Váratlanul jött az ajánlat, lényegében egy ajándék, hogy Tim Gábor indulhat a másik hazai szervezésű, de FIA licenszes sorozatban, a Swift Cup Europe-ban. A sorozat tavaly indult, és főként magyar és osztrák pilóták vesznek részt a futamokon, 26-28 fős létszámmal.
Tim Gábor jelenleg 20 pontos előnnyel vezeti az RCM CUP sorozatot, ahol még a régebbi építésű Suzuki Swift-eket használják, ebben az Europe Cup-ban már az új modellel versenyeznek, jóval erősebb motorral, más futóművel, és más gumimárkával. A váltó is jóval sportosabb, gyors, és rövid hatsebességes.
A szabadedzéseken ismerkedett Gábor az autóval, itt ült bele először. Rögtön felvette a tempót, és a csapat is megtalálta a számára megfelelő beállításokat. A szombati időmérésen tovább folytatódott a gyorsulás, olyannyira, hogy Tim élete első Swift Cup Europe időmérését megnyerte! Előnye is megnyugtató volt, több mint fél másodpercet adott a második helyezettnek.
A sorozatban használt félslick gumik nagyon közel állnak a teljes slick-hez, ezért a promóter idén bevezette az eső gumit is. Ennek szerepe is lett, hisz a szombati verseny előtt özönvíz szerű eső érkezett, a pályán folyamatosak voltak az átfolyások. A csapat úgy döntött, hogy nem vállt az esőgumira, bízott Tim esőmenő kvalitásiban, és fent hagyta a félslick gumikat.
A futam jól indult, Tim Gábor egy megnyugtató előnyt autózott ki, majd 5 másodperccel vezetett, mikor a pályára hajtott a Safety Car. Azok a pilóták akik esőgumin mentek egyre előrébb lépkedtek, így megvolt az esély, hogy a végén még Tim bajba kerülhet. A Safety Car után azonban tudta növelni a tempót, és majd három másodperces előnnyel nyerte a versenyt.
„Rizikót vállaltunk a fél slick gumikkal, de úgy éreztük, hogy a minimális minta a gumin elég lesz a víz elvezetéséhez, illetve az aszfalt még meleg volt, és az eső gumi hamar elmelegedett volna. Az elején úgy tűnt ez volt a jó döntés, de a végére már akkora volt a víz, hogy folyamatosan felúsztam. De ez már mindegy, sikerült nyerni, a leggyorsabb kört is megfutottuk, minden jól sikerült. Az autó rendkívül jó volt, nagyon pontos, és jól reagált mindenre. A csapat tökéletes beállítást adott alám” – nyilatkozta Tim a futam után.
A vasárnapi verseny már száraz pályán zajlott, a 26 fős mezőnyből ezúttal a 8. pozíció jutott Tim-nek. A rajt ugyan nem sikerült kiemelkedően, sőt egy helyet vesztett is a pilóta, de fokozatosan jött fel. A hatodik helyen járt, mikor a pályára hajtott a Safety Car, és a futam vége előtt 8 perccel kaptak újra zöld jelzést a versenyzők. Tim ekkor már tudta, igyekezni kell, mert fogy az idő. A futam vége előtt két körrel át is vette a vezetést, és innen már a védekezésre koncentrált. A 13. körben meg is kapta a kockás zászlót, megnyerte a futamot. Mögötte azonban hatalmas tömeg karambol alakult ki, ezért piros zászlóval megszakították az amúgy már leintett futamot. A szabályok értelmében így az egy körrel előbbi eredmény számított, szerencsére Tim Gábor már ekkor is vezetett, így a győzelem hivatalos lett.
„Mikor bejött a verseny felénél a Safety Car, nem fogadtam volna arra, hogy akár a dobogóig is fel tudok jutni, mert kevés volt az idő hátra. Az utolsó percekben sokkal keményebben nyomtam, és nagyon közel voltam a határokhoz, de kockáztatnom kellett. Ez bejött, és át tudtam venni a vezetést. A mögöttem lévő balesetből nem láttam semmit, de láttam a roncsokat, az megijesztett. De azóta kiderült, senki sem sérült meg és ez a lényeg” – foglalta össze Tim a vasárnapi versenyt.