Carlos Ghosn, a Nissan elnök-vezérigazgatója áttörést jelentő technológiákat és partneri együttműködéseket jelentett be a CES-en, melyek célja a zéró emissziós és halálos közlekedési balesetektől mentes mobilitás megvalósítása.
Az önvezetés integrációját szolgáló NASA-alapú technológiákkal, az új LEAF-fel és a Nissan első, a vezető nélküli autók megvalósítását célzó tesztjeivel kapcsolatos bejelentések.
LAS VEGAS, 2017. január 5. – A 2017-es Consumer Electronics Shown (CES) tartott prezentációjában Carlos Ghosn a Nissan igazgatótanácsának elnöke és elnök-vezérigazgatója több olyan technológiát és partneri együttműködést jelentett be, melyek a zéró emissziós és halálos közlekedési balesetektől mentes mobilitás jövőjét szolgálják.
„A Nissannál nem fejlesztünk technológiákat pusztán a technológiáért, és nem is zárjuk el azokat a felsőkategória alatti modellektől,” mondta Ghosn. „Ilyenkor innovációnál többre van szükség. Találékonyság kell. És éppen ez az amit megvalósítunk a Nissan Intelligen Mobiltásán keresztül.”
Ghosn öt kulcsfontosságú bejelentést tett, melyek hozzájárulnak a Nissan intelligens mobilitás tervének megvalósításához.
Ghosn áttörő technológiát jelentett be Seamless Autonomous Mobility (Zavartalan autonóm mobilitást) vagy SAM néven, melynek célja, hogy lerövidítse az autonóm járművek közutakra kerüléséhez szükséges időt. A NASA technológiája segítségével fejlesztett SAM technológia emberi támogatást ad a járműbe integrált mesterséges intelligenciának (MI), hogy segítsen neki dönteni a váratlan helyzetekben, és fejlessze a járműbe integrált MI tudását. Ez a technológia lehetővé teszi, hogy vezető nélküli autók milliói osztozzanak az utakon a hagyományos autókkal, ráadásul a közeli jövőben. Ez a Nissan Intelligens Integráció terv része.
Ghosn bejelentette, hogy az autógyártó autonóm vezetésre irányuló stratégiájának következő lépéseként a A Renault-Nissan szövetség elkötelezettségétől vezérelve, a Nissan a japán szoftvercéggel, a DeNa-val együttműködve olyan teszteket indít, melyek célja a vezető nélküli járművek kereskedelmi alkalmazása. A tesztek Japánban indulnak ebben az évben, melynek célja a technológia tökéletesítése. A Nissan és DeNa célja, hogy 2020-ra kibővítse a teszteket, mely magába foglalja a hétköznapi használatát az önvezető technológiának mobiltási szolgáltatások terén Tokióban és vonzáskörzetében.. Ez a következő lépés a Nissan Intelligens Vezetés terén.
Az autonóm vezetést célzó technológiákban tett előrelépések ismertetésén túl Ghosn bejelentette a Nissan azon terveit is, amelyek a vállalat elektromos járműtechnológiákban betöltött vezető szerepére épülnek: az új LEAF bemutatásával a Nissan Intelligens Meghajtás új fejezete kezdődik. A világszerte piacvezető elektromos jármű megkapja a ProPILOT technológiát, a Nissan egysávos autópályás vezetést támogató önvezető technológiáját is.
A hálózatba kapcsolt autókkal kapcsolatban, melyek egyesítik a Nissan intelligens vezetés és Nissan intelligens integráció technológiákat, Ghosn bejelentette, hogy a Nissan és a Renault–Nissan Alliance vállalatszövetség folytatja együttműködését a Microsofttal, hogy létrehozzák a hálózatba kapcsolt autók következő generációjának technológiáját. A bejelentés alatt demonstrálva lett, hogyan teheti a Microsoft személyi asszisztens technológiája a Cortana a vezetést hatékonyabbá és zökkenőmentesebbé. A Cortana egyike azoknak a technológiáknak, amelyeket az Alliance és a Microsoft közösen aknáznak ki.
A Nissan ezen lépései a jövő autójának megépítését, illetve a jövő autóipari vállalatának megalkotását szolgálják – Ghosn hangsúlyozta, hogy az irányelvi és szabályozói környezet kritikus szerepet játszik majd ezen technológiák fejlődésében. Ezek a viták egyre inkább előtérbe kerülnek a világ folyamatosan növekvő városaiban. Ezzel kapcsolatban Ghosn bejelentett egy új partneri együttműködést a 100 Resilient Cites szervezettel (100RC) – melyet a Rockefeller Alapítvány hívott életre. A globális nonprofit szervezet célja, hogy segítse ellenállóvá tenni a városokat a fizikai, társadalmi és gazdasági kihívásokkal szemben. A Nissan és a 100RC közösen segíti a városokat, hogy lefektethessék az autonóm vezetés, az elektromos járművek és az új mobilitási szolgáltatások alapjait. A Nissan a 100RC első autóipari partnere.
„Arra bíztatunk másokat is, hogy csatlakozzanak hozzánk, legyen szó tech-partnerekről, e-kereskedelmi vállalatokról, személyszállító és autómegosztó felületekről és szociális vállalkozókról, akik segíthetnek nekünk az új járművek és szolgáltatások kifejlesztésében. Így érhetjük el, hogy mindenki hozzáférhessen az új technológiákhoz és szolgáltatásokhoz, melyek értékeket hoznak életükbe” – mondta Ghosn.