A részben vagy teljesen elektromos meghajtások vezető fejlesztőként ismert és környezetbarát autók forradalmát több, mint két évtizede útjára indító Toyota és prémium márkája, a Lexus mára több, mint 15 millió hibrid elektromos autót adott el világszerte. Ebből Európában 2,7 millió, Magyarországon pedig közel 20.000 darab talált gazdára.
A prémium márkájával, a Lexusszal közösen jelenleg világszerte 40, Európában pedig 20 környezetbarát hibrid elektromos autót forgalmazó, ezzel a piac legszélesebb zöld autó kínálatát jegyző Toyota 2019 végéig több, mint 15 millió hibridet értékesített világszerte. Ebből mintegy 1,7 millió darabot tettek ki a Lexus, és 13,3 milliót a Toyota hibrid eladások.
Csak tavaly 1,9 millió hibrid
2019-ben a Toyota rekordszámú, több, mint 1,9 millió hibrid elektromos autót adott el világszerte, amiből 250.000 darabbal vette ki a részét a Lexus prémium márka. Világszinten a Lexus értékesítések 15%-át és a Toyota eladások 19%-át, a teljes Toyota Csoport eladásainak (a Daihatsu budget autómárkát és a Hino busz és teherautó márkát is figyelembe véve) pedig 18%-ot tesznek ki a hibridek. Európában ugyanakkor a Toyota márka esetén 61%-os, míg a Lexus esetében még ennél is magasabb, 96%-os a hibridek aránya az értékesítésekben.
Európa az élre tör a zöld autó eladásokban
Ha az eddig összesen eladott Toyota és Lexus hibridek számát vizsgáljuk, akkor Japán viszi a prímet 6,7 millió darabbal, amit Észak-Amerika (4 millió darab) majd pedig Európa (2,7 millió darab) követ. Ha viszont a tavaly évet vizsgáljuk, azt látjuk hogy Japán (640.000 darab) után már rögtön Európa (530.000 darab) jön, megelőzve Észak-Amerikát (330.000 darab). Ez a trend már negyedik éve tart, Európa egyre nagyobb mértékben körözi le Észak-Amerikát, amiben kétségkívül szerepe volt az európai dízelbotránynak is. A folyamat a 2020-tól érvénybe lépő szigorodó európai emissziós korlátoknak köszönhetően várhatóan még tovább gyorsul majd, így könnyen lehet, hogy az idei évben Japánt is sikerül majd leköröznünk e tekintetben.
Magyarországon is tarolnak a hibridek
Hazánkban 2019 végéig közel 20.000 (több, mint 16.100 Toyota és közel 3.600 Lexus) hibrid elektromos autót adott el a vállalat, amely a tavalyi évben a teljes magyarországi zöld autó értékesítés 57,5% és az öntöltő hibrid elektromos eladások 92,4%-át jegyezte. A magyarországi részben-vagy teljesen elektromos autó eladásokból egyébiránt több, mint 62%-ot tettek ki a hibrid elektromos autók 2019-ben.
Ambiciózus zöld célkitűzések
A Toyota célja, hogy 2025-re világszintű értékesítéseinek minimum 50%-át tegyék ki a részben vagy teljesen elektromos autók, ebből minimum 1 millió zéró emissziós (akkumulátoros elektromos vagy hidrogén üzemanyagcellás elektromos) autóval. Európában ennél is messzebbre megy a vállalat: 2025-re 90%-ban határozta meg az európai Toyota és Lexus eladásokra vonatkozóan a részben vagy teljesen elektromos autók arányát, ebből 70%-ot tehetnek majd ki az öntöltő hibrid elektromos, 10%-ot a plug-in hibrid elektromos és további 10%-ot az akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos autók.