Főoldal Magazin BMW-jelenlét a 2016-os Észak-Amerikai Nemzetközi Autószalonon

BMW-jelenlét a 2016-os Észak-Amerikai Nemzetközi Autószalonon

Immáron több mint négy évtizede annak, hogy a BMW Group megérkezett az észak-amerikai kontinensre.

bmw-m2-coupe-autoaddikt

A tengerentúlon 1975 óta a Bayerische Motorenwerke leányvállalata, a BMW Észak-Amerika képviseli a vállalatcsoportot, amely 1992-ben saját gyártó- és összeszerelő üzemét is elindította a dél-karolinai Spartanburg városában. A BMW speciálisan az Egyesült Államok piacára tervezett modellváltozatai, valamint a tengerentúlon kiugró népszerűségnek örvendő motorsport-események iránti elkötelezettség – így többek között az IMSA WeatherTech SportsCar Championship iránt, amelynek 2016-os szezonjában ünnepli világpremierjét a vadonatúj BMW M6 GTLM versenyautó – egyaránt azt nyomatékosítja, hogy a BMW Group második legjelentősebb értékesítési régiójaként tekint az Egyesült Államokra, amely így a vállalatcsoport széleskörű termék- és szolgáltatáspalettájának fejlesztése területén is fontos mérföldkőnek számít. Az Egyesült Államok az elmúlt évtizedek során a BMW Group második otthonává vált, ahol partnereivel együttműködve összesen több mint 70 000 embert foglalkoztat.

Végeláthatatlan sikertörténet mindez. A BMW Group a termelési kapacitás növelése érdekében nemrégiben nem kevesebb, mint egymilliárd dollárt fektetett be spartanburgi üzemébe, amelynek köszönhetően a dél-karolinai létesítmény a közeljövőben minden korábbinál fontosabb szereplővé válik a vállalatcsoport globálisan kiterjesztett gyártási hálózatában. A spartanburgi létesítmény a világ minden térségébe gyárt BMW X modelleket, és mint ilyen, a bajor gyártó az Egyesült Államok legnagyobb értékben exportáló vállalatává vált. A spartanburgi gyártás volumenének folyamatos bővítésével párhuzamosan a BMW Group két nagyteljesítményű vezetéstechnikai létesítményt is működtet a térségben: az egyik a spartanburgi Performance Center, a másik a kaliforniai Palm Springs déli részén fekvő különleges aszfaltcsík, amelyeken a BMW pilótái, ügyfelei és rajongói professzionális vezetéstechnikai tréningek keretében sajátíthatják el a nagyteljesítményű BMW modellek lélegzetelállító menettulajdonságait.

A vadonatúj BMW M2 Coupé: kompakt sportoló, letaglózó teljesítménnyel

Az 1970-es évek elején a BMW 2002 Turbo rendre elcsavarta a rajongói fejeket és felgyorsította a szívverést. Nem hiába, a nagyteljesítményű kompakt sportautó ugyanis tökéletesen testesítette meg a BMW négy keréken kínált esszenciáját: a kimagasló menetdinamika, a vérpezsdítő agilitás és a bámulatos kezelhetőség páratlan egységét. És most, negyven évvel később a BMW M GmbH a vadonatúj BMW M2 Coupé modellel újfent igazolja, hogy a márka világhírű tradíciója nemhogy él, de erőteljesebb, mint valaha. Nagyteljesítményű, soros hathengeres benzinmotorjával, hátsókerék-meghajtásával, könnyűszerkezetes alumínium alkatrészekből épített M Sport futóművével és erőtől duzzadó kisugárzásával a vadonatúj BMW M2 Coupé modellben minden megvan a vezetés lélegzetelállító élményéhez. A vadonatúj fejlesztésű, M TwinPower Turbo technológiával dolgozó soros hathengeres, 3.0 liter hengerűrtartalmú erőforrás maximális teljesítménye percenkénti 6500 főtengely-fordulatnál jelentkező 272 kW / 370 lóerő, amellyel a kompakt sportoló eleddig ismeretlen mércét állít fel szegmensében. Ugyanez igaz a 465 Nm csúcsnyomatékra is, amely extra túltöltéssel rövid ideig egészen 500 Nm-ig növelhető. Eme szédületes teljesítmény az opcionálisan elérhető hétsebességes M duplakuplungos automataváltóval (M DCT) és a Launch Control elnevezésű rajtprogrammal mindössze 4,3 másodperc alatt gyorsítja fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra a vadonatúj BMW M2 Coupé-t. A modell végsebességét az elektronika 250 km/óránál korlátozza, amelyet az M Driver’s Package névre keresztelt opcionális csomag egészen 270 km/óráig kalibrál. A hétsebességes M duplakuplungos automataváltóval (M DCT) szerelve a BMW M2 Coupé mindeközben csupán 7,9 liter* üzemanyagot fogyaszt átlagos 100 kilométeren, kilométerenkénti kombinált károsanyag-kibocsátása pedig mindössze 185 gramm*, amely a kompakt sportoló kivételes hatékonyságának újabb ékes bizonyítéka. Az M Dinamikus Mód (MDM) dinamikus menetstabilizálójának (DSC – Dynamic Stability Control) köszönhetően pedig a vezetés élménye még erőteljesebb, az M Dinamikus Mód ugyanis engedélyezi a hajtott kerekek megcsúsztatását, ezáltal lehetővé teszi a mindvégig kontrollált, versenypályás driftelést.

Új sportoló a BMW X modellcsaládban: a vadonatúj BMW X4 M40i

A vadonatúj BMW X4 M40i megérkezésével a hatalmas siker övezte BMW X4 modellpaletta újabb zászlóshajóval gazdagodik. A modell nyújtotta még élénkebb dinamikával, még jellegzetesebb megjelenéssel és még exkluzívabb felszereltségi arzenállal a bajor gyártó egy újabb szinttel feljebb lép a Sports Activity Coupé (SAC) modellek szegmensében. A vadonatúj fejlesztésű, M Performance TwinPower Turbo technológiával dolgozó soros hathengeres benzinmotor a BMW X4 M40i modell motorházteteje alatt ünnepli világpremierjét. A 3.0 liter lökettérfogatú erőforrás maximális teljesítménye az 5800 és 6000 percenkénti főtengely-fordulat között rendelkezésre álló 265 kW / 360 lóerő, valamint 465 Nm csúcsnyomaték, amelyekkel a BMW X4 M40i mindössze 4,9 másodperc alatt sprintel fel álló helyzetből 100 km/órára, mielőtt eléri az elektronika által 250 km/óránál korlátozott végsebességet.

BMW i: úttörő az elektromos mobilitás és a hétköznapi használhatóság egysége terén

A tisztán elektromos meghajtású BMW i3 (kombinált energiafogyasztás: 12,9 kWh; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km)* és a BMW i8 plug-in hibrid sportautó (kombinált üzemanyag-fogyasztás: 2,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 49 gramm / km)* sikeres nemzetközi debütálását követően a BMW i divízió folyamatosan bővülő mobilitási szolgáltatásaival most még tovább erősíti vezető pozícióját a hosszú távon fenntartható mobilitás területén.

Amióta a BMW i almárka két évvel ezelőtt, 2013 végén megérkezett az autóipar nemzetközi színterére, a bajor gyártó újabb és újabb fejezetekkel bővíti jövőbe mutató divíziója egyedülálló sikertörténetét. Az első, kifejezetten a nagyvárosi mobilitás igényei szerint megtervezett premium elektromos kisautó, a BMW i3, illetve a forradalmian új BMW i8 plug-in hibrid sportautó képében a BMW i olyan különleges járműpárossal állt elő, amely világszerte egy csapásra izgalomba hozta a márka rajongóit és a szegmens szakértőit. Eme két modellel a BMW végérvényesen bebiztosította magát az elektromos járművek piacán: világszerte jelenleg minden tizedik, tisztán elektromos meghajtású személyautó a bajor gyártó emblémáját viseli. Eközben a 2015. október végi adatok szerint az Egyesült Államokban ez a szám minden nyolcadik, míg Németországban minden ötödik modellt teszi ki. Sőt mi több, világszerte a BMW i3 a harmadik legjobban fogyó elektromos autó, miközben az egyetlen, amely Range Extender opciójának köszönhetően, egy belsőégésű erőforrás segítségével képes szinte duplájára növelni a jármű nagyfeszültségű akkumulátorának hatótávolságát. A BMW i modellek innovációjában rejlő átütő erőt jelzi, hogy a BMW i3-at vásárló ügyfelek 80 százaléka a jövőbe mutató kisautóval lépett be első ízben a bajor gyártó ügyfeleinek körébe.

A BMW i almárka széleskörű járműépítési tapasztalatát mindeközben a BMW számos modelljében is kamatoztatják a tervezőmérnökök. A bajor gyártó plug-in hibrid hajtásláncú típusainak BMW eDrive technológiája például a BMW i modellekhez kifejlesztett elektromos motorokat, nagyfeszültségű akkumulátorokat, elektromos teljesítmény-szabályzást és intelligens energiamenedzsmentet alkalmazza. A mérnökök a BMW i modellek piaci debütálását megelőző években átfogó tapasztalatra tettek szert a szénszál-erősítésű műanyag (CFRP) ipari előállítása, megmunkálása és tömegtermelése terén, és mindezt a tudásanyagot a vadonatúj BMW 7-es sorozat tervezésekor nagymértékben hasznosították is: a járműtechnológiai innovációnak köszönhetően a luxuslimuzinok immáron 130 kilogrammal kevesebbet nyomnak a mérlegen hasonló erőforrással és felszereltséggel ellátott elődmodelljükhöz képest.

A BMW ConnectedDrive legújabb innovációi: intelligens alkalmazások és technológiák a vezetés kényelmének és biztonságának fokozása érdekében

A BMW a vezetést támogató rendszerek és okosalkalmazások minden korábbinál átfogóbb szolgáltatás-palettájával teremi meg az állandó, interaktív kapcsolatot a vezető, a jármű és a külvilág között, amellyel a vezetés kényelmét és biztonságát egyaránt új szintre emeli. A BMW ConnectedDrive legújabb innovációi között megtalálható a távirányítású parkolás (Remote Control Parking), a Driving Assistant funkciók kibővített tárháza, a jelzőfénnyel dolgozó BMW Night Vision, valamint a jármű környezetét háromdimenziós képként mutató Surround View with 3D View funkció is.

* Az üzemanyag-fogyasztási adatokat az EU-ciklus tesztkörének mérései alapján számolták ki, az értékek a gumiabroncs-típusok függvényében változhatnak.

További információ az új személygépkocsik hivatalos üzemanyag-fogyasztási, fajlagos széndioxidkibocsátási, illetve elektromosáram-fogyasztási adatairól a „Leitfaden über Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen” (Tájékoztató az új személygépkocsik üzemanyag-fogyasztásáról, szén-dioxid-kibocsátásáról és elektromosáram-fogyasztásáról) (Guideline for fuel consumption, CO2 emissions and electric power consumption of new passenger cars), kiadványban található, amely minden értékesítési helyen, valamint a Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT) társaságtól (D-73760 Ostfildern-Scharnhausen, Hellmuth Hirth Str. 1.) vagy a http://www.dat.de/angebote/verlagsprodukte/leitfaden-kraftstoffverbrauch.html internetes oldalról szerezhető be: Leitfaden CO2 (Guideline CO2) (PDF – 2,7 MB)

A BMW egyesült államokbeli modellpalettájának egyedi specifikációiért, opcióiért, üzemanyag-fogyasztási értékeiért, felszereltségi szintjeiért és áraiért kérjük, látogasson el a www.bmwusanews.com weboldalra.