Site icon AutóAddikt

Citroën-diadal Szlovákiában

Ragyogóan sütött a nap, és jócskán megteltek a lelátók, amikor három Citroën C-Elysée WTCC gurult be az első futam rajtrácsának első három helyére.

Amint kialudtak a piros lámpák, Yvan Muller – kihasználva pole pozícióját – rögtön az élre tört, Sébastien Loeb és José María López pedig fej fej mellett haladtak mögötte. A két autó közötti kiélezett küzdelemben az argentin pilótának sikerült megőriznie második helyét francia vetélytársa előtt. A hetedik helyről startoló Ma Qing Hua kicsit beragadt a rajtnál, így csak a mezőny végét sikerült elcsípnie. Hamar felzárkózott a többiekhez, végül mégis feladta a versenyt, hogy a szerelőknek legyen idejük kideríteni a hiba okát a második futamig.

A mezőny élén Yvan Muller hamar maga mögött hagyta csapattársait. Sébastien Loeb a tizenegy kör alatt végig néhány méterrel José María López mögött autózott, anélkül, hogy megfelelő alkalmat talált volna az előzésre. Így aztán három Citroën C-Elysée WTCC-jük ebben a sorrendben haladt át a célvonalon is, és ezzel Muller megszerezte negyedik futamgyőzelmét a szezonban.

Néhány perccel később elrajtolt a második futam is. Ma Qing Hua a szerelőgárda minden próbálkozása ellenére ismét kuplungproblémákkal küszködött, így végül pont nélkül volt kénytelen távozni Szlovákiából.

Sébastien Loeb igazi repülőrajtott vett, így már az első kanyarban a második helyre tört előre a nyolcadikról. A kilencszeres ralivilágbajnok José María López elé vágott be, akihez hamarosan Yvan Muller is csalakozott, miután sikerült leráznia Hugo Valentét.

Loeb a második kör elején talált alkalmat arra, hogy megelőzze az élen autózó Tarquinit. Egy körrel később López és Muller is követték a példáját, így ismét három Citroën vezette a futamot. José María Lópeznek ezután minden tudományát latba kellett vetnie, hogy ellen tudjon állni Yvan Muller szűnni nem akaró ostromainak. Elszánt, mégis sportszerű küzdelmük ellenére a sorrend egészen a célzászlóig változatlan maradt (9, 37, 68).
Sébastien Loeb ezzel negyedik FIA WTCC győzelmét zsebelte be: 2014-ben Marrakech-ben és ugyanitt, a Slovakia Ringen győzött, idén pedig a mostani siker előtt Termas de Río Hondóban diadalmaskodott.

A világbajnoki összesítésben José María López várhatja az első helyről a versenyszezon második felét: Yvan Mullert 30, Sébastien Loebet pedig 61 ponttal megelőzve. Ma Qing Hua a hetedik helyen áll a pilóták között. Miután a hétvégén a lehető legtöbb pontot begyűjtötte, a Citroën immár 529 ponttal vezeti a konstruktőrök versenyét, 163 ponttal megelőzve a második helyen álló csapatot.

Carlos Tavares, PSA Peugeot Citroën vezérigazgatója: „A tökéletesre sikerült időmérők után ez a két ’triplázás’ egy igen izgalmas hétvégére tette fel a koronát. Gratulálunk a pilótáinknak, akik sikerre váltották a vezetőség, a mérnőkök és a szerelők lankadatlan erőfeszítéseit. A Citroën Racing ismét megmutatta a tudását, rátermettségét és a csapatszellem erejét. Ezzel példát állított az egész PSA csoport elé, megmutatva hogy mi nap mint nap a feladatunk: minél messzebbre tolni a határainkat, hogy olyan dolgokra is képesek legyünk, amelyekre korábban nem voltunk. Minden nap erre kell törekednünk, közös munkával és maximálisan bízva egymásban.”

Yvan Muller: „Természetesen nagyon elégedett vagyok a két futam eredményével. A jól sikerült első rajt gyakorlatilag biztosította számomra a futamgyőzelmet. Már az első kanyaroknál próbáltam előnyre szert tenni, nehogy később meglepetés érjen. Ügyelnem kellett a gumiabroncsok megfelelő kopására, miközben csapattársaimra is figyeltem, akik nem sokkal maradtak el mögöttem. A második futamban mind a hárman jól rajtoltunk, és a legelső méterektől számos hellyel sikerült előbbre kerülnünk. A cél előtt néhány kanyarral már csak Gabriele Tarquini volt előttünk, amikor Seb nagyszerű taktikával megszerezte a vezetést… mi pedig követtük a példáját!”

Sébastien Loeb: „Nagyon boldog vagyok, hogy ismét a dobogó legfelső fokán állhattam. Legutóbb Argentínában sikerült győznöm, s azóta bizony jó néhány hónap eltelt már! Az első futamban igyekeztem fogást találni Pechitón, de sajnos nem adódott alkalmam az előzésre. A második menetben a jó rajt volt a siker kulcsa. Az adódó lehetőségeket kihasználva előretörtem, és máris Gabriele Tarquinivel vívtam közelharcot. Tarquini remekül állta a sarat a támadásaimmal szemben, de nagy nehezen megtaláltam az előzéshez szükséges rést, azután pedig próbáltam növelni az előnyömet, amíg a többiek még mögötte voltak. A mai napon a Citroën C-Elysée WTCC-m egyszerűen fantasztikus volt!”

José María López: „Gratulálok a csapattársaimnak a győzelmükhöz! Különösen örülök a mai eredményeknek, hiszen csak néhány pontot veszítettem az összesítésben. Tudom, hogy egészen a végéig nagyon szoros lesz a verseny, de örülök, hogy viszonylag kényelmes vezető pozícióból vághatok majd neki a szezon második felének. Mindannyian a maximumot próbáljuk nyújtani, egy pillanatra sem lankadhatunk, folyamatosan fejlődnünk kell. El sem tudom mondani, milyen motiváló egy ilyen csapat tagjának lenni.”

Ma Qing Hua : „Nyilvánvaló, hogy csalódott vagyok, amiért pont nélkül vagyok kénytelen elutazni Szlovákiából. Az időmérők alapján jó eredményekre számítottam, azonban mindkét rajtnál problémáim adódtak a kuplunggal. Szerencsére nem kell sokat várnom a következő versenyig!”

Szusszanásnyi idejük sem lesz a FIA WTCC csapatoknak a következő versenyig, amelynek a Circuit Paul Ricard pálya ad otthont Dél-Franciaországban. A Citroën C-Elysée WTCC-k átvizsgálása után a trailerek máris Provence felé veszik az irányt, ahol a program szerint péntek délben megkezdődnek a szabadedzések. Szombaton a délelőtti (9.00 és 11.30) bemelegítés után 15.00 órától kezdődnek az időmérők, a két versenyfutamra pedig vasárnap 12.45-kor, illetve 14.00-kor kerül majd sor.

A Citroën Total csapat bravúros szereplésre számít a hazai pályán. A tavalyi első futam Yvan Muller és Sébastien Loeb kettős győzelmével végződött, a másodikban pedig José María López hajtott végre hatalmas bravúrt: az utolsó helyről indulva sikerült elsőként áthajtania a célvonalon. Az argentin pilóta mellé Yvan Muller is felállhatott a dobogóra.

1.FUTAM
1. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)
2. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
3. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC)
4. Rob Huff (Lada Vesta WTCC)
5. Hugo Valente (Chevrolet RML Cruze TC1)
6. Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC)
7. Tom Chilton (Chevrolet RML Cruze TC1)
8. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC)
9. Tom Coronel (Chevrolet RML Cruze TC1)
10. Nestor Girolami (Honda Civic WTCC)
FUTAMGYŐZTES IDEJE: Yvan Muller 2’05’’748
2.FUTAM
1. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC)
2. José María López (Citroën C-Elysée WTCC)
3. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC)
4. Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC)
5. Hugo Valente (Chevrolet RML Cruze TC1)
6. Jaap van Lagen (Lada Vesta WTCC)
7. Mehdi Bennani (Citroën C-Elysée WTCC)
8. Michelisz Norbert (Honda Civic WTCC)
9. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC)
10. Tom Coronel (Chevrolet RML Cruze TC1)
FUTAMGYŐZTES IDEJE: Sébastien Loeb 2’06’’620
VILÁGBAJNOKI TABELLA (EGYÉNI)
1. José María López 239 p
2. Yvan Muller 209 p
3. Sébastien Loeb 178 p
4. Tiago Monteiro 108 p
5. Gabriele Tarquini 96 p
6. Michelisz Norbert 86 p
7. Ma Qing Hua 84 p
11. Mehdi Bennani 40 p
4
VILÁGBAJNOKI TABELLA (KONSTRUKTŐRÖK)
1. Citroën 529 p
2. Honda 366 p
3. Lada 157 p

Exit mobile version