A Competition Edition névre keresztelt exkluzív felszereltségi csomagot kizárólag a legerősebb BMW M6 Coupé-khoz rendelhetik meg a márka ügyfelei. A Competition Package letaglózó, 600 lóerős teljesítményét egyedülálló fényezés és megannyi szénszálas kiegészítő nyomatékosítja.
A BMW M GmbH a nagyközönség előtt szeptember 19-27. között nyitva álló 66. Frankfurti Nemzetközi Autószalonon mutatja be a vadonatúj BMW M6 Coupé Competition Edition modellt, amely minden korábbinál magasabb szintre emeli eme nagyteljesítményű sportkupé egyedi megjelenését. Az exkluzív fényezéseknek, a szénszálból készült kiegészítőknek, a kontrasztos öltésekkel varrott bőrözéseknek és egy sor rendkívüli részletnek köszönhetően a Competition Edition névre keresztelt felszereltségi csomag páratlanul egyedülálló személyre szabhatósági opciókat kínál, kizárólag a Competition Package teljesítménynövelő csomaggal felszerelt BMW M6 Coupé modellekhez. A Competition Package teljesítménynövelő csomag 441 kW / 600 lóerő maximális teljesítményt és 700 Nm csúcs forgatónyomatékot présel ki az M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, 4.4 liter hengerűrtartalmú V8-as benzinmotorból, amely az opcionálisan elérhető M Driver’s Package kiegészítő csomaggal egészen 305 km/órás végsebességig gyorsítja fel a BMW M6 Coupé-t (kombinált üzemanyag-fogyasztás: 9,9 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 231 gramm / km; az adatokat az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az értékek a gumiabroncs-típusoktól is függhetnek).
A Competition Edition kivitel kétféle külső fényezéssel rendelhető meg: a káprázatos Alpine White alpesi fehér és a ragyogó Austin Yellow aranysárga-metál színben. Az Alpine White alpesi fehér fényezéshez látványos, BMW M-színekben pompázó versenycsíkokat is kínál a gyártó, amely a 2015-ös Frankfurti Nemzetközi Autószalonon bemutatkozó BMW M6 GT3 versenyautó színösszeállítását és motívumait idézi. Mindkét fényezéssel vonzó kontrasztot alkotnak a 343 M kódjelű, duplaküllős M könnyűfém keréktárcsák, amelyek 20 collos méretben, matt feketére fényezve hangsúlyozzák tovább a Competition Edition kiemelkedően atletikus vonásait. A különleges kivitel erőtől duzzadó énjét mindemellett olyan apró kiegészítők is alátámasztják, mint a feketére krómozott hűtőrács-keret és lamellák, ajtókilincsek és oldalsó kopoltyúk, vagy a szénszálas visszapillantó-házak. Az ugyancsak szénszálból készült hátsó légterelő szárny és diffúzor a légellenállás csökkentését és a leszorítóerő növelését szolgálja.
Az utastérben a BMW Individual finomszemcsés Merino bőrkárpitja emeli a modell sportos kisugárzását, fekete színben, az Alpine White alpesi fehér külső fényezés esetén opál fehér, az Austin Yellow aranysárga metál külső fényezés esetén pedig citromsárga kontrasztos varrással. A Competition Edition kivitelt „M6 Competition” felirat nyomatékosítja a küszöbökön, az oldalsó kopoltyúkon és a pohártartó fedelén is, miközben a verseny hangulatot a szénszálas váltókar, illetve műszerfal- és középkonzol-betétek fokozzák. Az egyszerre elegáns és sportos, szintén szénszálas M sportkormányt finom Alcantara huzattal vonták be.
A Competition Edition felszereltségi csomag része a multifunkciós vezető- és utasülés, valamint a BMW Head-Up kijelző is. A szédületes hangélményt a Harman Kardon surround rendszer és a Bang & Olufsen csúcskategóriás, kifejezetten a BMW M6 Coupé akusztikájára megtervezett hangrendszere garantálja, utóbbi nem kevesebb, mint 16 hangszóróval és 1200 Watt teljesítménnyel.
A Competition Edition felszereltségi csomag már rendelhető a Competition Package teljesítménynövelő csomaggal felszerelt BMW M6 Coupé modellekhez, 17 700 eurós induló ártól.
BMW M6 Coupé Competition Edition specifikációk
BMW M6 Coupé Competition Edition |
||||
Karosszéria | ||||
Ajtók száma / üléshelyek | 2/4 | |||
Hosszúság / szélesség / magasság (üresen) | mm | 4898 / 1899 / 1375 | ||
Tengelytáv | mm | 2851 | ||
Nyomtáv elöl / hátul | mm | 1631 / 1612 | ||
Szabadmagasság | mm | 109 | ||
Fordulókör-átmérő | m | 12,1 | ||
Üzemanyagtartály térfogata | kb. l | 80 | ||
Hűtőrendszer fűtéssel | l | 18,5 | ||
Motorolaj 1) | l | 8,5 | ||
Saját tömeg (DIN/EU) | kg | 1850 / 1925 | ||
Terhelhetőség (DIN) | kg | 500 | ||
Megengedett legnagyobb össztömeg | kg | 2350 | ||
Megengedett legnagyobb tengelyterhelés elöl / hátul | kg | 1180 / 1220 | ||
Vontatható tömeg, | kg | — / — | ||
fékezett (12%) / fék nélküli | ||||
Megengedett tetőterhelés / megeng. függ. vonóhorog-terhelés | kg | — / — | ||
Csomagtér térfogata | l | 460 | ||
Légellenállás | cd x A | 0,32 x 2,29 | ||
Motor | ||||
Építési mód / hengerszám / szelepszám hengerenként | V / 8 / 4 | |||
Motortechnika | BMW M TwinPower Turbo technológia változó belépőgeometriájú, kettős leömlésű (Twin Scroll) biturbo feltöltéssel, magas pontosságú közvetlen üzemanyag-befecskendezés, dupla VANOS vezérműtengely-állítás, VALVETRONIC változó szelepvezérlés | |||
Összlökettérfogat | cm³ | 4395 | ||
Löket/furat | mm | 88,3 / 89,0 | ||
Sűrítési arány | :1 | 10 | ||
Üzemanyag | RON 95 – 98 | |||
Max. teljesítmény | kW / LE | 441 / 600 | ||
fordulatszámnál | min-1 | 6250 | ||
Max. forgatónyomaték | Nm | 700 / 516 | ||
fordulatszámnál | min-1 | 1500 – 6000 | ||
Elektromos rendszer | ||||
Akkumulátor / beépítés | Ah / – | 105 / csomagtér | ||
Generátor | A / W | 209 / 2926 | ||
Menetdinamika és biztonság | ||||
Első kerékfelfüggesztés | Kettős ágyazású lengőkar, rugóstag, M-specifikus elasztokinematikai hangolással, kis negatív kormánylegördülési sugár, fékezéskor bólintómozgás-kiegyenlítés | |||
Hátsó kerékfelfüggesztés | Integral V térbeli konstrukció M-specifikus elasztokinematikai hangolással, fékezéskor bólintómozgás-, gyorsításkor hátradőlés-kiegyenlítés, légrugózás automatikus szintszabályzással | |||
Fékek elöl | Belső szellőzésű tárcsafékek hatdugattyús, rögzített úszónyereggel | |||
Fékek hátul | Belső szellőzésű tárcsafékek egydugattyús úszónyereggel | |||
Menetstabilizáló rendszerek | Szériakivitelben: Dinamikus Menetstabilizáló (DSC) Blokkolásgátlóval (ABS), Automata Menetstabilizálóval (ASC) és M Dynamic Mode funkcióval, Kanyarodás közbeni fékerő-szabályzás (CBC), fékrásegítő (DBC), a féktárcsák rendszeres szárazra fékezése (Dry Braking), Féknyomás-kiegyenlítés (Fading Compensation), Emelkedő-asszisztens (Start-Off Assistant), M Dinamikus Csillapítás-szabályzás, Aktív M Differenciálmű, Integrált Futómű-menedzsment hálózat (ICM) | |||
Biztonsági felszereltség | Szériakivitelben: vezető- és utasoldali első légzsák, első oldallégzsákok, elöl és hátul fejlégzsákok (Coupé és Gran Coupé esetében), ütközésre aktiválódó biztonsági fejtámlák elöl, minden üléshelyen hárompontos automata biztonsági öv elöl erőhatárolóval és előfeszítővel, ütközés-érzékelők, gumiabroncs-nyomásellenőrző berendezés | |||
Kormányberendezés | Hidraulikus fogasléces szervokormány M-specifikus Servotronic funkcióval | |||
Kormánymű összáttétele | :1 | 12,7 | ||
Gumiabroncsok elöl / hátul | 265/35 ZR20 99Y / 295/30 ZR20 101Y | |||
Keréktárcsák elöl / hátul | 9,5J x 20 könnyűfém / 10,5J x 20 könnyűfém | |||
Sebességváltó | ||||
Sebességváltó típusa | Hétsebességes M duplakuplungos automataváltó Drivelogic-kal | |||
Fokozatok áttételei I | :1 | 4,806 | ||
II | :1 | 2,593 | ||
III | :1 | 1,701 | ||
IV | :1 | 1,277 | ||
V | :1 | 1 | ||
VI | :1 | 0,844 | ||
VII | :1 | 0,671 | ||
R | :1 | 4,172 | ||
Végáttétel | :1 | 3,154 | ||
Menetteljesítmény | ||||
Teljesítmény-tömeg arány (DIN) | kg / kW | 4,2 | ||
Literteljesítmény | kW / l | 100,3 | ||
Gyorsulás 0–100 km/h | s | 3,9 | ||
5. fokozatban 80–120 km/h | s | 4,4 | ||
Végsebesség | km / h | 250 (305) 2) | ||
BMW EfficientDynamics | ||||
BMW EfficientDynamics műszaki megoldások szériafelszerelésként | Fékenergia-visszanyerés (Brake Energy Regeneration), az Automatikus motorleállítás és –indítás rendszere (Automatic Start/Stop function), intelligens könnyűszerkezetes járműépítés, igény szerinti szabályzású segédberendezések, csökkentett gördülési ellenállású gumiabroncsok | |||
Üzemanyag-fogyasztás 3) (EU-ciklus) | ||||
Széria gumiabroncsokkal: | ||||
város | l / 100 km | 13,9 | ||
városon kívül | l / 100 km | 7,6 | ||
kombinált | l / 100 km | 9,9 | ||
Károsanyag-kibocsátás | g / km | 231 | ||
Emissziós besorolás | EU6 |