A Ford Motor Company ma bejelentette, hogy Budapesten megnyitja a Ford Business Solutions Europe központot, amely a Ford Motor Company üzleti megoldásokat kínáló globális hálózatának tagjaként működik majd.
Ezzel egyidőben a vállalat 2021. április 1-i hatállyal kinevezi Dieter Rogmannt a budapesti Ford Business Solutions Europe igazgatójává.
Dieter Rogmann 1994-ben csatlakozott a Ford Motor Company csapatához, és az elmúlt 27 évben betöltött tervezési, marketing és értékesítési vezetői pozíciókban értékes és sokoldalú tapasztalatokra tett szert. Legutóbbi posztján 2018 októbere óta dolgozott a Ford Európa ügyfélélmény-részlegének igazgatójaként, ahol fő feladata volt, hogy csapatával magas szintű ügyfélélményt biztosítson az autó birtoklásának teljes élettartama alatt, átformálva a Ford, a márkakereskedők és vásárlók közti online és offline interakciókat.
Új beosztásában Budapesten dolgozik majd, és innen irányítja az FBS Europe összes tevékenységét az európai régióban.
Igazgatóként Rogmann feladata lesz a Ford jövőbeli üzleti megoldásainak stratégiai irányítása Európában, méghozzá az értékteremtés, a digitális átalakítás, valamint a végpontok közti (E2E) intelligens folyamattervezés következetes alkalmazása révén. A Ford Business Solutions szervezet világszerte új üzleti megoldási stratégiák bevezetésére készül, többek közt szolgáltató központ-hálózat kiépítésére számos helyszínen; magasabb szintű konnektivitás biztosítására a működés során; magasabb szintű képességek kiépítésére a folyamatok automatizálása, a fejlett elemzés és a digitális munkafolyamatok területén; illetve arra, hogy a korszerűbb, végpontok közti (end-to-end) folyamatok bevezetésével átformálja a vállalat működésének módját.
“Nagy örömömre szolgál, hogy én vezethetem az FBS európai csapatát. Közös munkánkkal tovább bővíthetjük a Ford Business Solutions tevékenységi körét. Emellett elkötelezetten dolgozunk majd minden olyan folyamat gyors meghonosításán, amelyek lehetővé teszik, hogy újabb lépéseket tegyünk a világszínvonalú üzleti szolgáltatások és megoldások bevezetése felé. Ehhez úgy kell tekintenünk az FBS-re, mint egy teljes ökoszisztémára, optimalizálva a szervezet munkafolyamatait, és támogatva az új folyamatok bevezetését a hatékonyság fokozása érdekében. Mindez elősegíti majd egy integráltabb rendszer kialakítását, ami a bevált módszerek megosztására, a folyamatok egységesítésére és a központ képességeinek fejlesztésére szolgál. Az FBS képes a folyamatok hatékony átalakítására, amit a Ford értékesen hasznosíthat a szakértői csapatok együttműködése során, és hogy támogatást nyújtson üzleti tevékenységének új és fejlődő területein,” nyilatkozta Dieter Rogmann.
Az FBS szervezethez számos olyan, már meglévő pénzügyi, tervezési, értékesítési, marketing és emberi erőforrás funkció átkerült, amelyek egyaránt szolgálják a Ford európai üzletmenetét és bizonyos globális tevékenységeit.
A Ford az elmúlt 10 évben folyamatosan bővítette magyarországi üzleti tevékenységét. Ennek egyik fontos mérföldköve volt, amikor Szíjjártó Péter, Magyarország külgazdasági és külügyminisztere 2018-ban a Váci Greens irodaházban megnyitotta a vállalat Üzleti Szolgáltató Központját. Ez egyben egy budapesti Regionális HR Szolgáltató Központ létrehozását is jelentette, szerves részeként annak az új, globális modellnek, amelynek keretében hasonló központok nyíltak Indiában és Mexikóban is, világszerte HR-szolgáltatásokat nyújtva a Ford teljes üzleti tevékenységeihez.
Magyarországon a Ford az egyik a legnagyobb amerikai tulajdonú autóipari munkaadója; a vállalat két irodaházat működtet az országban (Budapesten és Szentendrén), és 624 magasan képzett, fiatal magyar mérnököt és közgazdászt foglalkoztat számos különböző területen.
A Ford emellett egyre növekvő magyarországi beszállítói hálózattal is rendelkezik: jelenleg több, mint 40 vállalat 69.000 munkavállalója gyárt és szállít részegységeket a Ford üzemei számára.
2010 óta a Ford piacvezető a magyarországi gépjármű-értékesítésben. A márka jelentős, 9,1 százalékos piaci részesedéssel bír a személyautók szegmensében, és 32 százalékos részesedést szerzett a haszongépjárművek piacán.
Idén év elején jelentette be a Ford, hogy a korábban tervezett összeg közel kétszeresét, legalább 22 milliárd dollárt fektet be globálisan az elektromos hajtásba, és az elektromos járművek gyártásához 1 milliárd dollár beruházással létrehozza a Ford Kölni Villamosítási Központját, a vállalat első ilyen létesítményét Európában. Kölnben készül majd 2023-tól a vállalat első európai gyártású, európai vásárlók számára tervezett, nagy sorozatban készülő, tisztán elektromos hajtású személyautója, és a cég máris tervbe vette egy második elektromos jármű ottani gyártását is.
2026 közepére a Ford európai személyautó-palettájának 100 százalékában megjelenik majd a nulla károsanyag-kibocsátásra képes, tisztán elektromos vagy plug-in hibrid hajtás, 2030-ra pedig a teljes kínálatban elérhető lesz a tisztán elektromos hajtás.