Site icon AutóAddikt

Csúcson a BMW, ötödszörre is megdőlt az éves értékesítési rekord

Világszerte összesen 2 247 485 átadott BMW, MINI és Rolls-Royce modellel a BMW Group fennállásának eddigi legeredményesebb évét hozta a 2015-ös esztendő, amely a BMW és a MINI történetében egyaránt újabb értékesítési rekordot állított fel. A BMW i divízió eközben mintegy 30 000 jövőbe mutató négykerekűt adott át ügyfeleinek a világ minden táján.

A BMW Group történetének eddigi legsikeresebb éves értékesítési mutatóját hozta a 2015-ös esztendő, amellyel a vállalatcsoport immáron sorozatban ötödszörre szárnyalta túl előző éves értékesítési volumenét. Tavaly összesen 2 247 485 darab BMW, MINI és Rolls-Royce modellt értékesített világszerte a vállalatcsoport, amely 6,1 százalékos emelkedés a 2014-ben átadott négykerekűekhez képest. Decemberben mindeközben 213 537 darab BMW, MINI és Rolls-Royce modell kelt el a világ minden táján, amely 0,8 százalékos csökkenés az előző év decemberéhez képest.

„2015-ben nem kevesebb, mint tizenöt vadonatúj vagy felfrissített modellünk érkezett meg a nemzetközi piacra, egész éves értékesítési volumenünk pedig kiválóan szemlélteti, hogy ezen modellek mennyire népszerűek ügyfeleink körében” – kommentálta a vállalatcsoport éves értékesítési eredményeit Dr. Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának értékesítésért és BMW-marketingért felelős tagja Detroitban, a 2016-os Észak-Amerikai Nemzetközi Autószalon nyitónapján. „Az egyes piacokon tapasztalható gazdasági nehézségek ellenére, vállalatcsoportunk egész évben stabilan tudta növelni értékesítését. 2016 is minden bizonnyal kihívásokkal teli év lesz, ezért a sikereink fenntartása érdekében kiemelten fontos az, hogy továbbra is rugalmasan viszonyuljunk a piac által támasztott feltételekhez” – mondta Dr. Ian Robertson.

A vállalatcsoporttal párhuzamosan a BMW is ötödik egymást követő éves értékesítési rekordját könyvelhette el 2015 végén: a bajor gyártó 1 905 234 járművet adott át ügyfeleinek világszerte, amellyel 5,2 százalékkal múlta felül a 2014-ben értékesített darabszámot. A decemberben átadott 176 681 modell 0,7 százalékkal maradt el az előző decemberben elért, rekordszintű teljesítménytől.

A BMW modellsorozatai szinte kivétel nélkül felülmúlták 2014-es eladási mutatóikat. A BMW 2-es sorozat képviselőit az elmúlt évben 157 144 ügyfél választotta, amelynek kétharmadát, több mint 107 000 példányt a BMW 2-es Active Tourer és Gran Tourer modellek tettek ki, hatalmas értékesítési sikertörténetet érve el ezzel. Hasonlóan sikeres volt a BMW 4-es sorozat is, amelyből 2014-hez képest 27,4 százalékkal több, immáron 152 390 darab talált gazdára. A BMW X4 értékesítési mutatója több mint megkétszereződött 2015-ben: az 55 050 átadott példány 153,8 százalékos növekedésnek felel meg. A világszerte hatalmas népszerűségnek örvendő BMW X modellcsalád éllovasa továbbra is a BMW X5, amelyből tavaly globálisan 168 143 modell kelt el. A 14,1 százalékos növekedést a BMW X6 terepkupé eladásai fokozzák: a 46 305 példány több mint 50 százalékos javulást jelent.

2015-ben 29 513 innovatív modellt adott át ügyfeleinek a BMW i divízió, amely 65,9 százalékos értékesítési növekedés a 2014-es adatokhoz képest. A világ első elektromos meghajtású prémium kisautójának számító BMW i3 modellből 24 057 darab talált gazdára, ami 49,9 százalékos emelkedés, miközben a BMW i8 plug-in hibrid sportautót 5 456 ügyfél választotta.

338 466 darabos éves értékesítésével a MINI 2015-ben története eddigi legsikeresebb esztendejét zárta, az eladási mutató kereken 12 százalékos javulásával. A háromajtós MINI-ből 127 194 példány (+ 0,2 százalékos növekedés), míg ötajtós testvéréből 94 788 modell fogyott a január és december közötti időszakban. A vadonatúj MINI Clubmant, amely 2015 októberében érkezett meg a piacra, december végéig világszerte 8 003 ügyfél választotta.

„Rendkívül elégedettek vagyunk, amiért gyökeresen felfrissített modellpalettánk minden korábbinál színesebb és meggyőzőbb kínálata a MINI történetének eddigi legeredményesebb éves értékesítési mutatóját hozta. A háromajtós MINI népszerűbb, mint valaha, az ötajtós kivitel pedig újabb és újabb ügyfeleket csábít el. Biztos vagyok benne, hogy a vadonatúj MINI Cabrio, amely márciusban debütál a nemzetközi piacon, 2016-ban újabb lendülethez segíti majd a márkát. Globális sikertörténetünk az abszolút bizonyíték arra, hogy jó irányba tartunk” – fogalmazott Peter Schwarzenbauer, a BMW AG igazgatótanácsának MINI-, BMW Motorrad- és Rolls-Royce-ágazatokért felelős tagja.

A Rolls-Royce Motor Cars 112 éves történetének második legeredményesebb esztendejeként könyvelheti el a 2015-ös évet. A Goodwood-i gyártó tavaly összesen 3 785 luxusautóval kedveskedett ügyfeleinek, amely 6,8 százalékkal múlja alul a 2014-es év minden tekintetben rekordnak számító, 4 063 darabos éves értékesítési mutatóját. 2015-ben a Rolls-Royce fejedelmi modelljei iránt világszerte erős érdeklődés mutatkozott, amely alól egyedül Kína a kivétel, ahol jelentős gazdasági megszorítások hátráltatják a luxus kategóriájú járművek térnyerését. Az ügyfelek legkedveltebb luxusautója ezúttal is a Wraith és a Ghost modell volt, miközben a vállalat modellpalettájának csúcsán továbbra is a Phantom trónol, a világ elsőszámú luxusautó-szimbólumaként. A vadonatúj Rolls-Royce Dawn szeptemberben mutatkozott be a 2015-ös Frankfurti Nemzetközi Autószalonon, házon belül minden korábbi előrendelési rekordot megdöntve. A modell első tulajdonosai 2016. második negyedévében vehetik át kedvencüket.

A vállalatcsoport globálisan kiegyensúlyozott értékesítési stratégiájának megfelelően a BMW Group 2015-ben világszerte mindegyik régióban értékesítési növekedést könyvelhetett el.

Európában közel egymillió vadonatúj BMW és MINI modell talált gazdára 2015-ben: a 999 669 átadott modell 9,4 százalékos növekedésnek felel meg. A kontinens legtöbb régiója kétszámjegyű értékesítési gyarapodást ért el a január és december közötti időszakban: a BMW Group negyedik legnagyobb piacának számító Nagy-Britanniában 230 652, míg Franciaországban 77 577 modell kelt el. Előbbi 12,7 százalékos, utóbbi kereken 15 százalékos értékesítési fejlődés. Ez idő alatt a dél-európai országok is jelentős növekedést mutattak: Spanyolország a 45 550 eladott modellel 19,2 százalékos, Olaszország pedig 71 173 darabos értékesítésével 12,3 százalékos javulást ért el.

Az amerikai kontinensen idén 2,8 százalékkal több BMW és MINI modellt értékesített a vállalatcsoport, mint 2014-ben: a 494 629 négykerekűből 404 537 példányt az Egyesült Államokban helyeztek forgalomba, amely 2,2 százalékkal múlja felül az egy évvel korábbi mutatót. Amíg Kanadában a 42 052 eladott autó 10,1 százalékos növekedést, addig Mexikóban a 17 475 átadott modell 17,3 százalékos gyarapodást eredményezett 2015-ben.

Ázsiában a BMW és MINI modellek éves értékesítési mutatója 4,2 százalékos javulással zárt, összesen 684 121 eladott autóval. A január és december közötti tizenkét hónapban csak Kínában 463 736 darab BMW és MINI modell talált gazdára, ami 1,7 százalékos emelkedést jelent. Dél-Koreában ez a szám 54 575, míg Japánban 69 199 modell: előbbi 17,6, utóbbi 8,1 százalékos fejlődésnek felel meg.

2015-ben a BMW Motorrad értékesítési mutatója ismét jelentősen túlszárnyalta az előző évi értékeket, így a gyártó immáron sorozatban ötödszörre múlta felül előző éves értékesítési volumenét. A 2014-ben értékesített 123 495 kétkerekűhöz képest a világszerte átadott 136 963 robogó és motorkerékpár 10,9 százalékos abszolút növekedést eredményezett 2015-ben. A december ugyancsak új rekordnak számító havi értékesítési mutatót hozott a BMW Motorrad történetébe: az előző decemberben regisztrált 7 032 modellhez viszonyított 7 497 eladott kétkerekű 6,6 százalékos gyarapodást jelent.

A BMW Group értékesítési eredményei 2015 decemberében és az egész év során

2015 decemberében 2014 decemberéhez képest 2015-ben 2014-hez képest
BMW Group autók 213 537 – 0,8% 2 247 485 + 6,1%
BMW 176 681 – 0,7% 1 905 234 + 5,2%
MINI 36 375 – 1,1% 338 466 + 12,0%
Rolls-Royce 481 – 1,8% 3 785 – 6,8%
BMW Motorrad 7 497 + 6,6% 136 963 + 10,9%
Exit mobile version