Site icon AutóAddikt

DeAgostini Wartburg 353 1:8 építés – 10. lapszám: a motor összeszerelése

A 10. lapszám mellé megkaptuk az illusztris gyűjtőmappa első darabját, melybe közel 20 lapszámot lehet lefűzni. Ez jó, hiszen így méltó módon archiválható az egész Wartburg-anyag.

Most a Ford Escort 1300 GT Mk I került bemutatásra a DeAgostini Wartburg 353 1:8 10. lapszámában. Maga az ötlet, hogy minden egyes lapban a korra jellemző, meghatározó autótípusokat mutat be a kiadó – remek ötlet, igazán jó olvasmány minden esetben.

Megérkezett a motorblokk, és annak minden kiegészítője. Így a 10. lapszámmal be is fejeztük a Wartburg 353 motorjának megépítését, amely lényegében nem volt túl bonyolult feladat, de azt sem mondanánk, hogy kifejezetten szimpla lett voina.

A blokk jobb oldali falára 3 darab csavarral felerősítettük a kipufogócsonk leömlőit, majd az előző számban összerakott hengerfejet hozzácsavaroztuk a blokkhoz. Itt ügyelni kellett arra, hogy a csavarok ténylegesen masszívan meg legyenek húzva, ugyanis ha lazán hagyjuk, rendkívül hajlamos a lötyöésre, zörgésre – ami nem túl ildomos.

Miután ezell megvoltunk, a forgattyúsház alsó felét rögzítettük a blokk aljához. Itt szintén ugyanaz a metódus, ami a hengerfej rögzítésnél volt: fixen meghúzni a csavart ahhoz, hogy az egész stabilan álljon.

Helyére kerülhetett az indítómotor is, majd a szívócső fűtésháza, aztán a 60 milliméteres kábel is mindkét végpontján csatlakoztatásra került.

Rendeld meg ezt a fantasztikus kiadványt  a kiadó weboldaláról a link segítségével, használd a WARTBURGAUTOADDIKT promóciós kódot és élvezd az előfizetéssel járó előnyöket!

Exit mobile version