Az új Opel Corsa alapvetően nem csak szemrevaló, hanem takarékos is: a széria Start/Stoppal, fékenergia-visszanyeréssel és kis gördülési ellenállású gumiabroncsokkal kiegészített, 70 kW/95 LE teljesítményű 1.3 CDTI ecoFLEX, az új Easytronic-3.0 váltóművel együtt, 82 gramm/kilométerre szorítja le a CO2-kibocsátást.
A kombinált ciklus szerint mért fogyasztás 3,1 liter, ezzel jelenleg a Corsa a legtakarékosabb a kapható Opel modellek közül és a legtakarékosabb dízel a piacon.
„Különösen ártudatos vásárlóknak, akik nem szeretnének lemondani az automata kényelméről, remek lehetőség az új Corsa“ – mondta Peter Christian Küspert, az Opel értékesítési vezetője. „Ez a szerény igényű dízel a hatékonyság óriásává teszi a kicskocsit, amely éppúgy alkalmas hosszú túrákra, mint városi közlekedésre.“
Gazdaságos: szabvány szerinti fogyasztás csak 3,1 l/100 km, CO2 82 g/km
Az alapvetően átdolgozott, 70 kW/95 lóerőt, illetve 1750 és 2500/perc között 190 newtonmétert kifejtő, legújabb generációs turbófeltöltővel ellátott dízelmotor már egészen alacsony fordulatszámról fölényesen, ugyanakkor minimális zajjal viszi az autót. Rendkívül kis fogyasztásában és CO2-emissziójában szerepet játszik az igény szerint működő vízpumpa és a változó szállítású olajszivattyú, akárcsak a 16 colos könnyűfém- vagy acél keréktárcsára szerelt, rendkívül kis gördülési ellenállású gumiabroncs és az Opel fékezési energia visszanyerő rendszere. Az új Easytronic 3.0 automatikus váltóművel ellátott háromajtós Corsa átlagfogyasztása 3,1 liter per 100 kilométer, CO2-kibocsátása pedig 82 gramm/km, tehát hárommal kevesebb, mint a manuális ötfokozatú sebességváltó esetén – ezek az adatok a legjobb, A+ hatékonysági osztályba sorolják.
Easytronic 3.0: maximális komfort – minimális fogyasztás
Az ötfokozatú Easytronic 3.0-t a csekélyebb súly és a kisebb belső súrlódás különbözteti meg a többi automatától. A nyomatékváltós automaták kényelmét ötvözi a kis motorokra optimalizált manuális sebességváltó hatékonyságával, hiszen szerkezete az ilyenekre épül, de önműködően választja ki a legkedvezőbb fokozatot, és ezzel tesz lehetővé kivételesen kis fogyasztást. A hatást Start/Stop technika fokozza.
Az automatához speciális fogaskerekeket fejlesztettek ki az Opel mérnökei: az öt fokozat széles áttételskálája autópályán leejti a motor fordulatszámát, így alacsony a zajszint. Lassú manőverezéskor az automatákéhoz hasonló kúszó menetmód segít, villámrajthoz és sportos gyorsításhoz viszont különleges elindulási funkció áll készenlétben.
Az Easytronic legújabb nemzedékének rövidebbek a reakcióidői, ezáltal gyorsabbak és lágyabbak a fokozatváltások. Ez az új működtető berendezésnek, a tökéletesített érzékelőknek és szabályozástechnikának, illetve az alap-sebességváltó átdolgozásának köszönhető. Automatikus módban teljes mértékben átveszi a sebességváltás és a kuplungozás feladatát az elektrohidraulikus állítómű. Aki viszont saját kezűleg váltogatna, bármikor megteheti a választókar hátrahúzásával vagy előretolásával.