Korábban már beszámoltunk arról, hogy projektautónk, az 1997-es Mercedes S420 W140 mellső lökhárító felfogató csavarjait renováltattuk, pótoltattuk. Most teljes lett az összkép, ugyanis az oldalsó felfogató síneket is kicseréltettük. Mindezt Hamza Csabánál, a CVH Autószerviz és karosszériaműhelyben.
A W140-es mellső lökhárítóját összesen 4 db csavar tartja elöl. Kettő a felső résznél, a motorházfedél hűtőmaszk-része alatt, bal- és jobb oldalon, míg újabb kettő az alsó résznél, a vonószemtakaróknál, szintén bal- és jobb oldalon. Pluszban oldalt, a szegélyperemeknél 1-1 csavar rögzít, azaz tartja megfelelően a sínekben a lökhárítóelemet.
A sínek szintén mindkét oldali elhelyezkedéssel lettek beépítve a 140-esbe. Ennek alapvetően annyi a szerepe, hogy a lökhárítót szintben tartsa, itt, az oldalsó részeknél nincs csavarozás, csak a sínek. Ugyanakkor a síneknek van 2-2 állítócsavarja, amelyekkel a sínek, ezáltal a lökhárító oldalsó hézagjait, magasságát lehet finomhangolni.
Nem egyszerű a feladat egyáltalán, rendkívül sziszifuszi munka. Az autó gyári oldalsó felfüggesztései korrodáltak voltak erősen, ezért cserére írtuk ki az alkatrészeket az előzetes terminusban – viszont be kellett szerezni a donor alkatrészeket is. Ámon Pál bontójából sikerült előkaparni kettő jó állapotú darabot (ugyanabból az USA nyugati partjairól származó S600-ból, amelyből egyebek mellett a kürtök is származnak), amelyek jó cserealapnak bizonyultak.
Az eredeti, gyári felfogató sínek gyatra mivoltuk ellenére relatíve könnyen eltávolíthatóak voltak, viszont a korrodált tartócsavarok egy részét sikerült beletörni a menetbe kiszerelésnél. Ez szinte törvényszerű is volt, hiszen a rozsda enyhén szólva beleette magát a vasba minden ponton. A CVH-nak természetesen nem jelentett akadályt, hogy a csavarmaradványokat eltávolítsák, és a menetek ismét eredeti fényükben pompázhassanak.
Mindezek után helyükre kerültek az új felfüggesztő sínek, és a két-két pozicionálócsavarral sikerült is szinte végleges állást elérni. Így az S420 W140 mellső lökhárítója most stabilan, már szinte gyári megközelítésben áll, viszont szinte teljesen bizonyos, hogy még további hézagszint-állítást kell végezni, elsősorban a vezetőoldali első sárvédő kapcsán (rések nlhány részen aszimmetrikusak, a motorháztetőnél szintén van 1-2 mm eltérés az illesztéseknél.
Együttműködő partnerek: Classic Vehicle Hungary, Victor’s Customs, Zöld Autószerviz, MerciBolt.hu, Hankook Tire Magyarország, ULO, Loctite (Henkel Adhesives), Olajshop.hu
Fotó: Canon / Camera Kft.
Utómunka: Acer