Kirobban az energia az új Opel Mokka tisztán elektromos Mokka-eváltozatából ugyanúgy, mint klasszikus belsőégésű motoros kivitelekből. Most ugyanis csúcs-hatékonyságú dízel- és benzines hajtóművekkel mutatja be bestsellerének második generációját az Opel. A minden korábbinál modernebb és kompaktabb új Mokka mindenekelőtt örömautózást nyújt, a lehető legcsekélyebb fogyasztással. Tökéletes kísérő, mind városi forgalomban, mind hosszú távon.
„Az új Mokka felmutat mindent, amit ma és holnap képvisel az Opel: örömöt szerez, hatékony és minden tekintetben innovatív. Nagyszerűen testesíti meg a márka értékeit – izgalmas, közelálló, német. Ügyfeleinké a választás, hogy hamarosan egy elektromos hajtású Mokka-e volánja mögött indulnak útnak, vagy új, rendkívül hatékony belsőégésű motorjaink valamelyikét hajtják“ – mondta az Opel vezetője, Michael Lohscheller.
Az új Opel Mokka 12,5 centiméterrel rövidebb az elődgenerációnál – miközben két milliméternyit nőtt a tengelytávja. Öt személynek kínál férőhelyet, más kocsikéval összehasonlítható csomagtartója 350 literes. Éppen csak 4,15 méteres hosszúságával fürgén forgolódik a városban, játszi könnyedséggel manőverezhető be a legkisebb parkolóhelyre.
Az új Mokka dizájnja tökéletes arányokkal és a legapróbb részletekig nagyon precíz kidolgozással ragadja meg a szemlélőt. Rövid túlnyúlások és széles kiállás jellemzik merész küllemét. Első modellként mutatja fel jövőbeli márkaarcként az Opel-Vizort és a következő generációjú, teljesen digitális vezetőteret, az Opel Pure Panelt. Vízszintes tájolású műszerfalának két szélesvásznú kijelzője közül a vezető előtti 12 colos. Hogy ne terelje el a figyelmet a forgalomról, ösztönösen kezelhetőnek tervezték meg, ezért a legfontosabb funkciók továbbra is fizikai gombokkal vezérelhetők.
Premierjét tartja a GS Line is az új Mokkával: ez teszi sportos innovációvá a Mokka következő generációját. Szériában vörös ablak-karaktervonal, fényes fekete Vizor, króm helyett fekete dekorációs elemek, fekete könnyűfém kerekek, színkombinációs fényezés, kontrasztos tetővel, valamint szintén fekete tetőkárpit és az első ülések különleges huzata találja telibe a sportrajongó szívét.
Innovációk mindenkinek: folytatja az Opel tradícióját az új Mokka
Folytatva az Opel hagyományát, az új Mokka magasabb járműkategóriák innovatív technikáját nyitja meg széles vevőkör előtt. Ilyen modern rendszer például az adaptív sebességtartó és az aktív sávtartó. Ehhez járul a kategóriában egyedülálló, adaptív, és ezáltal vakításmentes, összesen 14 elemből álló IntelliLux LED® Mátrix világítás. Valamennyi Mokka-modellben elöl-hátul alapfelszeretlség lesz a LED világítás, az elektromos rögzítőfék, és a jelzőtábla-felismerés. Kívánságra számos további extra kérhető, például a 180 fokos panoráma-tolatókamera.
A Mokka következő generációja a rendkívül hatékony CMP (Common Modular Platform) multienergia-padlóvázra épül. Ez a könnyű, moduláris platform maximális rugalmasságot biztosít a járműfejlesztőknek. Ugyanúgy fogadhat tisztán elektromos hajtásláncot, mint belső égésűt. A vevőé a választás.
Rüsselsheim mérnökei kemény munkával szorították le a jármű súlyát – az új Mokka akár 120 kilogrammal könnyebb az elődjénél – miközben növelték a karosszéria merevségét. Ennek előnyei kézenfekvők: az új Mokka lényegesen kevesebbet fogyaszt, ugyanakkor agilis és direkt reakcióival örömmé teszi vezetését.
Fölényes teljesítményű és maximálisan hatékony új motorok
Nagy teljesítmény és hatékonyság jellemzi a 74 kW/100 LE és 96 kW/130 LE közötti hajtómű-portfólió gazdaságos benzin- és dízelmotorjait. Mindegyik takarékos fogyasztást ötvöz élvezetes vezethetőséggel. (NEDC1-fogyasztás városban 5,9-4,4 l/100 km, országúton 4,2-3,4 l/100 km, kombináltan 4,8-3,8 l/100 km, 111-100 g/km CO2).
- Az eleven belépőszintű motor a 74 kW/100 LE teljesítményű 1.2 Turbo, szériában hatfokozatú sebességváltóval. (NEDC1-fogyasztás városban 5,5 l/100 km, országúton 4,0 l/100 km, kombináltan 4,6 l/100 km, 104 g/km CO2).
- Erősebb a teljesen alumíniumépítésű 1.2 Turbo, teljesítménye 96 kW/130 LE. Ez megmutatja, hogy nemcsak a fogyasztás rovására lehet fölényes dinamikát kifejteni: mind hatfokozatú sebességváltóval, mind simán kapcsoló nyolcfokozatú automatával kombinálva nagyon kevéssel éri be. (NEDC1-fogyasztás városban 5,9-5,3 l/100 km, országúton 4,2-4,0 l/100 km, kombináltan 4,8-4,5 l/100 km, 111-103 g/km CO2).
Örömszerzően széles a benzinesek nyomatékgörbéje
A kis fogyasztással elért élénk teljesítményben szerepet játszik a súrlódási veszteségek minimalizálása is. A turbófeltöltő már nagyon alacsony fordulatszámon nagy nyomatékról gondoskodik. A 100 LE teljesítményű 1.2 Turbo maximális forgatónyomatéka 205 newtonméter, sőt a 130 lóerősé 230. Mindkét gép széles nyomatékgörbéje – a maximum legalább 95 százaléka rendelkezésre áll 1500 és 3750/perc között –, az optimális váltóáttételekkel és a csekély járműsúllyal együtt harmonikusan, élvezettel vezethetővé teszi az autót.
A géptető alól kirobbanó 130 lóerővel és hatfokozatú váltóművel 9,2 másodperc2alatt gyorsul az új Mokka nulláról százra, és 202 km/órás csúcssebességet ér el. Az 1.2 Turbo 100 LE teljesítménye is elegendő 11 másodperces százra gyorsuláshoz és a 182 km/óra eléréséhez.
A nyolcfokozatú automata adaptív váltási programozása és Quickschift-technikája teszi teljessé a szegmensben példásnak számító kínálatot. Szükség esetén a kormánykerék alatti széria-kapcsolóbillentyűkkel nyúlhat bele a vezető a működésébe.
Csúcstechnikájú dízel: 1,5-literes, 110 lóerős
Az öngyulladós oldalról a dinamikus 1,5 literes dízel egészíti ki a kínálatot. Teljesítménye 81 kW/110 LE, nyomatéka 250 newtonméter, a hozzá tartozó sebességváltó hatfokozatú. (NEDC1-fogyasztás városban 4,4 l/100 km, országúton 3,4 l/100 km, kombináltan 3,8 l/100 km, 100 g/km CO2).
Az 1.5 dízel emisszióját nagy ráfordítással szorították le minimumra. Kipufogógáz-kezelő rendszere passzív oxidációs katalizátorból/NOx-elnyelőből, AdBlue-befecskendezőből, SCR (Selective Catalytic Reduction) katalizátorból és dízel-részecskeszűrőből áll. A kompakt egységet a motorhoz közel helyezték el, így már alacsony üzemhőmérsékleten – az NOx-elnyelő mintegy hidegindítási katalizátorként működik – hatásos.
Motorok | 1.2 Turbo | 1.2 Turbo | 1.2 Turbo | 1.5 Diesel |
Max. teljesítmény (kW/LE min-1) | 74/100 5.000 | 96/130 5.500 | 96/130 5.500 | 81/110 3.500 |
Max. nyomaték (Nm min-1) | 205 1.750 | 230 1.750 | 230 1.750 | 250 1.750 |
Besorolás | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d | Euro 6d |
Váltómű | MT6 | MT6 | AT8 | MT6 |
Fogyasztás NEDC szerint (l/100 km)1 | ||||
VárosbanOrszágútonKombináltanCO2 g/km | 5,54,04,6104 | 5,34,04,5103 | 5,94,24,8111 | 4,43,43,8100 |
Az emissziómentes utazást előnyben részesítő vevők megrendelhetik a tisztán elektromos Mokka-e változatot is.
A legmodernebb asszisztensek és világítástechnika a szegmens csúcsán
Az új Mokka olyan csúcs-innovációkat hoz be a B-szegmensbe, amelyek nemrég csak a felső osztályban fordultak elő. A ráfutásos ütközés figyelmeztetés, valamint az automatikus vészfékezés gyalogosfelismeréssel 5 km/órás sebesség fölött aktív. Ha túl gyorsan közelít a Mokka egy másik járműhöz vagy gyalogoshoz, a rendszer jelzőhangot ad, és figyelmeztetés ugrik fel a vezető kijelzőjére. A súlyos karambolok elkerülésére, illetve hatásuk csökkentésére, szükség esetén a rendszer előkészíti a fékezést, vagy komolyabb veszélyek esetén maga vészfékez. A rendszer 30 km/óra alatt álló helyzetig lassíthatja a járművet, fölötte pedig elkezdi jelentősen csökkenteni a sebességet, de a vezetőnek is aktívan fékeznie kell.
Az adaptív sebességtartó 30 és 180 km/óra között, aktív kamerarendszerrel és radarérzékelőkkel tartja az új Mokka követési távolságát az előtte haladó járműtől. Ha az fékez, lassít a Mokka is. Ha gyorsít, a Mokka is növeli sebességét, a beállított értékig, közben automatikusan tartva a biztonságos távolságot. Automatikus váltóművel kombinálva a rendszer Stop & Go funkciója álló helyzetig képes lassítani az autót – ami sűrű forgalomban és dugóban optimális.
Az új Mokka újra bizonyítja az Opel vezető szerepét a világítástechnikában. Valamennyi változatát a legújabb generációs LED-lámpákkal szerelik fel – a jellegzetes Opel-grafikájú nappali menetfénytől a ködlámpákig. Valódi fénypont e kategóriában az adaptív IntelliLux LED® Mátrix világítás, összesen 14 LED egységgel. Ahogyan az Opel Insignia, Opel Astra és Opel Corsa esetében is, állandóan világíthat a távfény, hiszen az egyes LED-elemek a másodperc töredéke alatt reagálva körülvilágítják a szembejövő vagy előrébb haladó járműveket, így a rendszer senkit sem vakít el az úton, a Mokkából nézve mégis fényárban úszik minden. Hátul is kizárólag LED-lámpákat alkalmaztak: ennek köszönhetően lehettek ilyen karcsúak, nyúlánkak, tovább fokozva a precízió és a kiváló minőség hatását.
Egy Opelhez példás technikájú és komfortos ülések járnak. A különféle hat irányban állítható ergonomikus ülések beállítása teljes mértékben személyre szabható. Az új Mokkához sportos alcantara, és klasszikusan szép teljes bőrkárpit is rendelhető – korántsem magától értetődően a B-szegmensben. A választék megkoronázása a fűthető perforált bőr komfortülés, mely a vezetőnek masszázsfunkciót is kínál.
Az elöl ülők külön középkonzoli polcra tehetik okostelefonjukat, ahol a kompatibilis készülékek vezetéknélküli töltéssel tölthetők. A telefon csúszkálását gumiszőnyeg akadályozza meg. A Mokka vezetőjét és utasait új infotainment-kínálat csatlakoztatja és szórakoztatja kiválóan. Választható például a Multimedia és a Multimedia Navi, hétcolos, színes érintőképernyővel, vagy a Multimedia Navi Pro csúcskészülék, nagyfelbontású tízcolossal. Az Opel Pure Paneljébe illesztett monitorok ideálisan állnak a vezető előtt. Az Apple CarPlay- és Android Auto-kompatibilis multimédia-rendszerek hangvezérlésűek is lehetnek. Az OpelConnect közvetlen kapcsolatot teremt az autómentőhöz és a segélyközponthoz – övfeszítős vagy légzsákos balesetek után automatikusan kezdeményezi a vészhívást. Az élő navigáció3 valós időben veszi a közlekedés eseményeit, és dinamikusan elkerüli a dugókat. Ezáltal feszültségmentes az utazás.
[1] A közölt CO2-emissziós és fogyasztási adatok ideiglenesek, azokat az előírt WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) mérési eljárással állapítottuk meg, és az adatokat visszaszámítottuk NEDC-re, hogy biztosítsuk az összehasonlíthatóságot más járművekkel (VO (EG) Nr. 715/2007, VO (EU) Nr. 2017/1151 és VO (EU) Nr. 2017/1153). EG-típusbizonyítvány és konformitási igazolás még nincs. Az adatok és a hivatalos típusbizonyítványi értékek között eltérések lehetnek, a menetviszonyoktól, a felszereltségtől, a gumiabroncsoktól és egyéb tényezőktől függően.
[2] Valamennyi adat ideiglenes.
[3] A LIVE Navigations szolgáltatások az aktiválás után 36 hónapig ingyenesek, utána fizetősek.