Site icon AutóAddikt

BMW M6 Cabrio a 2015-ös MotoGP különdíja

A BMW M GmbH a világ leggyorsabb kétkerekű versenyszériáját szervező Dorna Sports hivatalos partnereként május első hétvégéjén, a MotoGP Jerezben megrendezett Spanyol Nagydíján mutatta be a nagyközönségnek a 2015-ös idény legjobb kvalifikációját elérő versenyzőjének járó BMW M Különdíjat.

A bajor gyártó 2003 óta minden évben egy exkluzív, egyénre szabott BMW M modellel tünteti ki a MotoGP-futamok időmérőin legjobban teljesítő versenyzőt, amely a 2015-ös versenyszezon végén sem lesz másképp: a különleges díj idén egy vadonatúj BMW M6 Cabrio sportmodell, különleges extrákkal felszerelve, melyet az idény negyedik futamának otthont adó jerezi aszfaltcsík paddockjában leplezett le a BMW.

„A BMW M Különdíj évről évre a MotoGP versenyszezon egyik kiemelkedő fénypontja – mindegyik versenyző vágya, hogy elnyerje ezt a különleges díjat” – hangsúlyozta a hivatalos bemutatón Pau Serracanta, a Dorna Sports kereskedelmi részlegének vezérigazgatója. „A szezon legjobb kvalifikációját elérő versenyzőnek járó autó leleplezése itt, Jerezben az évek során fontos hagyománnyá vált számunkra. A különdíj a MotoGP™ egész családját izgalomba hozza, a BMW M GmbH pedig idén újfent egy lélegzetelállító autóval lepett meg minket. Biztos vagyok benne, hogy ez a lenyűgöző BMW M6 Cabrio hőn áhított elismerés lesz a versenyzők között” – tette hozzá Pau Serracanta.

„Kifejezetten büszkék vagyunk rá, hogy a BMW M Különdíj ekkora tiszteletnek örvend a MotoGP-ben” – nyilatkozta Axel Mittler, a BMW M GmbH MotoGP-együttműködési részlegének vezetője. „A díj a MotoGP-vel kötött hosszú távú, sikeres együttműködésünk egyik fontos eleme, éppen ezért kiemelt jelentőségű számunkra, hogy évről évre a maximumot nyújtsuk e téren is. A 2015-ös versenyszezon különdíjának a vadonatúj BMW M6 Cabrio modellünket választottuk, amely idén januárban, a Detroiti Nemzetközi Autószalonon ünnepelte világpremierjét. Idén is teljes szívből szorítunk a MotoGP™ minden versenyzőjének” – fogalmazott Axel Mittler.

Az új BMW M6 modellpalettájával a BMW M GmbH megerősítette vezető pozícióját a nagyteljesítményű luxusautók szegmensében. Az elődmodellek kategóriájukban egyedülállónak számító, felülmúlhatatlan mércét állítottak fel az erőteljes teljesítmény, a hatékonyság, az agilitás, a komfort és a fejedelmi elegancia hibátlan egyensúlya terén, amely a BMW M sportmodellek védjegye. A legújabb BMW M6 modellpaletta pedig, amelynek az új BMW M6 Cabrio is tagja, még tovább finomított, aprólékos részletességgel átgondolt járműkoncepciójával új fejezetet nyit a legendás modell sikertörténetében. Az új BMW M6 Cabrio volánja mögött a vezető a vérpezsdítő teljesítmény és a kabriózás tökéletes összhangjának hamisítatlan élményét éli át, amelyhez az M TwinPower Turbo technológiával dolgozó V8-as benzinmotor 560 lóereje szolgáltatja az erőt (kombinált üzemanyag-fogyasztás: 10,3 liter / 100 km, kombinált károsanyag-kibocsátás: 239 gramm / km). A BMW M6 Cabrio mindössze 4,3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra, végsebessége pedig (elektronikusan leszabályzott) 250 km/óra. A BMW M sportmodelleket fémjelző csúcstechnika, úgy mint a Drivelogic-kal ellátott M duplakuplungos automataváltó, a Dinamikus Lengéscsillapítás-szabályzás (DDC – Dynamic Damper Control) és az Aktív M Differenciálmű, minden vezetési helyzetben sportos és tökéletes kezelhetőséget biztosít.

A MotoGP 2015-ös BMW M Különdíjának választott vadonatúj BMW M6 Cabrio mindemellett már ránézésre is lebilincselő. A BMW Individual exkluzív, Frozen Blue Metallic királykék-metál fényezése egyszerre dinamikus és elegáns megjelenést kölcsönöz a kabriónak, a modell impozáns kiállását pedig a duplaküllős, 20 coll méretű BMW M könnyűfém keréktárcsák erősítik tovább. Az utastérben a BMW Individual Merino Opal White opál fehér bőrözés tökéletes összhangot alkot a BMW Individual „Ash Grain White” halványszürke fabetétekkel.

A BMW M GmbH 2015-ben immáron tizenharmadik alkalommal adja át a BMW M Különdíjat a MotoGP versenyszezonjának legjobb időmérő-eredményét teljesítő versenyzőnek. A versenyekhez hasonlóan, a pilóták minden egyes versenyhétvégén pontokat kapnak az időmérőn elért helyezésük szerint. A pole pozícióért 25 pont, a rajtrács második helyéért 20 pont, míg a harmadikért 16 pont jár, majd fokozatosan csökken a rajtrács tizenötödik helyéig, amely mindössze 1 pontot ér a különdíjért folytatott pontversenyben. Az a versenyző, aki a szezon végére a legtöbb pontot gyűjti össze az időmérők alatt, megnyeri a BMW M Különdíjat. Valentino Rossi és Casey Stoner a jelenlegi csúcstartók, fejenként három BMW M Különdíjjal. 2013-ban Marc Marquez a széria eddigi legfiatalabb BMW M Különdíj-győztese lett, egyúttal az első pilóta, aki debütáló évében, újoncként megnyerte a díjat a motorsport királykategóriájában, 2014-ben pedig újra diadalmaskodott a versenyben. Honfitársa, Jorge Lorenzo eddig szintén két alkalommal győzedelmeskedett a széria legeredményesebb indulójaként. Sete Gibernau és Nicky Hayden egyaránt egyszeres BMW M Különdíj-győztesek.

A BMW M Különdíj a BMW M GmbH és a motorsport királykategóriájának számító MotoGP közötti hosszú távú együttműködés egyik fontos pillére, miközben a kiemelt partnerség középpontjában a BMW M modellekből álló biztonságiautó-flotta áll. A 2015-ös versenyszezon során a BMW immáron tizenhetedik alkalommal biztosítja a széria hivatalos biztonsági autóit. Az idei flotta hat darab BMW M és BMW M Performance modellből áll, az élen az innovatív vízbefecskendező rendszerrel szerelt BMW M4 Coupé biztonsági autóval. A BMW M4 Coupé mellett a BMW M3 és a BMW M6 Gran Coupé is biztonsági autóként teljesít szolgálatot. A BMW M5 a biztonsági személyzet kiváltsága, míg az új BMW X5 M és a BMW M550d xDrive Touring orvosi autóként biztosítja a MotoGP-futamokat. A BMW Motorrad két BMW S 1000 RR kétkerekűvel képviselteti magát az exkluzív flottában.

Exit mobile version