A Mercedes-Benz C 43 4MATIC Coupé nem csupán egy új tagnak számít a C-osztály családjában, hanem az idei évben egy teljes sor 43-as modell piacra kerülését vezeti fel, melyek magukban hordozzák az AMG géneket, akárcsak a GT sportkupé vagy a 63-as modellek.
A 3 literes V6-os biturbo motor 367 lóerőt képes leadni, maximális forgatónyomatéka pedig 520 Nm. A 0-100 km/h-s sprintet így a C 43 4MATIC Coupé mindössze 4,7 másodperc alatt képes teljesíteni, végsebességét pedig az elektronika korlátozza le 250 km/h-nál. A vezetési élményt tovább fokozza az áttervezett első futómű és a nagyon pontos kormánymű is.
A Mercedes-AMG C 43 4MATIC Coupé technikai fénypontjai
- 3-literes V6-os biturbo motor átdolgozott motorvezérléssel, magasabb töltőnyomással és lényegesen jobb dinamikával
- 9G-TRONIC automataváltó a visszaváltások során gázfröccs-funkcióval és „Sport Plus” módban különösen rövid reakcióidőkkel
- AMG Performance 4MATIC összkerékhajtás hátsókerék-orientált, 31-69 százalékos nyomatékelosztással (első tengely-hátsó tengely között)
- AMG RIDE CONTROL sportfutómű adaptív, 3 fokozatban gombnyomásra állítható csillapítással a Mercedes-AMG C 63 modellekből
- AMG DYNAMIC SELECT kapcsoló a dinamikus, személyre szabott vezetési élményhez öt menetprogrammal és AMG-specifikus hangolással
- Háromlépcsős ESP® menetstabilizáló rendszer
- Átdolgozott első futómű – a lengőkarok elasztokinematikai hangolása a Mercedes-AMG C 63 modellektől származik
- Átdolgozott, még magasabb szintű menetdinamikát biztosító hátsó futómű
- Nagyméretű fékrendszer belső hűtésű, elöl perforált kompozit tárcsákkal (elöl 360, hátul 320 mm-es átmérővel)
- Egyedi AMG első és hátsó szoknyák, valamint speciális kipufogóvég-kiképzések
- Egyedi, gyémánt hatású hűtőrács magasfényű fekete lamellákkal
- 18 colos, ötküllős, magasfényű fekete AMG könnyűfém keréktárcsák
- AMG műszercsoport kockás zászló mintázatú hátlapokkal, 280 km/h-ig kalibrált sebességmérővel és AMG főmenüvel
- Többfunkciós, alul lecsapott karimájú bőr sportkormány vörös színű kontrasztvarrással
- Fekete ARTICO műbőr / DINAMICA mikroszálas kárpitozás sportos mintázattal és vörös kontrasztvarrásokkalAMG-specifikus: a 3 literes V6-os Biturbo motorAz új 3-literes V6-os biturbo motor a Mercedes-Benz BlueDIRECT motorcsaládjának tagja, azonban az AMG mérnökei az erőforrás átalakításával a magasabb teljesítmény és a forgatónyomaték elérése mellett az erőforrás dinamikáját is AMG-s színvonalra emelték. A hengerhüvelyek NANOSLIDE® bevonata a MERCEDES-AMG PETRONAS F1-es versenyautójának motorjaiból származik, rendkívüli keménysége révén mérsékli a kopást és csökkenti a súrlódást, ezáltal pedig fokozza a hatékonyságot.
Rövid kapcsolási idők, magas szintű hatékonyság: a 9G-TRONIC automataváltó
A 9G-TRONIC automataváltót kimondottan a Mercedes-AMG C 43 4MATIC modellhez fejlesztették a mérnökök, és az egyedi programozásnak is köszönhetően a kapcsolási idők lényegesen lerövidültek. Az egyszerre akár több fokozattal történő visszaváltás jobb rugalmasságot tesz lehetővé, a gázfröccs-funkció pedig „Sport” és „Sport Plus” módban a visszaváltások során fokozza az élményt.
Egy, a középkonzolon elhelyezett kapcsolóval választható ki a manuális üzemmód, amikor a kormány mögötti kapcsolófülekkel történhet a fokozatválasztás. Ilyenkor a vezérlés a leszabályozási fordulatszám elérésekor sem kapcsol fel automatikusan magasabb fokozatba.
Adaptív csillapítással: a sportfutóműA Mercedes-AMG C 43 4MATIC Coupé szériafelszereltségének részét képezi az AMG RIDE CONTROL sportfutómű, mely a magas szintű menetdinamika és a kiváló komfort optimális elegyét nyújtja. Az átdolgozott első és hátsó futómű révén fontos mechanikus módosítások jellemzik a modellt, így még pontosabb, feszesebb és agilisabb lett az autó. Mérséklődött a karosszéria mozgása, jobb lett a tapadás és a keresztirányú dinamika, határhelyzetben pedig semlegesebb viselkedést tapasztalhatunk.
A középkonzolon lévő gombbal három futómű-hangolási fokozat közül választhatunk. Mind „Comfort”, mind „Sport”, mind pedig „Sport Plus” állásban az adott igényeknek megfelelően, automatikusan változtatja az adaptív rendszer a csillapítást.
Számos karakter egyetlen ujjmozdulatra: az AMG DYNAMIC SELECT
Az öt AMG DYNAMIC SELECT menetprogram révén a C 43 4MATIC Coupé karaktere egyetlen ujjmozdulattal személyre szabható. Az „Eco”, „Comfort”, „Sport”, „Sport Plus” és „Individual” programok spektruma a hatékonytól kezdve a kényemesen keresztül egészen a rendkívül sportosig terjed. A rendszer többek között a motor, a váltó, a futómű és a kormánymű beállításait befolyásolja.
Különösen Sport Plus programban élhető át az AMG modellekre jellemző élmény, mely a lenyűgöző menetdinamika mellett a hangélményre is vonatkozik. A hatékonyság fokozásáról Eco programban a Start/Stop rendszer mellett a vitorlázás funkció is gondoskodik: amennyiben a sofőr 60-160 km/h-s sebesség között leveszi a lábát a gázpedálról, a vezérlés szétkapcsolja a motort a hajtáslánctól, a fordulatszám alapjáratra csökken, és az autó hosszan kigurul, ezáltal csökkentve a fogyasztást.
Közvetlen, egyértelmű visszajelzésekkel: a Sport paraméter kormányzás
A Sport paraméter kormányzás változó áttételével maximálisan támogatja az új C 43 AMG 4MATIC Coupé agilitását, az autó sofőrjét egyedülállóan precíz és pontos visszajelzésekkel kiszolgálva. A kormányzás karakterét a kiválasztott DYNAMIC SELECT menetprogram határozza meg, „Individual” állásban pedig egyénileg személyre szabható.
Erőteljes és határozott: a külső formaterv
A Mercedes-AMG C 43 4MATIC Coupé-t látva már első pillantásra egyértelművé válik, hogy az AMG modellcsaládhoz tartozik. Az AMG formajegyek többek között a sportos első és hátsó lökhárítókban, az egyedi hűtőrácsban, a méretes légbeömlőkben, valamint a hátsó szoknya diffúzorjában köszönnek vissza.
Az egyedi kipufogóvégződések is a modell különlegességét fokozzák, a hovatartozást pedig a „BITURBO – 4MATIC” felirattal ellátott első sárvédőívek, valamint a csomagtérajtón olvasható „AMG” (baloldalt) és „C 43” (jobboldalt) feliratok jelzik. Az összképet az ötküllős, feketére fényezett AMG könnyűfém keréktárcsák teszik teljessé, amelyeken elöl 225/45 R18, hátul pedig 245/40 R18 méretű abroncsok feszülnek. Opcionálisan több, 19 colos kerékszett is a vásárlók rendelkezésére áll.Hangsúlyos sportosság egyedi részletekkel: az utastér
A Mercedes-AMG C 43 4MATIC Coupé belső tere hangsúlyosan sportos kialakítást kapott, amit számos egyedi részletmegoldás bizonyít. Például a vörös színű kontrasztvarrással ellátott, lecsapott alsó karimájú többfunkciós bőrkormány, vagy a még nagyobb oldaltartással ellátott sportülések, amelyek magasabb tempó esetén is biztos tartást garantálnak. A szériafelszerelés részét képező ARTICO műbőr / DINAMICA mikroszálas kombinációjú kárpitozás, valamint az ARTICO műbőrrel borított műszerfal különösen sportos hangulatról gondoskodik, amit tovább fokoznak a vörös kontrasztvarrások és biztonági övek.
Az összképet világos, szálcsiszolt alumínium díszítőbetétek teszik teljessé. Minden fontos információ egy szempillantás alatt leolvasható a jól áttekinthető AMG műszercsoportról, mely két, csőbe húzott körműszerből, köztük pedig egy 4,5 colos átmérőjű többfunkciós színes kijelzőből áll. A hangulatot a RACETIMER, a kilométeróra 280 km/h-ig tartó skálázása, valamint a kockás zászlót imitáló hátlapok fokozzák még tovább.