amitől még modernebb és karakteresebb lesz az autó megjelenése.

A szinte függőleges, széles hátsó rész tágas belsőt és méretes csomagtartót ígér. A négy-négy 3D LED-modult magában foglaló, domború hátsó lámpákat is igényes műszaki és grafikai megoldások jellemzik. Az ezer közül is felismerhető egyedi világítótestek csak úgy vonzzák a tekintetet, és szélesebbnek tűnik tőlük az autó. A lökhárítóba beépített „kopoltyúk” és a csomagtérajtó fölé nyúló spoiler még inkább ráirányítják a figyelmet az áramvonalas sziluettre. A hátsó lökhárító két oldalán a széles krómozott kipufogóvégek pedig szintén erőt, eleganciát és magabiztosságot sugároznak.

Biztonság, kényelem

Az új C5 Aircross SUV ajtajai kényelmes beltérre nyílnak: a magas vezetési pozíciónak köszönhetően a vezető tökéletesen uralja az utat, a tágas és igényes enteriőr pedig a gépjármű külső megjelenésével összhangban biztonságérzetet ad. Ugyanezt sugallja az utastér vízszintes vonalak köré szerveződő grafikus kiképzése is: a műszerfal teljes hosszában végighúzódó hőformázott betét és a háttámlák felső részén végigfutó egyedi és rafinált színes sáv. A C5 Aircross egyértelműen prémium kivitelű beltere a stílus, a minőség és a laza elegancia mintaképe.

A letisztult, plasztikus kiképzésű műszerfalon a finom bevonatot tagoló dupla szellőzők a SUV izmos vonalaira helyezik a hangsúlyt. A modell egyik legfőbb jellegzetessége az impozáns méretű robusztus műszerfal, melynek minden pórusából kényelem és a kaland ígérete árad. A vezető felől a puha tapintású műszerfalba simuló műszercsoport egy paraméterezhető 12,3”-os digitális TFT kijelzőből áll, mely háromféle grafikát kínál, és a nagyobb kényelem és biztonság érdekében a kívánt vezetési információkat a vezető látómezejében jeleníti meg. A központi kezelőszervekkel ellátott, alul-felül csapott, vastag kormányt fényes fekete, illetve selyemfényű krómelemek díszítik, egyes változatokon pedig kétszínű bőr borítja. Középen a szellőzők és a 8” kapacitív típusú érintőképernyő (melyhez érintőtechnológiás vezérlők tartoznak) tökéletesen integrált egységet alkotnak, amely tovább erősíti a műszerfal robusztus és modern jellegét.

A SUV-ban központi szerepet játszó magas és széles középkonzol ránézésre és tapintásra is kellemes, puha anyagok felhasználásával készült. Speciálisan nyíló könyöktámaszában egy nagyméretű hűtött tároló kapott helyet. Ezen kívül két hátulról megvilágított pohártartó és az okostelefonok vezeték nélküli töltését lehetővé tevő felület is kialakításra került benne.

A tipikus Citroën színeket és anyagokat az igényes és rafinált megoldásokra vágyó SUV-vásárlók igényeihez igazítottuk. A felhasznált anyagok szemre és tapintásra egyaránt kellemesek, amit a vezetőnek és az utasoknak a könyöktámaszokon, a középkonzolon vagy a műszerfalon bőven van alkalmuk megtapasztalni. Az új C5 Aircross SUV – attól függően, hogy az ügyfél kifinomult vagy inkább laza hangulatra vágyik – a szövettől a nappabőrig a felhasznált anyagok széles skáláját kínálja. A finom, meleg hatású anyagoktól kivételesen puha Advanced Comfort ülések nagyban hozzájárulnak az utasok jó közérzetéhez. A tervezők az utazás világából és a bőrdíszműiparból merítettek ihletet. Az először a C4 Cactusnál alkalmazott, majd az egyes kategóriáknak megfelelően más és más formát öltő gondolat az új C5 Aircross SUV-ban az újratervezett elegáns ajtófogantyúkban és az első utassal szemben elhelyezett műszerfali pántban jut kifejeződésre.

Gazdag személyre szabhatóság

Az új C5 Aircross SUV a C3 Aircrosshoz, a C4 Cactushoz és az új Berlingóhoz hasonlóan lehetőséget kínál az egyedi kialakításra: a modell személyre szabásához összesen harmincféle külső kombináció áll rendelkezésre:

 A 7 karosszériaszín közül az időtlen hófehér, Perla Nera fekete, platinaszürke és acélszürke, az élénk vulkánpiros vagy a rafinált Tijuca-kék és gyöngyházfehér is tökéletesen passzol az autó egyéniségéhez. Még dinamikusabb és egyedibb lesz az autó megjelenése, ha a fenti árnyalatokhoz Perla Nera fekete tetőt választunk.
 A még karakteresebb és elegánsabb megjelenés érdekében 3 színcsomag is szerepel a kínálatban: Silver, White és Red. A művészien adagolt eloxált kontrasztszínek az első ajtók alján elhelyezett Airbump® betéteknél, az első lökhárító alsó részén és a tetőcsomagtartó rudak alján hívják fel magukra a figyelmet.
 További személyre szabási lehetőségeket kínál a stílusos, prémium megjelenésű 4 könnyűfém keréktárcsa: 17” ELLIPSE, 18” kéttónusú, gyémántcsiszolt fekete SWIRL, 19” kéttónusú, gyémántcsiszolt fekete ART és 19” fekete ART keréktárcsa.

Az utastér személyre szabásához az új C5 Aircross SUV ötféle – kifejezetten az európai vásárlók igényeihez igazított – elegáns és otthonos hangulatú stílusvilágot kínál:

  • A szériakivitelt letisztult, visszafogott dizájn jellemzi: a szürke műszerfalhoz és középkonzolhoz kvarcszürke szövet üléskárpitok társulnak, melyeket a háttámlák felső részén halványszürke csík díszít.
  • A Wild Grey stílusvilág élénkebb, dinamikusabb összhatást biztosít: a kavicsszürke, illetve a bőrhatású fekete szövettel bevont ülések háttámláját díszítő csík narancssárga, a középkonzol és a műszerfal pedig szürke színű.
  • A Metropolitan Beige stílusvilág világos színeivel és kifinomultságával a tágas utastér mellett teszi le a voksát. Az üléseket szürke színű szemcsés bőr- és szövetkárpit borítja, a háttámla tetején sötétszürke csíkkal, a műszerfal és a középkonzol pedig szürkésbézs árnyalatúak.
  • A Metropolitan Grey stílusvilág ugyanannak a színnek a különböző árnyalataival ér el kifinomult hatást: a grafitszürke szemcsés bőrrel, illetve szövetkárpittal bevont ülések háttámláját halványszürke csík díszíti, a középkonzol és a műszerfal pedig szintén szürke árnyalatú.
  • A Hype Brown stílusvilág igazi felső kategóriás megközelítést képvisel: ezt halványszürke alcantaracsíkkal feldobott barna nappabőr, illetve bőrhatású fekete szövetkárpitokkal, barna középkonzollal, műszerfallal és műszerfedéllel, valamint rendkívül elegáns kétszínű fekete/barna bőrkormánnyal éri el.

„Az új C5 Aircross SUV-val a Citroën jellegzetes stílusjegyeit átemeltük a SUV-k világába, és egy olyan karakteres modellt hoztunk létre, amelyik kivétel nélkül minden piacon vonzó. Az új C5 Aircross erőteljes karakterével, teljesen egyedi, modern sziluettjével elüt a többi SUV-tól. A SUV-k valamennyi megkülönböztető jegyét magán hordozza, de mindezt a Citroën stílusában. Jó példa erre a szegmensben kiemelt szerepet játszó középkonzol, melynek vízszintes vonalait hangsúlyoztuk” – mondta Alexandre Malval, a Citroën stílusigazgatója

A tervezés valamennyi szakaszában kulcsszerepet játszó Citroën Advanced Comfort® programnak megfelelően az új C5 Aircross SUV megalkotásakor kitüntetett figyelmet kapott a testi-lelki jó közérzet és a praktikus szemlélet. Kihasználva a PSA-nál már bevált, könnyű és hatékony moduláris EMP2 padlólemez kínálta lehetőségeket, a C5 Aircross kiváló kényelmi jellemzőkkel ajándékozza meg az ügyfeleket. Ehhez olyan kizárólagos Citroën újítások is hozzátartoznak, mint az Európában először az új C4 Cactuson bevezetett progresszív hidraulikus ütközőelemekkel® ellátott felfüggesztés vagy az Advanced Comfort ülések.

Progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztés

Az új C5 Aircross SUV valamennyi Európába szánt változatán progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztéssel rendelkezik, mely hallatlanul kényelmes, és a „repülő szőnyeg” hatáson keresztül jelentősen hozzájárul az utasok jó közérzetéhez és a dinamikus és élvezetes vezetéshez.

A progresszív hidraulikus ütközőelemekkel (Progressive Hydraulic Cushions®) ellátott felfüggesztés – melyet mint innovatív megoldást a Citroën jövőbeni modelljein is alkalmazni kíván – a márka futóművek gyártása terén szerzett szakértelméről tanúskodik. A rugózási kényelem 100 éve beleivódott a márka génjeibe, és az évek során az ügyfelek hozzászoktak és ragaszkodnak a semmihez sem hasonlítható Citroën kényelemhez. Az új C5 Aircross SUV-on alkalmazott technológia a Citroën autósportban szerzett tapasztalatait kamatoztatja. A hidraulikus ütközőelemeknek köszönhetően hatékonyabb az ütközések elnyelése, különösen amikor a gépjármű talajt fog. A technológia bevezetése, tesztelése és kipróbálása az 1994-es Párizs–Dakaron győztes ZX modellekhez fűződik. A jelenleg a C3 WRC-n használt újfajta hatékony felfüggesztés stabilitást és masszivitást kölcsönöz az autóknak. A márka hosszú évek tapasztalatára és mérnökei szaktudására támaszkodva fejlesztette ki ezt az újfajta felfüggesztési rendszert az útegyenetlenségek még tökéletesebb szűrése érdekében, az ügyfelek által olyannyira kedvelt Citroën felfüggesztési beállítások megtartásával.

Az új típusú felfüggesztési rendszer fejlesztése során a Citroën 20 szabadalmi bejelentést nyújtott be. A rendszer működési elve egyszerű. Míg egy hagyományos felfüggesztés egy lengéscsillapítóból, egy rugóból és egy mechanikus ütközőből áll, addig a Progressive Hydraulic CushionsTM rendszerbe két hidraulikus ütközőelem van beépítve a két végállásnál, a ki- és berugózott állapotnak megfelelően. A felfüggesztési rendszer az igénybevételtől függően így két ütemben működik:

  • Kismértékű be- és kirugózásnál a rugó és a lengéscsillapító együtt szabályozza a függőleges mozgásokat, anélkül, hogy szükség lenne a hidraulikus ütközőelemek igénybevételére. Az ütközőelemek alkalmazása azonban lehetővé tette a mérnökök számára, hogy szabadabban kezeljék a gépkocsi kilengését, ami olyan érzetet kelt, mintha az autó egy „repülő szőnyeghez” hasonlóan átsuhanna az úthibák felett.
     Nagymértékű be- és kirugózásnál a rugó és a lengéscsillapító együtt dolgozik a hidraulikus ütközőelemekkel. Ezek fokozatosan lassítják a mozgást, megakadályozva ezzel a kemény ütközéseket a végállásoknál. Egy hagyományos mechanikus ütközővel ellentétben, amely elnyeli az energiát, de annak egy részét visszaveri, a hidraulikus ütközőelem elnyeli és szétszórja az energiát. Így nincs visszapattanó hatás.

Advanced komfort ülések

Az új C5 Aircross SUV ránézésre is kényelmes, széles ülései kivételes utazási élményt és kimagasló kényelmet ígérnek. Magasított helyzetükből adódóan remek kilátást biztosítanak, jól tartanak, és olyan kellemes komfortérzetet nyújtanak, hogy az embernek egyenesen az a benyomása támad, hogy a kinti zajoktól elzárva egy fotelben üldögél. A Kínában forgalmazott változathoz képest újdonság, hogy az Advanced Comfort ülések mind a négy opciós stílusvilág (Wild Grey, Metropolitan Beige, Metropolitan Grey és Hype Brown) esetén rendelkezésre állnak, és a fejlesztéseknek köszönhetően összességében még magasabb komfortszintet kínálnak:

  • A vizuális komfort jegyében az ülések jól látható, 15 mm vastag felső szivacsréteget kaptak. Az új C5 Aircross SUV ezzel a márka olyan legendás modelljeiről vesz példát, mint a CX vagy a Xantia, és vitathatatlan stílusjeggyé emeli az üléseket, melyek hatását a márka legújabb modelljeinek (pl. C4 Cactus) formanyelvéből ismerős díszöltések és grafikus elemek csak még tovább erősítik.
  • Az ülésekkel való első érintkezés is nagyobb élményt nyújt: a vastagabb (+15 mm) szivacsrétegtől még puhábbnak és stabilabbnak érezzük őket.
  • A hosszú utakon fontos dinamikus komfortról egy speciálisan strukturált, vastagabb felületi szivacsréteg és az első ülésekben alkalmazott nagy sűrűségű belső mag gondoskodik. Az újfajta habszivacs hosszú távon is optimális kényelmet nyújt, sokórányi vezetés után sem süpped be, és több év múltán sem öregszik el.
  • A kényelmes testtartást szolgálják a széles, jól tartó ülőlapok és háttámlák, az állítható magasságú első ülések és a függőleges és vízszintes irányban is állítható első fejtámlák. A vezetőülésen 8 tárolható elektromos beállítás áll rendelkezésre. Az első ülések az ülésfűtés funkción felül egy továbbfejlesztett többpontos masszázsrendszerrel is rendelkezhetnek, mely működéséhez a háttámlában elhelyezett 8 légpárnát hívja segítségül. Ez tovább növeli az utasok jó közérzetét, akik a stresszesebb helyzetekben is úgy érezhetik, hogy egy valóságos védőburok veszi őket körül. A vezető és az első utas egymástól függetlenül 5 különböző program közül választhat, melyek a deréktáji, hát- és vállmasszázs különböző kombinációit nyújtják.

A szegmens legnagyobb csomagtere

Egy másik különbség a kínai piacra készült változathoz képest, hogy az új C5 Aircross SUV hátul három önálló – dönthető háttámlával ellátott, sínen csúszó és összecsukható – üléssel rendelkezik, és ennek köszönhetően a szegmens legjobban variálható SUV-ja lett. A különleges kialakítású, speciális párnázattal ellátott ülések amellett, hogy rendkívül kényelmesek, számos más előnnyel is rendelkeznek:

  • Az egyforma széles üléseken ugyanolyan kényelmesen utazhat mindhárom hátsó utas, a középen ülőt is beleértve.
  • Az ülések helyzetén hosszanti irányban 150 mm-t lehet állítani, attól függően, hogy az utasteret vagy a csomagteret szeretnénk növelni.
  • A háttámlák dőlésszöge – 19 és 26,5° között – öt fokozatba állítható.
  • Az ülések összecsukásával a két különböző helyzetbe állítható padlónak köszönhetően teljesen sík padlófelület alakítható ki.

Rekordméretű csomagterével (melynek térfogata megtartott hátsó ülések esetén kalaptartó alatt mérve 580–720 l, padlóra hajtott második üléssor esetén tető alatt mérve pedig akár 1630 l) az új C5 Aircross a szegmens legnagyobb csomagtartójával rendelkező SUV-jának számít. A széles (1017 mm) nyílásnak és a szögletes kialakításnak köszönhetően – a csomagtartó hossza 999 m (a hátsó ülések lehajtása esetén 1907 mm), kalaptartó alatti magassága 583 mm – a nagyobb tárgyak elhelyezése sem okozhat gondot. A még könnyebb hozzáférés érdekében a csomagtartó ajtaja elektromosan, lábmozdulattal nyílik: elég egy láblendítés a hátsó lökhárító alá, és már nyílik is az ajtó.

A fedélzeti kényelem szempontjából a tárolóhelyek is rendkívül fontosak. Az új C5 Aircross SUV különböző funkciójú, ötletes és praktikus tárolóhelyeket kínál. A középkonzol könyöktámasza alatt egy 1,5 literes palack elhelyezésére alkalmas, nagyméretű hűtött tárolórekesz található, az előtte kialakított nagyméretű tárolóban pedig a nagyobb okostelefonok is vezeték nélkül tölthetők.

Messzemenően csendes utaskabin

A szigetelő réteggel ellátott, dupla vastagságú, rétegelt első ablakok kiváló hangszigetelést biztosítanak. A gördülési és aerodinamikai zajok kiküszöbölésének köszönhetően az utasok a világ zajától távol, valóságos védőburokban érezhetik magukat. A tervezők a motorblokk hangszigetelésére is kiemelt figyelmet fordítottak.

Az új C5 Aircross SUV egyebek mellett speciális levegőminőség-érzékelő rendszerrel (Air Quality System) van felszerelve. Az automata légkondicionáló rendszerben egy nagy hatásfokú aktív szenes szűrő található, mely a külső részecskéket szűri, és ezzel kiválóan tisztítja az utastér levegőjét és védi az utasokat a külső szennyeződésektől. Ha az érzékelő szennyezettnek találja a külső levegőt, az AQS rendszer automatikusan igazít az utastéri levegőkeringetés módján.

Fényárban úszó enteriőr

A körben futó ablaksáv hatalmas üvegfelülete mellett az új C5 Aircross SUV egy nagyméretű (1120 mm x 840 mm) panoráma napfénytetővel is rendelkezik. A tető nyitott és zárt állapotában is kivételesen világos, kellemes légkörű utastérben minden utazás különleges élményt tartogat. A napfénytető és a fényviszonyok további szabályozását lehetővé tevő sötétítő a becsípődésgátló funkcióval is ellátott két elektromos vezérlővel egyszerűen működtethető.

„ A Citroën az új C5 Aircross bemutatásával felgyorsítja nemzetközi termékoffenzíváját. Ez az új generációs SUV tökéletesen kifejezi a márka indentitását : merész dizájn, referenciaértékű kényelem (progresszív hidraulikus ütközési elemekkel ellátott felfüggesztés, Advanced Comfort ülések és egyedülálló variálhatóság).”
Xavier Peugeot, a Citroën termékigazgatója

Nem kevesebb, mint 20 legújabb generációs vezetéssegítő technológia az autóban

Az új C5 Aircross SUV számtalan élenjáró vezetéssegítő technológiát használ: 20 különböző funkció szolgálja a biztonságos vezetést és a fedélzeti kényelmet és könnyíti meg a mindennapi vezetést a legkülönfélébb helyzetekben.

A biztonságos vezetést szolgáló technológiák: egy lépéssel közelebb az önvezető autóhoz

A szélvédő felső részén elhelyezett kamera és az első lökhárítóba beépített radaros érzékelő mellett az új C5 Aircross SUV számtalan vezetéssegítő rendszerrel van felszerelve, melyek komoly előrelépést jelentenek az önvezető autó felé.

  • Active Safety Brake: az ütközések elkerülésére szolgáló rendszer érzékeli és elemzi a gépkocsi környezetében található fix és mozgó akadályokat (gyalogosok, gépjárművek), és ütközés veszélye esetén automatikusan lefékezi a gépjárművet.
  • Post-Collision Safety Brake: az ütközés utáni vészfékező rendszer közvetlenül baleset után nem hagyja elszabadulni az autót, hogy csökkentse a másodlagos ütközések bekövetkeztének kockázatát. A rendszer működésbe lépéséhez nincs szükség információ-visszacsatolásra. A biztonsági rendszer a légzsákok kinyílásakor az ESP-n keresztül kezdeményezi a gépjármű lefékezését.
  • Aktív holttérfigyelő rendszer: a külső visszapillantó tükrökbe beépített jelzőlámpa felgyulladásával figyelmezteti a vezetőt a gépkocsi holtterében tartózkodó járművekre. Ha a gépjármű sávtartó asszisztens funkcióval is rendelkezik, és a vezető az irányjelző bekapcsolása mellett mégis sávot készül váltani az adott oldalon, az ütközés elkerülése érdekében a rendszer a kormányra hatva igyekszik a gépkocsit az eredeti sávban tartani.
  • Sávtartó asszisztens: a rendszer felismeri az útburkolati jeleket, folyamatosan elemzi a látott képet és az aktuális helyzetet. Ha azt érzékeli, hogy a gépjármű indexelés nélkül készül elhagyni a sávját, a vezető riasztása mellett korrigálja a gépjármű menetpályáját. Ha a vezető ragaszkodik a megkezdett sávelhagyáshoz, a kormány határozott megmarkolásával megakadályozhatja az automatikus korrekciót.
  • Adaptív sebességszabályozó Stop & Go funkcióval: a rendszer érzékeli, ha a gépkocsi előtt egy másik jármű halad, és ügyel a vezető által előzetesen beállított biztonságos követési távolság megtartására. Ha kell, a gázpedálra, illetve a fékekre hatva teljesen meg is állítja a gépjárművet, és a vezető beavatkozása nélkül automatikusan újraindítja a gépkocsit. 30 km/h és 180 km/h között az utazósebesség beállítása mellett a gépjármű sebességének és a követési távolságnak a felügyeletét, valamint a kanyarok túl gyors bevételének a megakadályozását is lehetővé teszi.
  • Ütközésveszély-jelző: 30 km/h sebesség fölött figyelmezteti a vezetőt, ha fennáll a veszélye, hogy összeütközik az előtte haladó gépjárművel. A riasztás közvetlenül a vészfékező rendszer működésbe lépése előtt történik.
  • Coffee Break Alert: a rendszer figyelmezteti a vezetőt, ha ideje szünetet tartania. A riasztás kétórányi – 70 km/h fölötti sebességgel megtett – út után lép életbe.
  • Éberségfigyelő rendszer: a figyelem lankadása esetén figyelmezteti a vezetőt. A rendszer a menetpálya útburkolati jelekhez képest mutatott eltéréseiből következtet a vezető éberségi állapotára. A funkció különösen gyorsforgalmi utakon, 65 km/h sebesség fölött hasznos.
  • Kibővített táblaolvasó rendszer sebességkorlát-ajánlással: a rendszer felismeri a sebességkorlátozó táblákat és a műszercsoporton kijelzi az információt a vezetőnek. Az érték elmentésével felülírható a sebességszabályozó, illetve -korlátozó eredetileg beprogramozott sebességértéke. A rendszer a sebességkorlátozások kezdetét és végét jelző táblák mellett egyes útjelző táblákat (pl. stoptábla, behajtani tilos tábla, előzni tilos tábla) is képes felismerni és kijelezni, és ezzel hozzájárul a szabályosabb és biztonságosabb közlekedéshez.
  • Highway Driver Assist: a Stop & Go funkcióval rendelkező adaptív sebességszabályozót és a sávtartó asszisztens funkciót kombináló rendszer meghatározott vezetési helyzetekben félautomata módon irányítja a vezetést. Miután a vezető beállítja az utazósebességet és 30 km/h sebesség fölött bekapcsolja a sávtartó asszisztenst, a rendszer megjegyzi a gépkocsi forgalmi sávban elfoglalt helyét (a vezető vezetési szokásainak megfelelően a sáv közepén, inkább bal vagy jobb oldalon). A vezetőnek innentől kezdve nem kell a sebesség és a menetpálya felügyeletével foglalkoznia, mivel a gépjármű átveszi tőle ezt a feladatot. A főleg gyorsforgalmi utakon és autópályákon hasznos rendszer jóvoltából a vezető részlegesen felszabadul a vezetés kényszere alól, egyedül az útra kell figyelnie. A hatályos törvényeknek megfelelően a kormányt – aktív vezető módjára – végig fognia kell (akkor is, ha a kormányzás feladatát nem neki kell ellátnia). A sávtartó asszisztens kikapcsolásával, a kormányra gyakorolt nyomatékkal vagy a fékre lépve a vezető természetesen bármikor visszaveheti az irányítást.
  • Adaptív fényszóró: az országúti és a tompított fényszórók közötti automatikus átkapcsolással a nyugodt és biztonságos éjszakai vezetést szolgálja.

A fedélzeti kényelem növelésére szolgáló technológiák

  • Szabad kezes nyitó- és indítórendszer: a gépjármű kireteszeléséhez elég, ha valamelyik első ajtókilincs mögé nyúlunk vagy a csomagtartó nyitásvezérlőjéhez közelítjük a kezünket. A motoros működtetésű csomagtérajtó elektromosan, lábmozdulattal nyílik, illetve zárul: elég egy láblendítés a hátsó lökhárító alá, és már nyílik is az ajtó.
  • Elektromos rögzítőfék: a motor leállításakor a rögzítőfék automatikusan bekapcsol, a gépjármű elindításakor pedig automatikusan kiold. A rögzítőfék a középkonzolon lévő vezérlőkarral bármikor manuálisan is behúzható, illetve kiengedhető.
  • Park Assist: ez az aktív parkolássegítő berendezés a járdaszegéllyel párhuzamos (ki- és beállás), illetve arra merőleges (beállás) parkoláskor is igénybe vehető, és a könnyebb, nyugodtabb és biztonságosabb parkolást szolgálja. A vezető kérésére automatikusan megkeresi a parkolásra alkalmas helyet és biztonságosan bekormányozza az autót (ill. elvégzi a kiálláshoz szükséges manővereket). A vezetőre csak a gázadás és a fékezés feladata hárul.
  • Tolatókamera Top Rear Vision funkcióval: a kamerának köszönhetően hátramenetbe kapcsoláskor az érintőképernyőn azonnal megjelenik a gépjármű mögötti terület képe az akadályok távolságát jelző különböző színű segédvonalakkal, valamint a gépkocsi hátsó környezetének 180°-os felülnézeti képe.
  • 360°-os kamerarendszer: az alacsony sebességnél végrehajtott manővereket segítő kamerarendszer hátramenetbe kapcsoláskor automatikusan bekapcsol, de manuálisan is működésbe hozható. A rendszer 360°-os felülnézeti képen jeleníti meg a gépjárművet és közvetlen környezetét. A látott kép a gépjármű mozgásával párhuzamosan folyamatosan frissül, és a végrehajtott manőver típusától függően más-más nézetre vált.

A mindennapi vezetést a legkülönfélébb helyzetekben megkönnyítő technológiák

  • Lejtmenet-szabályozó funkcióval ellátott Grip Control rendszer: a nehéz terepen történő haladást segítő rendszer az intelligens technológiának köszönhetően mindenféle útburkolaton optimális meghajtást tesz lehetővé. Az ESP vezérlőegységébe integrált továbbfejlesztett kipörgésgátló funkció szabályozza a meghajtott első kerekek kipörgését, és különböző üzemmódokon keresztül alkalmazkodik az adott terepviszonyokhoz. Az automatikus működésű Standard üzemmód mellett a középkonzolon található forgókapcsolóval a következő lehetőségek közül lehet választani: Homok, Terep, Havas út és ESP OFF. Az új C5 Aircross SUV így sokoldalúan használható, és az útviszonyoktól függetlenül mindenféle úttípushoz képes alkalmazkodni. A Grip Control rendszerhez kapcsolódó lejtmenet-szabályozó funkció meredek lejtőn is képes alacsony sebességen tartani a gépkocsit. Segít megőrizni a menetpályát és megakadályozni a gépjármű megcsúszását, illetve elszabadulását, amikor – előre- vagy hátramenetben – lejtőn lefelé halad. Ezzel az új funkcióval tökéletesen a vezető uralma alatt tartható az autó: a rendszer nagyon kis sebességen (3 km/h) tartja a gépjárművet, és ezzel nagyobb kontrollt és biztonságot nyújt a stresszes helyzetekben. A két funkció bármely kerékméret esetén és nyári gumiknál is rendelkezésre áll. Használatuk a helyi viszonyoknak megfelelő, illetve az opciósan kínált 18” Mud & Snow gumiabroncsokkal a leghatékonyabb.
  • Visszagurulás-gátló: az emelkedőn, illetve lejtőn történő indítás megkönnyítése érdekében a rendszer a fékpedál felengedését követően megakadályozza a gépjármű nem kívánt elmozdulását. A funkció kb. 3º-nál nagyobb lejtésszög esetén 2 másodpercre egy helyben tartja a gépkocsit.
  • Statikus kanyarfény: a kormány elfordítási szögétől függően a tompított világítás mellett a jobb vagy bal oldali ködfényszóró is bekapcsol, hogy akár 75°-os szögben is be legyen világítva a gépkocsi megfelelő oldalán a tér. A rendszer 40 km/h sebesség alatt működőképes.
  • Vontatmánystabilizáló: a vontatóeszközzel (gyári opció) felszerelt modellváltozatok egy utánfutó-stalibilizálóval vannak ellátva. Az ESP-t kiegészítő funkció csökkenti az utánfutó esetleges kilengését, illetve a kritikus határ alá csökkenti annak sebességét. Ahogy az utánfutó elektromos csatlakozóját a vontató járműre köti, a rendszer felismeri az utánfutót. Az ESP érzékelőit használó vontatmánystabilizáló szükség esetén az első kerekek felváltott fékezésével aktívan csökkenti az utánfutó kilengését. Az esetek többségében ez elegendő is a kilengés megszüntetéséhez és a veszély elhárításához. Nagyfokú kilengés esetén a rendszer csökkenti a motornyomatékot, és a kritikus sebességtartomány minél gyorsabb elhagyása érdekében a vontató jármű mind a négy kerekét lefékezi.

Csatlakoztathatósági technológiák

A C5 Aircross SUV felhasználóbarát, csúcstechnológiás rendszerekkel biztosítja az utasok digitális eszközei és a gépjármű közötti kommunikációt és ezáltal a folyamatos online jelenlét, a kapcsolattartás, a navigáció és a kikapcsolódás lehetőségét.

  • 8”-os érintőképernyő: a hangfelismerő funkcióval rendelkező, ujjheggyel kezelhető, kapacitív típusú képernyő az új C5 Aircross SUV valóságos irányító központja: a beállítandó gépjármű-paraméterek mellett a média-, telefon-, klíma- és navigációs funkciók is innen érhetők el.
  • Mirror Screen funkció: az Android Auto, Apple Car Play™ és MirrorLink® protokollal működő funkció jóvoltából a gépjárműre csatlakoztatott okostelefon egyes alkalmazásai az érintőképernyőről biztonságosan vezérelhetők.
  • Vezeték nélküli okostelefon-töltés: a berendezés számos okostelefon vagy más Qi szabványú eszköz indukciós töltését teszi lehetővé a középkonzolban e célból kialakított tárolórekeszbe integrált töltőállomásnak köszönhetően. A vezeték nélküli áramátvitel a mágneses indukció elvén alapul. A funkcióval számos okostelefon kompatibilis, köztük a Samsung Galaxy S6, S7 és S8 vagy az iPhone 8 és X.
  • ConnectedCAM Citroën®: a belső visszapillantó tükör talpába beépített, GPS-szel ellátott, full HD kamera a gépjármű multimédiás rendszerétől teljesen függetlenül működik. A kamera által készített fotók a16 GB-os memóriakártyán tárolhatók, és az adatok wifin keresztül egy okostelefonra továbbíthatók. A kamerával a gépkocsiból látottakról pillanatfelvételek és videók készíthetők, melyeket e-mailben vagy a közösségi oldalakon azonnal megoszthatunk. Az eszköz egyébként folyamatosan veszi az utat a szélvédő előtt, és baleset esetén automatikusan elmenti a videofelvételeket.

Hatékony, nagy teljesítményű motorok

Az új C5 Aircross SUV motorválasztékában található legújabb generációs Euro 6.2 motorok a mindennapos utakhoz, a hétvégi kirándulásokhoz és a hosszabb nyaralásokhoz egyaránt ideálisak. A nagyteljesítményű és hatékony erőforrásokhoz hatfokozatú kézi váltó vagy rendkívül hatékony és kényelmes EAT8 nyolcsebességes automata váltó társulhat:

  • 2 benzinmotor: PureTech 130 S&S 6 seb. és PureTech 180 S&S EAT8
  • 3 dízelmotor: BlueHDi 130 S&S 6 seb., BlueHDi 130 S&S EAT8 és BlueHDi 180 S&S EAT8.

2019 végére a C5 Aircross SUV lesz az első Plug-In Hybrid PHEV hajtásláncot alkalmazó Citroën gépjármű, mely radikálisan alacsony CO2-kibocsátással és ZEV üzemmódban 60 km-es hatótávval rendelkezik.

Új EAT8 automataváltó

Az új C5 Aircross SUV-on a Shift and Park by wire vezérlésű, legújabb generációs nyolcfokozatú EAT8 (Efficient Automatic Transmission) automata sebességváltó is elérhető, melyet a japán Aisin céggel közösen tervezett és fejlesztett ki a márka. A mindennapos használatban a rugalmas nyomatékváltó tényleges kényelmet biztosít indításnál éppúgy, mint a parkolási manővereknél.

Ez az új automata sebességváltó még hatékonyabb és élvezetesebb működést garantál:

  • Az EAT6-hoz képest akár 7%-kal alacsonyabb fogyasztás érhető el a két plusz váltási fokozatnak, a BlueHDi 180 motoron a Stop & Start funkció 20 km/h-ig történő kiterjesztésével elérhető jobb hozamnak és a súly- és méretcsökkenésnek köszönhetően (amely akár 2kg-os előnyt is jelenthet az EAT6-hoz képest).
  • A váltó használatát irigylésre méltó komfort jellemzi: a motor és a váltó közötti optimális összhangnak és a két plusz fokozattal kiküszöbölt fordulatszám-ugrásoknak köszönhetően még nagyobb a sebességváltási kényelem.

A Shift and Park by wire névre keresztelt új automataváltó-vezérlés ergonomikus kialakítású elektromos kezelőszervének használata egyszerű és magától értetődő. A kormányon rendelkezésre álló kapcsolók segítségével manuálisan is lehet lépegetni az – ettől függetlenül – automata váltó fokozatai között. Biztonsági szempontból említést érdemel, hogy a Park funkció a motor leállásakor automatikusan működésbe lép.