Főoldal Újdonságok Az új Toyota PROACE MAX már rendelhető Magyarországon

Az új Toyota PROACE MAX már rendelhető Magyarországon

A vadonatúj PROACE MAX bevezetésével az immáron magyarországi kishaszongépjármű piacon is a második legkedveltebb márkának számító Toyota régi hiátust pótol, hiszen a modell egy olyan fontos szegmensbe érkezik meg, ahol a japán márka eddig nem kínált alternatívát, miközben ez a méretosztály a kishaszongépjármű piac közel 40%-át teszi ki.

  

A Toyota első európai nehéz kishaszongépjárműveként a PROACE MAX így teljessé teszi a márka haszongépjármű kínálatát, amely így a Yaris Van, a Proace City/Proace City Verso, a Proace/Proace Verso és a Hilux révén eddig is meghatározó szereplője volt az európai és magyarországi piacnak. A vadonatúj TOYOTA PROACE MAX akkumulátoros elektromos kivitelben, akár 420 kilométeres hatótávolsággal épp úgy elérhető, mint kézi vagy automata sebességváltóval is rendelhető, 120 és 180 lóerő teljesítménytartományt kínáló turbódízel hajtásláncokkal. A Toyota új nagyméretű kishaszongépjárműve hat különböző magasság és hosszúság variációt és kapacitást, teherbírást és vontatási képességet biztosít, amelyhez a gyári jármű az átalakítási lehetőségek széles skálája társul, beleértve a gyárilag szállított vezetőfülkés és billenőplatós változatokat, illetve a platós és alvázas vezetőfülkéket. 

A vadonatúj Toyota PROACE MAX a kiváló teherszállítási képességeket és a kategóriaelső teherkapacitást hatékony teljesítménnyel és erőteljes, robusztus kialakítással ötvözi. A Toyota első európai nehéz tehergépjárműveként (HDV) csatlakozik a frissített PROACE, PROACE CITY és Hilux modellekhez, és ezzel teljessé teszi a Toyota Professional könnyű haszongépjárművek átfogó portfólióját. A PROACE család többi modelljéhez – a közepes PROACE, a kompakt PROACE CITY és a VERSO személyszállító modellekhez hasonlóan – a PROACE Max akkumulátoros elektromos hajtáslánccal is elérhető, amely közvetlen teljesítményt, menetkomfortot és nagy teherbírást kínál, bármilyen feladatra alkalmas konfigurációban, a praktikum és a megbízhatóság feláldozása nélkül.  A Toyota könnyű haszongépjárművének elektrifikálása hangsúlyozza a Toyota többirányú technológiai stratégiáját a karbonsemlegesség felé. A Toyota úgy véli, hogy minden ügyfélnek, beleértve a haszongépjárműveket vásárló ügyfeleket is, számos megfizethető és praktikus lehetőséghez kell hozzáférnie, hogy már ma felgyorsítsák a CO2-csökkentés ütemét, és hozzájáruljanak a jövőben a kibocsátásmentes mobilitásra való átálláshoz. A PROACE MAX a kiváló teherbírása és teljesítményjellemzői mellett feltűnő külső formákkal rendelkezik, amelynek középpontjában az új orrkialakítás, a PROACE család új identitásával. Ez magában foglalja a jármű karosszéria színére fényezett, stílusos felső elemet, amely a matt fekete hűtőrács körül húzódik, és a színben hozzá illeszkedő első lökhárítóba torkollik.  A céltudatos megjelenést a teljesen LED-es fényszórók hangsúlyozzák; az első ködlámpák a jobb láthatóság érdekében kanyarfény funkcióval rendelkeznek. Az elérhető kerekek között szerepelnek a magas felszereltségű változatok új, 16 colos könnyűfém keréktárcsái. A multimédia tekintetében új, 10 colos érintőképernyő és 7 colos színes TFT műszeregység is szerepel, amely a magas felszereltségű elektromos változatokban széria, a magas felszereltségű dízelekhez pedig opcióként rendelhető (az infotainment és a csatlakozási lehetőségek részletes leírása a multimédia fejezetben található). Annak érdekében, hogy az ügyfelek lehető legszélesebb körét kiszolgálja, a PROACE MAX átalakítási lehetőségeket kínál, mind gyári, mind a Toyota által felhatalmazott szakemberek által végzett egyedi formákban. Hasonlóképpen, a különböző felhasználói és üzleti igényeknek megfelelő tartozékok széles választéka áll rendelkezésre. 

Sokoldalúság és kivételes teherbírás

A teljesen új PROACE MAX termékcsalád a méretek széles skáláját fedi le, így az ügyfelek széles választékot kapnak az igényeiknek leginkább megfelelő járműméret kiválasztásakor, számos átalakítási lehetőséggel együtt. Teljes furgon formátumban hat különböző méret közül lehet választani, kétféle tengelytáv (3.450 mm és 4.035 mm), háromféle hosszúság (5.413 mm, 5.998 mm és 6.363 mm) és háromféle magasság (2.254 mm, 2.524 mm és 2.764 mm) alapján. Ezek a kombinációk 10 m3 és 17 m3 közötti raktérfogatot biztosítanak, és akár öt Euro-raklap kényelmes szállítására is elegendő helyet biztosítanak. Viszonyításképpen a rakodótér szempontjából: az L4 H3 PROACE MAX háromszor akkora raktérfogatot kínál, mint a legnagyobb PROACE középkategóriás haszonjármű.

PROACE MAXL25.413 mmDízelL35.998 mmBEV/dízelL46.363 mmBEV/dízel
H3 2.764 mmûüRaktér térfogata 15m3üRaktér térfogata 17m3
H22.524 mmüRaktér térfogata 11.5m3üRaktér térfogata 13m3üRaktér térfogata 15m3
H12.254 mmüRaktér térfogata 10m3ûû

A kisteherautók csak egy részét képezik a PROACE MAX modellkínálatának: gyárilag egy- vagy háromoldalas billenőplatós konfigurációban, valamint Crew Cab kivitelben is kapható, négyüléses második sorral, így az ülőhelyek száma hétre nő (az átalakítási lehetőségek további részleteit lásd alább). A bruttó járműtömeg a dízelüzemű modellek esetében 3300 kilogrammtól 3500 kilogrammig, az akkumulátoros elektromos változatok esetében pedig 3500 kilogrammtól 4250 kilogrammig terjed, a jármű konfigurációjától függően. Az akkumulátoros elektromos PROACE MAX akár 1.500 kg hasznos teherbírásával és 2.400 kg vontatási képességével kategóriája legjobbjai közé tartozik. Dízelmotorral a maximális hasznos teherbírás akár 1.500 kg, a vontatási kapacitás pedig akár 3.000 kg is lehet, a jármű hosszának és magasságának kombinációjától függően.

Meggyőző teljesítménnyel párosuló kiemelkedő hatékonyság az új akkumulátoros elektromos hajtáslánccal 

A nagy teljesítményű akkumulátoros elektromos hajtáslánc biztosítja a PROACE MAX számára az elektromos hajtás erejét, kényelmét és költséghatékonyságát. A rendszer 270 lóerős (200 kW) teljesítménnyel és 410 Nm-es forgatónyomatékkal gazdálkodik, így a jármű a legnehezebb munkák elvégzéséhez is elegendő erőt biztosít. A PROACE MAX akár 420 kilométeres hatótávolságával (WLTP szabvány) kényelmesen teljesíti a tipikus napi feladatokat. A vezető a konzolon található váltó előválasztó mellett lévő gomb segítségével háromféle vezetési móddal állíthatja be a teljesítményt az igényeinek megfelelően:

  • Az ECO üzemmód optimalizálja a hatótávolságot, és 163 lóerőre (120 kW) korlátozza a teljesítményt.
  • A NORMÁL üzemmód megfelelő egyensúlyt biztosít a teljesítmény és a hatékonyság között, 218 lóerőre (160 kW) korlátozva a teljesítményt.
  • A POWER üzemmód a maximális teljesítményre helyezi a hangsúlyt, lehetővé téve a rendszer számára, hogy a teljes 270 lóerős (200 kW) teljesítményt felhasználja.
  • További előnyöket biztosít a regeneratív fékrendszer. Ez a rendszer a lassítás és fékezés során keletkező mozgási energiát felfogja, és elektromos energiaként visszatáplálja az akkumulátor töltéséhez.
  • A vezető a kormánykerék mögött található lapátkapcsolók segítségével választhatja ki a regeneratív fékezés kívánt szintjét. Négy fokozat közül lehet választani, amelyek különböző mértékű lassulást biztosítanak, amikor a vezető felemeli a gázpedált. Minél magasabb a szint, annál gyorsabban lassul a jármű, és annál nagyobb a visszanyert energia szintje.
  • A 110 kWh-s lítium-ion akkumulátor a 150 kW-os gyorstöltő rendszer használatával mindössze 55 perc alatt 80%-ra tölthető fel, ami hozzájárul a jármű állásidejének minimalizálásához. A jármű 11 kW-os váltakozó áramú fedélzeti töltővel rendelkezik, amely támogatja az éjszakai és otthoni töltést, illetve a hosszabb ideig tartó parkolást; 2025-ben egy 22 kW-os váltakozó áramú töltő kerül bevezetésre.

Hatékony dízel hajtáslánc változatok

A Toyota PROACE MAX kínálatában három dízel hajtáslánc is rendelkezésre áll. A belépő szintű egység egy 2,2 literes erőforrás hatfokozatú kézi sebességváltóval, amely 120 lóerős (88 kW) teljesítményt és 320 Nm-es nyomatékot kínál – ez a teljesítmény nagy járműparkok számára is megfelelő. A közepes teljesítményű motor a 2,2-es egység 140 lóerős (103 kW) változata, hatfokozatú kézi vagy nyolcfokozatú automata sebességváltóval, 350 Nm, illetve 380 Nm teljesítménnyel. A nagy teljesítményű dízel, szintén kézi vagy automata sebességváltóval, 180 lóerőt (132 kW) kínál, és kiválóan alkalmas a nagy teherbírású átalakításokhoz. A CO2-kibocsátás 198 g/km-tól indul, ami megfelel a kategória legjobb értékének. A PROACE MAX modellek mindegyike elsőkerék-hajtású, a nagy furgonok piacának legtöbb más modelljéhez hasonlóan.

Sokoldalú átalakíthatóság és testreszabhatóság

Az Európában eladott nehéz tehergépjárművek mintegy 90 százaléka rendelkezik valamilyen átalakítással vagy használ tartozékokat. Ez az egyszerű céges matricázástól, a belső burkolatoktól és hűtőberendezésektől kezdve a speciális üzleti igényeknek megfelelő teljes karosszéria átalakításáig terjedhet. A Toyota ezt az igényt átfogó átalakítási lehetőségekkel és hiteles, garanciával ellátott tartozékok széles választékával elégíti ki.

A szokásos kisteherautó- és vezetőfülkés változatokon kívül a gyár hiányos járműveket is tud szállítani, amelyeket az ügyfél saját igényei szerint átalakíttathat. Ezek az alvázas és a platform cab változatok, mindkettő kapható normál (5943 mm) és nyújtott (6308 mm) kivitelben. A PROACE MAX az első olyan PROACE modell, amely alvázkabinos kivitelben is elérhető, ami a különböző felépítmények és átalakítások széles skáláját teszi lehetővé. A platform cab nem rendelkezik válaszfallal, így alkalmas kisbuszok vagy lakóautók átalakítására. A gyár a billenőplatós átalakításokat is gyártja. Ezek és a crew cab verziók elektromos vagy dízel meghajtással is kérhetők. Ezenkívül minden gyári átalakítás ugyanolyan gyártói garanciális védelmet élvez, mint a PROACE MAX kisteherautók.

Az átalakítási keretrendszer bevezetése folyamatban van, hogy az ügyfelek az üzleti igényeikhez tökéletesen illeszkedő járművet kaphassanak. Az átalakítást és a testreszabást pedig a jóváhagyott helyi cégek végzik majd. Az engedélyezési folyamat az átalakítás során alkalmazott minőségi szabványok ellenőrzésére és javítására összpontosít, és összhangban van a Toyota szabványaival.

Az értékesítés kezdetétől fogva tartozékok széles választéka áll rendelkezésre a teherbírás, a biztonság, a rakodótér védelme és a praktikum fokozása érdekében. A teherbírás tetőplatformmal és hátsó létrával növelhető, a belső tér pedig különféle állvány- és polcrendszerekkel szerelhető fel. A magas tető opcióval a tér mobil műhellyé alakítható, áramellátási lehetőséggel. Fa és polipropilén (a fánál akár 50 százalékkal könnyebb) bélések is választhatók, valamint rögzítő sínek és rakományhevederek is felszerelhetők a tárgyak biztonsága érdekében. Fokozott biztonsági zárak közül is választhatunk, valamint vonóhorog-lehetőségek is rendelkezésre állnak a pótkocsikat vontató ügyfelek számára. Az elektromos változatokhoz kábelek, kábeltáskák és fali töltők állnak rendelkezésre.

Átfonó biztonsági és vezetéstámogató rendszerek

Az alapfelszereltség részét képező Toyota Safety Technologies kibővített választéka biztosítja a nyugalmat, védve a járművet és utasait. A biztonságosabb és stresszmentesebb vezetést számos új funkció támogatja. A 4250 kg megengedett össztömegű BEV modellekhez elérhető elindulást segítő információs rendszer (MIOS) és a holttér-információs rendszer (BSIS) segít felhívni a vezető figyelmét a jármű utasoldali holtterében lévő potenciális veszélyekre. Ezek egy erre a célra kifejlesztett érzékelő és kamera segítségével figyelik a területet, és ha például gyalogost, kerékpárost vagy motorkerékpárost észlelnek, figyelmeztető jelzés világít a műszerfalon, és egy figyelmeztető háromszög jelzés jelenik meg az ajtótükrökben. A vezető további támogatást kap az oldalszél-asszisztenstől, amely erős oldalszélben segít stabilan tartani a járművet. Finom, irányt korrigáló fékezést biztosít, hogy a PROACE MAX ne sodródjon ki a sávjából. Ha baleset történik, az eseményadat-rögzítő összegyűjti és tárolja a jármű működésére és állapotára vonatkozó információkat az ütközés előtt, alatt és után. A tervek szerint bevezetésre kerül a dugóasszisztens, amely az adaptív sebességtartó automatika kiterjesztése, és az autó előtt haladó jármű észlelésével és a furgon sávközépre állításának irányításával megkönnyíti és biztonságosabbá teszi a vezetést a sűrű forgalomban. A PROACE MAX-ot szükség esetén megállítja, majd amint a forgalom ismét megindul, visszagyorsít az előre beállított sebességre. A jármű parkolását és manőverezését megkönnyítik a hátsó parkolóradarok, a tolatókamera és a 360 fokos figyelmeztető rendszer, amelyet 14 – az L4-es modellnél 16 – érzékelő biztosít. Digitális, középre szerelt visszapillantó tükör is rendelkezésre áll.

Személyautós multimédia rendszerek

A PROACE MAX BEV modellekhez 10”, nagy felbontású érintőképernyővel ellátott multimédiás rendszer jár, amely a dízel változatokhoz opcionálisan rendelhető. A csomag tartalmaz egy beépített SIM-kártyát, amely lehetővé teszi a felhőalapú navigáció elérését 3D-térképekkel és a közösségi visszajelzéseken alapuló, naprakész közlekedési információk előnyeivel.  További jellemzői közé tartozik a természetes beszédparancsokra reagáló hangvezérlés, a Bluetooth és a DAB rádió vétele. A vezető számára egy 7” színes digitális műszeregység biztosítja az információkat. A dízelüzemű modellek alapfelszereltsége egy 5” színes kijelző, monokróm digitális műszeregységgel. Egyszerű, vezeték nélküli okostelefon-integráció biztosított, az Apple CarPlay és az Android Auto segítségével. A MyToyota okostelefonos alkalmazás segítségével az ügyfelek további csatlakoztatott szolgáltatásokhoz és a járművükkel kapcsolatos információkhoz férhetnek hozzá, például a kilométeróra-, sebesség- és gyorsulási adatokhoz, valamint a karbantartási emlékeztetőkhöz.

Európai gyártás

A PROACE MAX a Toyota Motor Europe és a Stellantis közötti mélyebb együttműködést jelzi. A kapcsolat 2012-ben kezdődött, és mindkét vállalatnak lehetőséget ad a fejlesztési és gyártási költségek optimalizálására. A PROACE MAX akkumulátoros elektromos furgonok a Stellantis lengyelországi Gliwicében található üzemében készülnek, a dízelek és más BEV változatok pedig az olaszországi Atessában.

Elsőként a kisteherautók kerülnek forgalomba, majd szeptembertől az alvázas és a platform cab modellek, októbertől pedig a billenőplatós átalakítású modellek. Novemberben érkezik az első crew cab kisteherautó, a következő hónapban pedig a billenős kisteherautó.