Nem egészen két héttel a Dakar Buenos Aires-i rajtja előtt a Peugeot-Total csapat befejezte marokkói tesztprogramját, a három Peugeot 2008 DKR pedig már úton van az argentin főváros felé. A tizenegyszeres Dakar-győztes, Stéphane Peterhansel megállapítása vitán felül áll: valóban nem vezetett még ilyen gyors autót!
A Kelet-Marokkóban tartott utolsó teszt célja az volt, hogy felmérje az autó teljesítményét és ellenálló képességét a három legénységgel, melynek tagjai: Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret, Carlos Sainz/Lucas Cruz és Cyril Despres/Gilles Picard.
A Dakar-ralin megesik, hogy időnként a természeti elemek kerekednek felül. A tesztnek helyt adó Erfoud környékén is ez történt, ahol látványos árvíz pusztított. A terep ezáltal nehezebbé vált ugyan, de azt is lehetővé tette, hogy ilyen körülmények között is kipróbálják, majd tovább fejlesszék az autót.
A Dakarra való felkészülés speciális eset: minél rosszabbak a tesztelési körülmények, annál közelebb állnak a valósághoz. A rendkívül változatos körülmények között lezajlott tesztelés után tehát a három pilóta most már készen áll az autósport legkeményebb versenyére. A sziklás, homokos úttól kezdve a homokdűnéken és szűk, kavicsos pályákon át a nagy sebességgel átszelhető sík terepekig számtalan típusú akadállyal találta szembe magát a csapat Marokkóban.
„Pályám során talán tizenötször is jártam már itt tesztelésen, de soha sem vezettem még ilyen gyorsan: a Peugeot 2008 DKR felfüggesztése egész egyszerűen fantasztikus” – lelkendezett Peterhansel. – Egészen hihetetlen, hogy kétkerék-meghajtással milyen tapadása van még a dűnéken is. Az autó valóban gyors, bár egyelőre nem lehet tudni, mennyire gyors a többi autóhoz képest. Egy biztos, jó csillagzat alatt született. Az autó kétkerék-meghajtása lévén, sajátos vezetési stílust igényel (igyekezni kell egyenesben tartani), és ezt a teszt alatt sikerült megvalósítanom.”
Cyril Despres, a csapat újonca, a következőt fűzte hozzá: „Sokat kell még tanulnom, de valóban otthon érzem magam ebben az autóban. A vezetési mód nem sokban különbözik a motoréhoz képest, bár ez sokkal kevésbé fárasztó a lábnak és a térdnek: hosszú idő óta most először nem fáj semmim a Dakar előtti teszt után. És csak most fogom fel igazán, mennyire nehéz volt korábban, amikor egyszerre kellett vezetni és navigálni. Nem is értem egyébként, hogy voltam rá képes, azóta ugyanis megtanultam együtt dolgozni a segédpilótámmal, aki hihetetlen, hogy mennyi mindent magára vállal! Számomra a mostani tesztnek az volt a célja, hogy a motorral szerzett tapasztalataimat az autóhoz igazítsam. Egyes helyeken gyorsabb lettem volna motorral, de legtöbbször valóban nagyon gyorsan száguldottam az autóval!”
Carlos Sainz is kipróbálhatta a változatos afrikai utakat, miközben a beállításokon dolgozott, és hosszú tesztköröket futott (több mint 250 km-t minden egyes alkalommal), mindezt azzal a céllal, hogy a Dakarra jellemző erőpróbáló napokat imitálja.
„Ez a verseny új kihívás a számomra” – vallja a kétszeres rali világbajnok. – „Autót gyártani a Dakarra mindig nehéz feladat. Egy olyan autót gyártani, amely mögött egy teljesen új koncepció rejlik, rendkívül izgalmas dolog, és én teljes mértékben hiszek benne. Már kezdjük érteni az autót, és alig várom, hogy a rali rajtvonalán álljak. A tesztprogram során sok-sok kilométert gyűrtünk le a versenyhez hasonló körülmények között, és ez volt a célunk.”
A 3 országot átszelő, 9000 km-es embert próbáló futamra 2015. január 4-17 között kerül majd sor.
„Megállás nélkül dolgoztunk, hogy a három autó felkészülten vágjon neki a versenynek” – nyilatkozta Bruno Famin, a Peugeot Sport igazgatója. – „Most, hogy vége a marokkói tesztnek, és az autók Argentína felé vették az irányt, a kaland következő állomása nem más, mint a Buenos Aires-i rajt.”