A Toyota lengyelországi motorgyára mintegy 150 millió Eurós beruházás keretében 2018 végén kezdi meg a hybrid hajtáslánc-részegység gyártását, emellett a gyártási portfóliójában 2017-ben és 2019 végén új benzinmotorok is megjelennek.
A Toyota bejelentette, hogy 2018 végén megkezdődik a hybrid hajtáslánc-részegység gyártása a Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) walbrzychi üzemében, emellett pedig két új benzinmotor – 2017-ben egy 1,5 literes, 2019 végén pedig egy 2,0 literes erőforrás – jelenik meg a Toyota Motor Industries, Poland (TMIP) Jelcz-Laskowicei üzemének portfóliójában. Az új projektek beindítása összesen mintegy 150 millió eurós beruházást jelent azon a több mint 950 millió eurón felül, amit a Toyota 2002 óta fektetett be lengyel gyártási tevékenységeibe.
“Nagy örömünkre szolgál, hogy további benzinmotorokkal és a hybrid hajtáslánccal bővíthetjük gyártásunkat Európa szívében, azaz itt Lengyelországban, a TMIP és a TMMP üzemeiben, amelynek munkatársai kiemelkedő szakértelemről tettek tanúbizonyságot, és kiváló minőségű termékeket készítenek” – fogalmaz Johan van Zyl, a Toyota európai elnök-vezérigazgatója. “A fenntartható növekedést szem előtt tartva a Toyota mindig a helyi hozzáadott értékre törekszik, és a piaci trendekhez igazodik.”
A TMMP-nél készülő hybrid sebességváltó-differenciálmű egység a Toyota hybrid hajtásláncának fontos része, és az 1.8 ZR benzinmotorhoz csatlakozik majd. Ez a hybrid erőforrás működik minden, Európában forgalmazott Toyota Auris és Auris Touring Sports Hybrid modellben, és ez hajtja majd az új Toyota C-HR crossovert is. Az Aurishoz készülő hybrid sebességváltó-differenciálmű egységet jelenleg Japánban gyártja a Toyota. A gyártás mellett néhány, a termeléssel kapcsolatos anyagvizsgálati kutatás-fejlesztési funkció is a TMMP feladata lesz.
A Toyota egyik fontos megkülönböztető terméke az európai piacon a hybrid hajtás. A Toyota Motor Europe célkitűzése, hogy az általa értékesített autók között a jelenlegi 31 százalékról 2020-ig 50 százalékra növelje a hybridek arányát.
“Arra törekszünk, hogy tovább erősítsük jelenlétünket Lengyelországban” – avat be Eiji Takeichi, a Toyota Manufacturing Poland elnöke. “A hybrid részegységek gyártása biztosítékot jelent a jövőre nézve – mind munkatársaink, mind pedig a helyi közösség számára.”
A TMIP termékeinek sorában a jelenlegi 1,4 és 2, literes dízelmotorok mellett két benzinmotor is megjelenik majd. Az 1,5 literes benzines egység összeszerelése 2017 februárjában kezdődik (ez az erőforrás a Toyota Yarisba kerül), a 2,0 literes benzinmotor gyártását pedig 2019 végén kezdi meg az üzem.
“Igaz ugyan, hogy a TMIP jelenleg csak dízelmotorokat gyárt, ám az európai piac egyre inkább igényli a benzines, hybrid és elektromos autókat” – magyarázza Kazunori Masuoka, a Toyota Motor Industries Poland elnöke. “Ebből következik, hogy fontossá vált termékskálánk diverzifikálása, és persze a benzinmotorok gyártásához szükséges szaktudás fejlesztése is.”